Alla inlägg under december 2007

Av BeaTris - 22 december 2007 18:48

Nu är städningen klar, tvätten är klar, den ska vikas visserligen men det gör jag framför tvn imorron kväll om jag orkar. Ska ju jobba imorron, 7- 10 & 13-20. R jobbar också, fast han börjar först vid 18.


Vi har ätit mat & sett Tomten är far till alla barnen, en klassiker jag vill se dagarna innan jul. Borde nog skaffa den på Dvd istället för Vhs som jag har nu. Nu blir det lugnt resten av kvällen innan jag kryper ner under rena lakan.....härligt :)

Av BeaTris - 22 december 2007 13:30

Städningen är nästintill klar. Det är bara att dammsuga & torka golvet i  vardagsrummet. Men det tar jag när R kommit hem, han har en massa saker i ett hörn & får flytta på det först.


Nu sitter jag med starkt doftande hårfärg i skallen, snart dags att skölja ut. Det blir en mörkt brun nyans.....kanske närmare svart än brunt. Får väl se resultatet om en stund. Skönt med lite förnyelse ibland.

Av BeaTris - 22 december 2007 10:11

Nu är på väg ut i julhandeln igen. Han påstår att han ska ut & leta julklapp till mig. Jag få se väl om ett par dagar om jag varit snäll. Själv ska jag börja städa här nu.

Av BeaTris - 22 december 2007 10:08

Fy så trött jag var inatt när R kom hem, han däremot var pigg & ville prata.....det ville inte jag :) Innan jag gick & la mig hade jag ställt in ett glas med god juice, ifall jag skulle vakna & vara törstig. När jag bad om att R skulle hämta mitt glas, påstår han att han hällt ut det. Då blev jag nästan arg, men fattade sen att han skojade.....han skulle aldrig göra något sådant, fast jag kanske inte ska säga aldrig ;)

Av BeaTris - 21 december 2007 21:24

Det blev en halva ciabatta med julskinka & rödbetssallad & en halva med julost, till det blev det ett glas julmust & några belgiska ckokladfrukter. Köpte ett halvt kilo idag men dom lär nog ta slut innan Julafton.....så goda som dom är.


Nu börjar det dra ihop sig mot läggdags för min del, har precis duschat varmt eftersom jag frös som vanligt när tröttheten kommer smygandes. Vet inte när R är "hemma" men jag tror han förlåter om jag somnar. Vaknade ju ganska så tidigt imorse & kunde inte somna om, sen har det varit ganska så späckat schema idag.....mycket som blivit utfört.


Av BeaTris - 21 december 2007 19:47

R har ringt, han fick skjutsa resande till Stockholm. Dom kom söderifrån med X2000 när deras planer gick i stöpet. En bil blev demolerad totalt efter att föraren somnat bakom ratten & fart av vägen. Han hade tur i oturen & vaknade när bilen for av vägen & på något sätt hamnade på spåret. Han hann ut i tid för bara några minuter senare kom tåget.


R var nu på väg hem, men det blir ingen middag lagad här, den tar vi imorrn istället. Får äta en skinkmacka med lite rödbetssallad istället. Nu blir R ledig imorrn som kompensation, annars hade han börjat Kl 04.00 inatt. Det är ju bra, kan jag ju få hjälp med städningen ;)

Av BeaTris - 21 december 2007 19:43

Här går det av bara farten. Röjt klart i min lilla byrå inne på toaletten nu. Igår när vi var på Cloetta köpte jag fem plastlådor för 1 kr st. Tre av dom har jag nu ställt i K´s rum & lagt lite av hans mindre prylar i, småbilar, små gubbar & annat småskit som kan vara svårt att hitta bland alla bilar i backen han har. Det duger tills vidare & tills jag införskaffat mer förvaring ifrån ikea. Måste nog åka dit en dag nästa vecka, för K kommer ju få en riddarborg med tillbehör av mig & i den är det nog en hel del småsaker kan jag tänka mig. Men jag vill se hur det ser ut först & se hur pass stor back han behöver.



Av BeaTris - 21 december 2007 18:00

Åhlens finns en serie snygga inredningsprylar i Ek. Ett exempel är denna kryddhylla för 195 Kr. Annars finns det kokboksställ, vägghylla & vinställ att välja mellan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards