Alla inlägg under december 2007

Av BeaTris - 29 december 2007 22:01

Var ju hemma hos mamma & hämtade barnen tidigare. Där fick vi mat.....trerätters tom. Först var det en god soppa med broccoli & morötter, lite finpasserad. Den var väldigt god. Efter det blev det lax i ugn, potatis & sås.....också gott. Det hela avslutades med glass & melonbitar. Det var skönt att slippa laga mat själva så Tack Mamma :)


Det lite mindre roliga var att jag lånade hennes våg, den är lite konstig men jag tror nog det är hög tid för mig att börja banta, eller banta & banta.....snarare gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt. Ska ta hit R´s våg, jag får låna den. Måste även ladda motivationen ordentligt innan & få undan alla fällor här i lägenheten.


Jag funderar på att börja med en skjuts med hjälp av nutrilett eller något annat, har inte testat det. Få se vilken metod det blir men jag är beredd på att göra det här nu, jag måste känner jag, för både min & barnen skull. Tror jag skulle må mycket bättre med en viktnedgång.

Av BeaTris - 29 december 2007 21:46

Barnen sover & R sover.....alla tre som små grisar. Själv gick jag & la mig, med dåligt samvete över att slängt barnen i säng på tok för tidigt, för att vara en lördagkväll. Men när dom inte sköter sig.....vart ska jag dra gränsen? Dom blev visserligen besvikna, men förhoppningsvis ser dom att jag är konsekvent, eller försöker vara i allafall. Det tog ingen längre stund innan dom sov så dom var ju ganska trötta.


Att jag nu sitter uppe igen beror på att jag inte kunde komma till ro riktigt så jag har gått upp igen, tagit en smörgås & värmt lite choklad.....frusen som jag är. Älsklingen sover intill, han var rätt trött med tanke på när han gick upp inatt.


Nu har han en sån tur igen på nyårsdagen, så frågan är vad det blir med nyårsafton. Jag ska ju börja 7 & vet inte riktigt hur jag ska göra, jag får nog åka med in till jobbet redan då & försöka få ett par timmars sömn till på soffan i personalrummet. Jag jobbar ju bara den dagen & kan åka hem & sova efter avslutat pass.

Av BeaTris - 29 december 2007 13:30

Jag känner mig fortfarande seg, trots att jag låg & småslumrade tidigare. Nu har jag bara ägnat mig åt att spela dotterns spel Mitt Djursjukhus. Jag har försökt mig på Sims någon gång men tyckt det varit knöligt med 3D funktionen. Det här är lite lättare att börja med, ganska så kul spel.


R är snart hemma i Mjölby igen efter sin körning. Han kommer då hit & så ska vi åka & äta middag hos Mamma samtidigt som vi hämtar barnen. Måste bara till Biltema först & köpa en bilkudde till K, vill inte att han åker en längre sträcka & bara sitta i sätet. Det går an till dagis, den biten är ju ganska kort. Men ett par mil blir lite för mycket.



Av BeaTris - 29 december 2007 08:19

Det blev sängen nästan på en gång igår, jag var rejält trött & hade ganska ont i svanken. R köpte med sig kebab när vi åkte hem, han var snäll & kom & hämtade mig efter jobbet. Men jag var inte hungrig eftersom vi åt tidigare på kvällen.


Fick sätta min mobil på 03.15 inatt eftersom älsklingen skulle upp, han fick en Vikingtur att köra & den avgår 04.00 Han sätter ju sin egen på larm också men det är alltid säkrare att ha två. När han kom & sa hej då visste jag knappt vart jag befann mig i sängen, snacka om trött.


Nu har jag också vaknat, hunnit duscha & surfat runt lite. Konstigt nog känner jag mig fortfarande seg, borde kanske sova en stund till ;)

Idag hoppas jag på att Mormor kommer hit & lämnar ungarna, jag vet inte om jag har lust att ta tåget in igen. Vi får väl se sen. Jag ringer om ett par timmar.

Av BeaTris - 28 december 2007 14:03

Det är så det känns. Har jobbat första passet & hunnit hämta K. Nu ska jag snart åka in till Linköping med båda ungarna så Mamma får ta dom över natten. Sen är det tåget tillbaka till jobbet för ännu ett pass. I & R har spenderat lite av förmiddagen tillsammans så hon slapp vara ensam hela tiden.



Av BeaTris - 27 december 2007 20:18

Kan ju bara hoppas att barnen somnar skapligt nu. K ska ju vara på dagis runt 7 imorrn bitti & det kan nog bli tufft att orka upp så tidigt. Det har ju blivit ganska sent dom senaste kvällarna. I får vara ensam hemma större delen imorrn, hon har vetat om att jag ska jobba & ändå inte funderat på hur hon vill göra. Hon vill ju inte vara på fritis så vad ska jag göra? Jag har tackat ja till dessa pass nu & jag tänker ta dom. Kan ju heller inte begära att R ska sitta här & vara barnvakt. Han har sina planer på vad han ska göra under dagen. Men jag tror att Exet´s tjej är hemma så I får väl ringa & kolla med henne om hon kan vara där en stund. Det löser sig alltid, hon hittar säkert på något.

Av BeaTris - 27 december 2007 11:05

Jag har en svag huvudvärk, har nog sovit både för länge & för varmt. Klockan var närmare halv 9 när R & jag vaknade. Barnen sov ytterliger en stund. Nu har vi ätit frukost & barnen ser på film & fått på sig kläder. I väntar på EJ, skönt för henne att få någon att leka med, så slipper hon reta gallfeber på sin bror ;)


Jag försöker komma in på internetbanken men det strular mest, kanske många som är inne & ska fixa med räkningar & annat. Kom in en stund i allafall & kollade summan på kontot. Ganska ok men sen är det ju räkningar som ska betalas också. Ska i allafall åka & handla lite, funderar på taco´s till middag idag. Imorrn kväll är ju barnen hos mormor eftersom jag ska jobba.


Har två pass imorrn, först 7.30-12.00, då får K vara på dagis. I vet jag inte riktigt än men det löser sig nog. Sen är det hemåt & hämta K på dagis för att på något sätt fixa så barnen kommer till mormor. Sen börjar jag jobba Kl 16 igen & ska jobba till 21. Det blir på två olika avd men har varit på båda så det kommer säkert att gå bra.

Av BeaTris - 27 december 2007 10:58

Jag tror jag kommer klara av att skriva 1000 inlägg innan årskiftet. Det är ju några dagar kvar & jag har skrivit bra över 900 inlägg hittills. I början av Januari så är det ju 1 år sen jag reggade mig här på Blogga gratis, men jag skrev ju in ett antal inlägg från ett par månader innan. Men det var först här jag började på allvar, kände att här fanns det ett annat intresse för det jag skriver om, även jag har hittat bloggar som jag följer med stort intresse. Nu har bloggandet blivit en del av mitt liv & frågan är om jag inte är lite beroende ;) Men det är jag nog inte ensam om tror jag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards