Alla inlägg under januari 2009

Av BeaTris - 30 januari 2009 15:02

Ska snart till jobbet, har helgen framför mig med jobb & när jag kommer hem ikväll är barnen inte kvar här.....blir lite deppig av tanken. Men jag mår bra & skriver säkert piggare inlägg snart igen, har bara lagt Bloggen åt sidan för ett tag.



Av BeaTris - 26 januari 2009 06:04

Har varit ledig i helgen & haft barnen samtidigt, härligt. Var på bra humör i Fredags så jag lät Isabella ha två kompisar över natt här, det var fnissigt värre men dom funkar bra ihop så det var bara roligt. I Lördags åkte vi till stan så jag skulle kunna hämta mina glasögon, stängt så det får jag göra i veckan. Efter en fika som kostade 200 Kr (men det var det värt då fika ibland känns mysigare än att äta mat) så åkte vi till Ikanohuset. Där blev det besök på bl.a Toy´s R Us, en spelbutik & godisaffärn innan vi for hemåt igen. Handlade hem lite middagar & sen hade vi mys med taco & senare godis till filmen Wall-E.  Igår Söndag var mest slappdag, vi åkte hem till en kusin till Rickard på lite kalas, Isabella valde att stanna hemma, inte alltid hon vill följa med. Så blev det Måndag & ny arbetsdag, Rickard ska idag iväg med Cinderella så vi får lite ensamtid jag & barnen. Nu ska jag få liv i Kristoffer så han hinner se lite barnprogram innan fritis.

Av BeaTris - 22 januari 2009 11:23

Jag har fått ett fint award av Mia.....tackar, tackar. Blir så glad när någon gillar det lilla jag skriver.


Men det är inte bara tacka & ta emot utan fem saker man är beroende ska också listas upp så här kommer mina iutan inbördes ordning:



1) Kaffe.....blir det mer & mer & sätter oftare på kaffe här hemma, Tack Vårdarbetet för du lärt mig att tycka om kaffe ;)


2) Musik.....kan oftast inte gå/åka någonstans utan att ha Mp3 eller mobilen med musik med mig, detta då jag är ensam såklart, har jag sällskap så behövs ingen musik :)


3) Umgänge.....jag är i stort behov att få socialt umgänge, jag behöver ha folk omkring mig, därför trivs jag så bra på jobbet, jag vill ha vänner omkring mig. Men visst uppskattar jag även mina stunder i ensamhet när jag fått mina behov stillade.


4) Datorn/Internet.....jättedumt beroende men jag behöver det en stund varje dag, ibland långa, ibland korta


5) Scrappandet.....har också blivit ett större beroende, tycker det är roligt att shoppa saker & skapa av det jag spenderat pengar på.


Jag ska även sända detta vidare så valet är inte lätt då jag har flera bloggar jag tycker om, men följande fem får awarden av mig:


Loppan

Karin

Nenny

Nette R´s Pysselblogg

Singelpappan


Av BeaTris - 22 januari 2009 11:04

Så här glad var Kristoffer när jag besökte honom i skolan häromdagen.


Av BeaTris - 22 januari 2009 10:58

Hoppsan vad dagarna rasat på & jag har inte skrivit på ett tag, har inte saknat det direkt heller. Det blir ju liksom samma tugg varje dag känns det som. Har två jobbpass kvar denna vecka, ikväll & dag imorron, sen har jag helgen ledig & det tycker jag att jag förtjänar då jag jobbat varje helg denna månad. Imorrn kommer även barnen tillbaka, vi byter lite tidigare så jag får ha dom min lediga helg & sen får dom vara hos exet nästa helg när jag jobbar. Kristoffer ringde igår & frågade hur länge han ska vara på fritis imorrn, jag ska hämta honom direkt efter jobbet, slutar vid 13.00 så då blir det inte så lång stund för honom.

Av BeaTris - 18 januari 2009 19:09

Då var den här helgen som bortblåst men också färdigjobbad, imorron är jag ledig & så börjar jag 16.00 på Tisdag. Blev hämtad av Älskling, hem & fixade lite med barnas saker, sen kom Kristoffer hem från en kompis, han ville träffa mig innan det var dags att bli hemskjutsad till Exet. Blev sen bara avsläppt här, Rickard åkte iväg för att syssla lite med sin hobby. Han flyger ju med modellplan/helikoptrar, idag blev det en helikopter som fick följa med. det var ju ett tag sen han träffade sina flygvänner så det var nog på tiden. Jag har ätit, slösurfat & kollar lite halvhjärtat på handbollsVM. Blev helt plötsligt sååå trött & skulle mycket väl kunna ta en dusch & sen krypa i säng. Frågan är bara när jag vaknar & inte kan somna om då.

Av BeaTris - 17 januari 2009 10:35

Jobbade hela dagen igår, hämtade Kristoffer, kom hem, hämtade min nya mobil, hem igen, slöade, fixade varma mackor, slöade, fikade med Jessica & familj som kom på besök, kollade Let´s dance, nattade Kristoffer, somnade.


Nu blir det snart jobbet igen.....på återseende.

Av BeaTris - 15 januari 2009 12:43

Nu har jag varit med Kristoffer ett par timmar & snart kommer han hem igen. Först hade dom ju gympa & den var jag inte med på, när dom kom tillbaka var det fruktstund.....jag fick kaffe. Efter lite frukt & prat om vattenkoppor & annat så var det dags för arbete i mindre grupper, i Kristoffers grupp pratade dom om hur Jorden kom till & sen fick dom göra små hål i svarta papper för att hålla upp mot lampan så det såg ut som små stjärnor. När det var färdigt bar det av till matsalen, vilket salladsbord dom har, det fanns allt.....nästan i allafall, i allafall något som jag tror alla gillar. Det srverades Amerikansk majssoppa som var supergod så nu har jag försökt hitta ett liknande recept men tror inte det kan vara så svårt att hitta på något åt samma håll. Det var majs, strimlad paprika i olika färger, hackad lök, grädde/mjölk & så någon krydda som påminde om något i thaiväg. Ska definitivt testa att göra något sådant, går ju att ha kyckling också men soppan var matig som den var. Efter maten var det fri lek så då åkte det fram pyssel, Kristoffer gjorde någon duk med garn i olika färger som man sen trär över/under trådar på en liten träram. Sen kände jag att det fick räcka, behövde handla lite igen så vi passade på innan Kristoffer slutade. Nu kom han visst innanför dörren så bäst att avsluta mitt inlägg.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards