Alla inlägg den 25 december 2007

Av BeaTris - 25 december 2007 21:59

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Nyår



* Var och med vilka ska du fira nyår?

Svar: Jag har faktiskt ingen aning än, har inte börjat planera så mycket. Ska ju börja jobba 07.00 på nyårsdagen så det blir ingen större kalabalik.


* Har du några nyårslöften, vad?

Svar: Jag har ett par stycken, ett är att jag så fort som möjligt ska gå med i VV eller Aftonbladet´s Viktklubb. Jag behöver gå ner igen & jag har ingen karaktär att klara det utan press "utifrån" så nu blir det hårdare tag :)


* Vad är det bästa som hänt år 2007?

Svar: Att vi varit något sånär friska, Kärleken kom, Blev klar med utbildningen till Uska & Att jag fått nya vägar till jobb öppnade.


* Vad är det sämsta som hänt år 2007?

Svar: Det var rätt många tråkigheter men framför allt var det i våras när en av mina bästa killkompisar tog livet av sig, det var inget vidare besked.


* Vad förväntar du dig av år 2008?

Svar: Att vi får fortsätta må bra, Få jobb & lite bättre ekonomi.

Av BeaTris - 25 december 2007 21:19

Har precis nattat barnen. Inte säkert dom somnar på ett tag eftersom det blev lång sovmorron för deras del. Tyvärr är det återigen en dag/kväll som jag känner att jag bara vill att den ska ta slut, att hela dagen läggs bakom mig & vi får chansen att börja om imorrn.


Tror & vet ju att det kommer vara likadant imorrn. Men jag får försöka, trots att det kanske är svårt. Det har varit så mycket småtjaffs här & jag har inget tålamod & irritationen är på topp känns det som. Känner mig som en dålig Mamma & dålig flickvän, är det bara här det är så här vareviga dag eller?


Jag börjar undra om jag gått fel på uppfostringsvägen. Måste det vara så svårt att vara ensamstående Mamma? Även om Pappan finns med i bilden så är jag ju ensamstående här.....hos mig. Det finns ingen som hjälper mig med konflikterna, någon som kan säga ifrån mer än jag.


Jag har ältat det här förut & kommer med all säkerhet att älta igen, för det är en stor del av vår vardag.....att barnen hela tiden (i stort sett i allafall) hamnar i små problem som inte borde finnas. Hur lär man sina barn att uppskatta varandra? Måste det ske en stor katastrof eller olycka för att dom ska se vilken glädje det är i att ha ett syskon.


Sen att R hamnar i allt detta känns inte så kul, jag förstår att han väljer att åka härifrån, att han vill sova hemma. Han har ett val, han kan stanna eller gå. Jag måste vara Mamma i första hand, det är det mitt bagage innehåller.....take it or leave it.

Av BeaTris - 25 december 2007 12:05

Tänk vad härligt med två underbara ungar som håller sams. Dom har lekt en bra stund nu med K´s riddarborg. Den var populär, vilken tur att jag köpte den. Bara att ta fram någon mindre låda till alla smådelar.


Frukt & godis finns framme & jag har sagt att barnen får äta av det.....men med måtta. Själv tog jag just en pepparkakskola, den var underbart god.

Ska diska & röja upp i köket & göra plats för min nya matberedare, få se hur det går att organisera i skåpen & vad som kan ställas undan. Kan ju faktiskt ställa undan kaffebryggaren då varken R eller jag dricker kaffe, mer än ibland.


Har också gjort om i mina skåp i badrummet, slängt & organiserat om. Det är det som är så skönt dagen efter julafton, barnen har nytt att leka med & håller sig sysselsatta. Det har kommit in lite nytt & det är trevligt att göra om så det får plats.

Av BeaTris - 25 december 2007 09:03

Som jag skrev tidigare så fick jag ju tre julklappar i spelet. Men det var inte det enda. Fick ett jättefint ljusset av I. Det bestod av en lykta med målade blommor, dekorationsstenar & två små blockljus. Det kommer bli så fint på bordet efter julen :)


Av R fick jag också ett paket. Det lönade sig med att ha julklappstips. Jag fick något jag behövde eftersom jag gjort mig av med den gamla. Så nu har jag en bra liten hjälpreda. Jag fick nämligen denna. Tack Älskling :) Den får en plats framme på bänken så jag använder den ofta.

Av BeaTris - 25 december 2007 08:41

Från Morfar & L

* Tröja med slipover

* Bok: Richard Scarry´s Runtomkring i världen


Från Mormor

* Burk med pennor

* Hemstickade lovika vantar

* Trepack boxerkalsonger

* Bok: Det spökar Alfons Åberg

* Målarbok: Bilar

* Spel: Spiderman Memo

* Röd & vitrutig skjorta med slips i plast


Från Mig

* Påslakan Snobben

* Riddarborg

* Klisterbok med Dinosar + Ett Pettson & Findus album

* Väska med rit & målargrejor, motiv från Bilar-filmen

* Film: Bamse

* Dataspel: Elias Operation Lugnvik

* Topp med Alfonstryck


Från I

* Bok: Var är min syster?


Från R

* En minihelikopter, radiostyrd

Av BeaTris - 25 december 2007 08:27

Från Morfar & L

* Teckna hästar

* En kortärmad topp med tufft tryck

* Tröja & blus i ett


Från Mormor

* Hängselklänning med topp

* Strumbyxor

* En burk med pennor

* Prinsessor pysselbok

* Spel: Rim memo

* Hemstickade lovika vantar

* Vantar


Från Mig

* Tunika

* Snobben Parfym + Gosedjur

* Set med borste, balsamspray, hårband + läppbalasm & tre små parfymer

* Film: High Scool musical 2

* Dataspel: Mitt djursjukhus

* Påslakan Snobben


Från K

* Pyssel: Nyckelringar med pärlor


Från R

* Pyssel: Dekorera burkar

Av BeaTris - 25 december 2007 08:21

Vi vuxna fick börja med våra julklappar innan barnen eftersom R inte skulle vara med i vårat julklappsspel. Vi hade två julklappar var så det blev ju 8 totalt. Dessa skulle vi sen spela ut. När alla klappar var slut var det dags att öppna för att sen "slåss" om dom.


Det var ett jäkla riv & slit.....framför allt i en liten vit & röd skål som även går att ha som gratängform. Ett annat åtråvärt paket var ett set med Dove schampoo/balsam & en halsduk. Det hela slutade med att jag fick båda två + ett magnetblock & penna som jag själv köpt. Ganska lyckat tycker jag.


Övriga julklappar var: En aladdinask, två After Eight, en påse blandade chokladpraliner, en fleecefilt, ett ljus. Ingen blev utan ett paket utan alla fick något med sig hem i allafall.

Av BeaTris - 25 december 2007 08:06

Jodå, dom hann komma till Kalle Anka, ungarna alltså. Det var precis på håret. Tomten´s verkstad är ett måste att se.....i allafall för mig :) Sen blev det lite spring mellan Tv & resten av lägenheten, jag hade ju lite att fixa med. Dukade fram pepparkakor, ädelost, frukt, godis, glögg & must.


Runt 17.00 kom resten av sällskapet, Mamma, Pappa & L. Ännu mer paket under granen med andra ord, tyvärr missade jag att ta kort på allt innan vi började julklappsutdelningen senare på kvällen. Försökte vänta & det gick ganska bra. Men när barnen väl började gick det ganska snabbt att slita upp det, trots försök att ta det lite lugnt.


Jag börjar tro att ungarna får på tok för mycket, dom hinner ju inte titta innan nästa paket ska öppnas. Samtidigt är det ju inga dyrare julklappar. K blev tex jätteglad för ett trepack boxerkalsonger från Mormor, bara det tycker jag tyder på att dom inte är bortskämda med stora & dyra julklappar, dom blir glada för det lilla.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards