Alla inlägg den 12 december 2007

Av BeaTris - 12 december 2007 16:46

Nu får det räcka med bakning på ett tag. Har gjort en egen variant av lussekatter. Skulle ju göra hjärtan med mandelmassa i men själva formen var lite liten så degen drog ihop sig. Gjorde några katter & sen slängde jag ihop bullar med mandelmassa & rusin i, penslade med ägg & hade pärlsocker på, dom blev rätt okej tror jag.


Sen blev det även en omgång pepparkakor till så nu har vi pepparkakor ända in i Januari känns det som. I har JH här & dom har precis gjort en liten omgång dom också, men idag sköter jag gräddningen & förmodligen städningen efteråt också.

Av BeaTris - 12 december 2007 14:29

Set med 2 vackra, skira champagneglas ur Orrefors nya glaskollektion Snö där varje snöflinga är unik. Design Malin Lindahl. Finns att köpa på Presentkuriren för 399 Kr.

Av BeaTris - 12 december 2007 12:00

Verkar inte bli någon vinter i år, har jag för höga förhoppningar kanske? Nu hänger den en blöt overall på tork & ett par skitiga & blöta barnhandskar på tork i badrummet & jag börjar tvivla på att vi går ut mer idag. Fick borsta av ungen innan han fick sätta sig i bilen för fy sjuttsingen så sandig han var. Kan nog inte bli annat när dom rullar sig i både gräs & sandlåda på dagis. Det blir en enda geggamoja av alltihop.....nice ;)


Nu är det lunch på g, R är hemma hos sig en stund & jag börjar känna för att slänga ihop en deg & baka. Måste roa sig med något. Behöver dra ett varv med Sixten Blixten igen, speciellt i hallen. Nackdelen med att bo på bottenplan är att allt grus följer med in.  Bor man högre upp så hinner ju hälften ramla av på vägen.

Av BeaTris - 12 december 2007 10:00

Kanske i allafall för det snöar ute. Just nu visar termometern på nollan så ett par grader neråt skulle ju inte vara fel. Mer snö vill jag också ha så kanske vi kan åka tefat senare, måste få K att vara ute lite idag, jag också för den delen behöver luft.


Jag känner mig rastlös, jag är på halvtaskigt humör & har inte lust med något. Funderar på att baka saffranshjärtan efter ett recept jag hittade här på bloggen.....ska leta reda på vem det kan ha varit, tror jag har en kommentar någonstans. Det är bara det att det känns inte som någon mening med att sätta igång nu eftersom jag ska hämta K på dagis igen om en timme. Få se vad jag känner för senare.


Jag vill ha något att göra om dagarna, det här tär på mitt psyke i längden, att gå arbetslös. Jag behöver socialt umgänge & träffa mer folk. Det är då jag får energi till att må bra & vara snäll, nu är jag mest lättirriterad känns det som.

Av BeaTris - 12 december 2007 07:37

Ska du gå Lucia?

Svar: På riktigt? Ja
Vad ska du vara (lucia,tärna,tomte, pepparkaka,annat) ?

Svar: Tomte med ett skärp & tomteluva
Är det kul att gå Lucia?

Svar: Jaa
Var går du Lucia (dagis,skola, far/morföräldrar)?

Svar: Till dom gamla, det är jättenära

Varför går man Lucia?

Svar: För att man tycker det är kul


(K 5 år & 8 månader 12/12~07)

Av BeaTris - 12 december 2007 07:05

Inatt har båda barnen sovit rakt igenom så jag har fått min nattsömn ostörd. Har nu piggnat till efter en varm dusch. Läste någon gång att man inte ska duscha kallt på morronen som många kanske gör för att piggna till. Det är bättre med varmt för då kommer blodcirkulationen igång så det tipset är något jag tagit till mig.


R har åkt iväg & jobbat, han klocka ringde, det hörde jag innan jag somnade om. Vaknade bara av att han kom & gav mig en puss till hejdå innan jag somnade om igen, snacka om borta. I är redan uppe, ville ha frukost 5 i 7, ska fixa till den snart.


Ska försöka få liv i K nu, han sover fortfarande därinne. Han har lite svårt att somna på kvällen, kan hända att han får för lite stimulans på dagarna. Så idag ska jag försöka få honom att vara ute lite. Synd att det inte är någon snö, det är ju roligare att vara med honom då. Men det är lite frost ute så kylan finns nog idag, så förhoppningsvis fortsätter det så & kommer lite snö.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards