Alla inlägg under januari 2008

Av BeaTris - 31 januari 2008 21:21

Har varit hemma några timmar nu, fixat & donat. Hyllorna får dock vänta, jag funderar nu på att sätta upp båda i K´s rum, får se vad han & syrran säger på Söndag. Köpte mig ett grytset tre olika storlekar & två med glaslock. Hittade även en traktörpanna med lock där också så nu åker den gamla wokpannan & en repad kastrull ut. Nu finns det lite kokkärl i skåpet, det har varit lite dåligt med bra sådana.


Jag är så nöjd med mitt röda tangentbord, foto kommer nog imorron för då är det Efit igen. Ser fram emot vägning & mätning, har ju inte ätit så mycket idag.....kycklingburgaren mättade rätt länge. Jag hade tänkt bakad potatis idag men orkade inte handla det till middag så jag funderar på att gå & handla ingredienser till en god & mager röra imorron. Men jag får nog avvakta & se hur mycket det blåser, det knakar en del i fönstret nu.

Av BeaTris - 31 januari 2008 20:27

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Mående


* Hur mår du idag?

Idag mår jag bara bra :)
 
* När var du sjuk senast?

Minns faktiskt inte men det är flera månader sen, har bara haft känningar av att något är på G men det bryter aldrg ut (peppar, peppar tra i trä)
 
* Vad är det värsta i sjukdoms/skadeväg du provat på?

Det var sommaren 1993, hade ont i mage/rygg ett par veckor men fick höra på VC att jag behövde gå ner i vikt. Till slut var jag så dålig att jag knappt kunde stå, hade inte ätit på flera dagar. Blev inlagd i tre veckor (varav två på intensiven) Det första urinprovet dom gjorde såg ut som kaffesump (!)Det togs prover på prover men inget som visade vad det kunde vara. Till slut kom dom fram till att det var ett virus liknande körtelfeber. Har aldrig varit så sjuk & när jag skrevs ut fick jag höra att dom misstänkt skelettcancer. Det positiva var att jag gick ner 8 Kg ;)

Har även haft en ordentlig bihåleinflammation som slutade med käkspolning, behöver jag säga att mitt förtroende för VC´s fick sig en ordentlig törn?

* När hade du senast en riktig må-toppen-period?

Den vågen rider jag på nu, sen jag träffade R så känner jag mig lugn, harmonisk, frisk, lycklig osv. Visst har jag mina irritationsstunder men det får den som lever med mig leva med :)
 
* Vad får dig att må bra?

Kärlek, barnen, kompisar, att röra på mig, ekonomisk trygghet, mitt hem.

Av BeaTris - 31 januari 2008 16:45

Sitter hemma hos R för en gångs skull.....längtar hem. Vi har haft en shoppingrunda, måste säga att jag är duktig på att spendera ;)

Jag får in pengar imorron & mer än vad jag räknat med så det blev lite småskit på Ikea, Biltema & Jula. När jag kommer hem ska jag installlera nytt tangentbord.....det nuvarande börjar bli äckligt. Det blev ett rött, med svarta knappar. Var tvungen att köpa matchande mus, i form av en bil, den var så cool. Har en massa annat som ska plockas upp också & jag hoppas Älsklingen hinner sätta upp en hylla i K's rum, att ha sina böcker i. I fick också en, få se om den kommer upp eller om vi ska testa att möblera om inne hos henne först.  

Av BeaTris - 31 januari 2008 10:05

Jag fick ett mail idag, det står så här:


Hej!
Det här är ett roligt sätt att få lite tips till ny middagsmat!
Jag bjuder in Dig att vara med i ett 'receptbyte'.

Skicka ett recept till den person som är listad som nummer 1
Receptet bör helst vara något som går fort och lätt att göra
och utan krångliga ingredienser. Det bästa är faktiskt det som
Du kan utantill och kan skriva ner och skicka direkt.

Kopiera sedan det här brevet. Flytta upp mitt namn till nummer
1, och sätt in ditt namn som nummer 2. Bara ditt och mitt namn
ska alltså finnas på den lista, som Du skickar ut.
Sänd det här till 20 vänner. Om du inte kan göra det inom 5
dagar, så låt mig veta det - det är juste mot dem som är med.
Du bör kunna få 36 nya recept, om ingen hoppar av. Men det är sällan
någon gör det,eftersom de flesta tycker om att pröva nya recept, och det är roligt att se var recepten kommer ifrån.
Eftersom det bara finns 2 namn på listan går det fort.

Lycka till!


Kruxet är att jag har inte så många att skicka vidare till. Skulle Du vilja vara med ?

Lämna i såfall en liten kommentar & din mailadress (som jag tar givetvis bort) & adressen kommer endast användas för detta ändamål.


Glöm detta, det ska jag göra :)

Av BeaTris - 31 januari 2008 08:32

F*n, det blev ett litet plus idag, tyckte det gick så bra igår. Men så illa är det ju inte, jag vet att det finns så mycket det kan bero på. Men jag vill se resultat snabbt.....helst varje dag ;)

Imorrn är det min andra mätdag & jag hoppas jag kommer se resultat där också, för trots allt har jag gått ner 3,5 Kg på mindre än en månad & det ska ju hålla i längden, jag vill kunna äta gott sen utan att känna att jag förstör något.


Jag hade hoppats på att få mitt aktivitetsstöd idag, men förhoppningsvis kommer dom imorron. Jag ska betala räkningar med större delen av dom men förhoppningsvis blir det lite mer kvar än vad jag brukar få. Jag vill nämligen till Ikea & shoppa lite. En del jag behöver ha, såsom smålådor till I´s skrivbord, hon har en del småprylar. Jag funderar på en spegel till hallen, trots att jag inte gillar att spegla mig. Men ibland kan det vara bra att ha en. Ramar & lite annat kul behövs också men det får bli en annan dag. R jobbar hela dagen imorrn så då blir det ingen shoppingtur dit med honom.

Av BeaTris - 31 januari 2008 08:31

Dagens vikt: 82,9

Förändring: + 0,3

Totalt sen 7/1: - 3,5



Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 2,9 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: Nutrilett, 1 banan

Mellanmål: Müslibar

Lunch: Max Delifresch Kyckling Mål

Mellanmål: ---

Middag: 1 GI-ruta med ost & paprika, Linessa yogurth, the

Kvällsmål: ---


Antal Steg: Den har vilat idag, men det blev nog en del under shoppingen

Vatten:

Motion:

Av BeaTris - 30 januari 2008 14:26

Helt plötsligt har besöksstatistiken denna månad ökat med ett jättehopp känns det som. Närmare 1 000 besökare fler än förra månaden, vilka är alla? Vissa vet jag ju men alla ni andra, var kommer alla ifrån. Misstolka mig inte, det är superkul men jag vill ha fler kommentarer, det räcker med ett hej :)


Av BeaTris - 30 januari 2008 13:58

Känns bra att jag klarat av dagens motion, för nu är inte vädret ett dugg kul. Det regnar & blåser. Jag har fixat till på I´s skrivbord, det såg värre ut än det var. Har också fått i mig lunch. Nya favoriter i matförrådet här hemma är Qourn & Cous-Cous. Har visserligen testat qourn hos en kompis men inte köpt hem själv förrens igår & jag kommer garanterat göra det igen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards