Alla inlägg den 1 december 2007

Av BeaTris - 1 december 2007 21:43

Nu är jag trött, jag längtar efter att få krypa ner under mitt varma täcke & sluta mina ögon för att somna på stört. Få sträcka ut kroppen & bara känna hur den blir mer & mer avslappnad. Har ju skrivit en hel massa inlägg idag så fortsätter jag så här borde jag slå 1000 inlägg innan 2008. Men nu blir det sängen för min del, ska bara kolla läget med barnen. Godnatt.


Kram E

Av BeaTris - 1 december 2007 21:20

Barnen är på väg att somna, hade precis sagt godnatt till I & hunnit sätta mig här så är hon uppe & tassar. När hon skulle krypa upp i sängen igen så råkade hon putta till sitt vattenglas med tårna så det vippade. När jag kommer in med handduk så ser jag inget vatten, det är som uppslukat, fattar inte vart det tagit vägen. Jo,under sängen, upp på tapeten & en blöt fläck i sängen intill kudden. Frågan är hur sjutton hon bar sig åt, glaset måste rullat en bit innan vattnet rann ut.


Kram E



Av BeaTris - 1 december 2007 21:03

Det blev en trevlig eftermiddag hos pappa. Sheperds paj & sallad till middag & glass till efterrätt. Farfar var där & mådde bra, men han hade tydligen åkt ambulans häromdagen då hans astma kom tillbaka. Hans handrygg var precis mörklila efter kanylen, det lär nog ta sin tid innan det försvinner.


Brorsan´s hund var lika busig som vanligt, jagar allt mjukt & gosigt. Han fick fatt i mamma´s sadelskydd & höll på att slita det i stycken innan någon tog det ifrån honom. Han är så himla go den hunden & är som ett barn för min bror.


Vi fick skjuts hem av pappa så jag passade på att handla lite, behövde juice, ost & lite annat, bl.a mjölk. När jag står i kassan så kommer jag på att jag glömt plocka med den. Hade ingen lust att bryta mig ur kön för att hämta en liter på andra sidan affären. Det var bara två kassor öppna & det var en del folk så jag får klara mig utan mjölk en dag till.


Kram E

Av BeaTris - 1 december 2007 11:37

Nu är vi färdiga för att åka till pappa & hans fru. Där ska vi äta mat, träffa min farfar, mamma kommer också. Brorsan med hund kommer & ska bli firad. Jg har inte varit någon snäll storasyster & köpt någon present. Men jag tror jag kan hinna in på pressbyrån innan bussen till pappa avgår & köpa en chokladask. Så här års brukar det ju finnas färdiginslagna. Han är en godisråtta min bror.....precis som jag ;)


Kram E

Av BeaTris - 1 december 2007 10:44

Ett stativ med både kryddor & olja, att ha framme på arbetsbänken. Finns att köpa på Duka för 249 kr.



Av BeaTris - 1 december 2007 10:39

Blev lite sugen jag också på att ha med julklappstips i bloggen. Ska försöka blanda till vuxna & barn, billigt & lite dyrare, sånt som jag själv skulle kunna tänka mig att få & sånt som kan vara roligt att ge bort. Det blir en lite blandad kompott skulle jag tro. Julklappstipsen får bli en egen kategori. Strax följer första tipset.


Kram E

Av BeaTris - 1 december 2007 07:42

Årets julkalender verkar vara något värt att titta på. Kl 09.00 tänker jag sitta bänkad i soffan med mina två älsklingar & titta. Nerräkningen till Julafton kan börja.


Kram E

Av BeaTris - 1 december 2007 07:22

Lördag morron, jag får sova tills jag vaknar av mig själv & det gjorde jag ju visserligen, men innan kl sju? Måste jag vara den som väcker tuppen? Samtidigt så gick jag ju & la mig väldans tidigt igår kväll så jag har nog fått mina timmar av välbehövlig sömn. Det är hur varmt som helst under täcket jag fick häromda´n. Fryser inte det minsta. Nu har det dessutom bara varit jag i sängen två nätter. Nä nu ljög jag visst, natten till igår sov K i sängen hos mig, men inatt har han sovit hos sig & han sover visst fortfarande.


I sitter & tittar på barn-tv, hon sov hela natten hos sig också. Det går bättre & bättre verkar det som. Hon hade nog kunnat sova en stund till men vaknade väl av att jag svor en ramsa när jag skulle sätta i kontakten till stjärnan & den ramlade ner. Varför kan dom inte fixa dit en vanlig enkel strömbrytare, måste det vara så att det ska slitas & dras i kontakten varenda gång? Slitage på kontakten blir det ju på det viset. Nu har jag lindat sladden runt gardinstången, kanske inte så snyggt men vem bryr sig? Satte dessutom en vanlig lite lättare reserv kontakt i det vanliga uttaget eftersom dom som är här är lite konstiga, ser inte ut som vanliga.....svårt att förklara. Nu ska det förhoppningsvis vara lättare att få i kontaktskrället utan att den ramlar ner, för att dra ut den är ju inga problem.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards