Alla inlägg under september 2007

Av BeaTris - 30 september 2007 21:20

Det här blir dagens men också månadens sista inlägg. Förstår inte varför men dagarna rusar på som om dom har eld i baken.....stressade eller? Imorrn är det den 1/10 & en månad med några födelsedagar att uppmärksamma tar sin början.


Födelsedagarna är kompisar, kompisar´s barn, ett av mina egna barn & så lilla Jag.....usch & fy jag bävar. Vill inte spendera den i ensamhetens tecken så jag måste nog försöka planera in något med en kompis eller varför inte kompisarna.


Men först blir det en vecka med barnen, sen kan planeringen av I´s firande börja & förmodligen slår vi ihop vårat hon & jag, varför ta det två helger? Vi brukar ta firandet samma helg även om jag inte anser mig själv så märkvärdig men i år kanske det får bli lite mer av det.....jag fyller ju ändå relativt jämnt. Men som sagt, en sak i taget, nu sova så Godnatt :)


Kram E

Av BeaTris - 30 september 2007 21:13

Barnen har återigen trillat innanför dörren & med barnen kommer stoj & stim. Känns härligt & chockerande på samma gång. Nu har det dock efter vissa små "problem" med sömnen för K lugnat ner sig. Båda sover.....än så länge i sina egna sängar. Ska krypa ner jag också snart, fast i min.


Det blir en vecka med skola, dagis & åtgärd om dagarna. Vill nog att I ska spendera någon dag på fritis men vi får se, imorrn ville hon följa med R hem efter skolan & det är ju vettigt. Vi får ta snacket imorrn bitti & komma överens om tider som ska passas.


Kram E

Av BeaTris - 30 september 2007 14:05

Everybody's looking for that something
One thing that makes it all complete
You'll find it in the strangest places
Places you never knew it could be

Some find it in the face of their children
Some find it in their lover's eyes
Who can deny the joy it brings
When you've found that special thing
You're flying without wings

Some find it sharing every morning
Some in their solitary lives
You'll find it in the words of others
A simple line can make you laugh or cry

You'll find it in the deepest friendship
The kind you cherish all your life
And when you know how much that means
You've found that special thing
You're flying without wings

So, impossible as they may seem
You've got to fight for every dream
Cos who's to know which one you let go
Would have made you complete

Well, for me it's waking up beside you
To watch the sunrise on your face
To know that I can say I love you
In any given time or place

It's little things that only I know
Those are the things that make you mine
And it's like flying without wings
Cos you're my special thing
I'm flying without wings

And you're the place my life begins
And you'll be where it ends

I'm flying without wings
And that's the joy you bring
I'm flying without wings

Av BeaTris - 30 september 2007 07:53

Mörkt, grått & trist.....så ser omvärlden utanför ut. Känns inte lika deppigt inomhus, ska tända upp några lampor så det blir mysbelysning. Har sovit gott hela natten & den där känslan av ensamhet jag hade igår kväll är borta nu. Men det betyder inte att jag är gladare på M, tycker fortfarande han kunde skrivit lite mer & inte varit så kort i sitt mess.


Jag tänker stå fast vid mitt beslut om att inte skriva nu & jag vill fortfarande jävlas lite bara för att se om jag får den respons jag vill ha. Att få en känsla av att jag betyder mer än bara sex för honom. Men som det är nu så undrar jag, trots det han sa tidigare i veckan. Det är upp till bevis för honom nu, jag tänker vara passiv & titta på.


Kram E

Av BeaTris - 29 september 2007 19:13

Jag är så trött, inte sovatrött utan trött på att sitta här & känna mig ensam. Har ingen bra kväll & jag vill tycka lite synd om mig själv. Självklart blev det jag som messade M till slut, fick ett kort svar tillbaka. Svarade med ett lite längre som jag inte ens fått svar på.


Jag har sån lust att skriva hur jag känner. Att det faktiskt känns förbaskat ensamt. Att jag inte vet hur han känner, vill han träffas igen överhuvudtaget? Jag skulle vilja skriva något som får honom att vilja lägga ner.....då skulle jag svara ja, det gör vi, inget annat, ingen förklaring utan bara ett kort ha det bra. Frågan är om han då skulle slåss lite. Ska låta det gå tid nu, nu tänker inte jag höra av mig.....det lovar jag. I fantasin drömmer jag om att skriva något i stil med att jag ångrar att jag gick till sängs med honom, för han känns inte bättre än någon annan just nu. Är lite av Häxan Surtant nu känner jag, det går över snart.


Jag har kanske mig själv att skylla i mycket av det som händer, att jag själv är orsaken till att jag är ensam. Det går så bra att förföra & få i säng men jag duger inte till att ha som flickvän.....är det så? För det är så jag känner emellanåt & kunde jag så skulle jag sätta lås på hela känslosystemet & kasta bort nyckeln. Tror inte någon skulle kunna hitta den mer då.


Kanske inte alls behöver känna så här när det gäller M, han har bara annat att göra. Men det är så förbaskat svårt att inte falla tillbaka i svackorna. Dessutom så är det kanske ägglossning som gör att jag känner mig labil. Jag vet inte, jag orkar inte bry mig om varför heller. Jag har ingen lust att ringa någon & snacka bort lite tid. När jag känner så här vill jag bara vara ensam, för all vänlighet & empati gör saken värre & tårarna svämmar över. Nu ska jag gå deppa någon annanstans.


Kram E

Av BeaTris - 29 september 2007 12:09

En flicka kom skuttandes hem från skolan en dag.
"Mamma, mamma" tjoade hon "vi räknade i skolan idag, och alla de andra kunde bara räkna till 4, men jag räknade till 10 jag. Skall du höra? 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10!"
"Vad duktig du är", svarade mamman.
"Det är för att jag är blond", sade flickan.
"Ja, det är för att du är blond", svarade modern.
Nästa dag kom flickan tjoandes hem från skolan.
"Mamma, mamma, idag läste vi alfabetet och alla de andra barnen kunde bara säga till D, men jag kunde ända till G jag! Vill du höra? A, B, C, D, E, F, G!"
"Du är så duktig", sade modern leende.
"Det är för att jag är blond", sade flickan.
"Ja, det är för att du är blond", svarade modern moderligt.
Dagen därpå kom flickan hoppandes hem från skolan.
"Mamma, mamma, när vi duschade efter jympan idag såg jag att alla flickorna hade små bröst, men jag har de här jag!" hojtade flickan, drog upp tröjan och visade ett par väl utvecklade 85C.
"Du är så duktig min lilla vän", sade mamman.
"Det är för att jag är blond", sade flickan.
"Nej", sade mamman, "det är för att du är 24".

Av BeaTris - 29 september 2007 10:16

Vaknade imorse, tittade på klockan & insåg att dom inte hade ringt & förmodligen inte lär göra det heller. Känns skönt för jag hade nog inte känt för att ge mig ut i hällregn, blåst & det gråa trista som lägger hela lägenheten i mörker. Det är en dag för inomhusmys & bara få göra det jag vill.


Har pratat några ord med I på Msn.....hon skulle iväg & shoppa skor & sen skulle hon & exet´s tjej träffa någon jämngammal flicka & hennes mamma. Flickorna hade visst gått på samma babysim som små. Jag har också duschat & försökt reda ut ett par tre tovor jag har lyckats åstadkomma i mitt hår.....vilket trassel. Jag gav upp för det är inte lätt att reda ut dom själv, kanske K kan hjälpa mig senare. Hon kommer hit efter lunch så ska vi handla lite & så blir det en fika här efteråt.....& skitsnack förstås.


Kram E

Av BeaTris - 28 september 2007 21:35

Jaha nu vet jag att telepati inte fungerar, inte hört ett ljud från M & jag tycker ärligt talat att det känns ganska så pissigt. Kan det vara så svårt att skriva ett par rader & önska mig en trevlig Fredag? Betyder jag så lite eller är jag bara dum som känner så här? Jag vill också känna mig omtyckt & att det faktiskt finns någon därute som tänker på mig fastän han inte är här.


Känslan kom över mig så fort jag kom ut från jobbet kändes det som, trots andra människor på tåget kände jag mig som den mest ensamma & patetiska människa. Ska snart krypa ner under täcket & deppa. Sen kanske det känns bättre imorrn. Jag sa ja till att dom kan ringa om det skulle behövas folk men just nu hoppas jag på att det inte gör det för jag har ingen lust. Men jag vet att om dom ringer imorrn så  tackar jag nog ja, för jobb betyder pengar & jag vet att det är knöligt för dom att få tag på vikarier.


Fick ett pass på Söndag mellan 11-21 om jag ville men tackade nej pga att barnen ska komma. Låg i solariet i tio minuter & funderade & kom fram till att det faktiskt skulle funka i allafall så jag ringde S & fick klartecken att tacka ja.....men då hade hon hittat en annan, attans också, hade blivit bra betalt annars. Men ibland är man klok i efterhand.  


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards