Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Hej igen

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen redan nu så hojta till.


Det är redan mitten av Oktober, på Lördag fyller Isabella 12 år & jag hoppas vi ska kunna fira henne här nästa Lördag. Ekonomin är lite kärv just nu pga att A-Kassan inte kommit igång än, ska komplettera med ett papper. Men när det är gjort hoppas jag att det rullar in några kronor på kontot.


Igår var jag på utv.samtal med Kristoffer, det första i 1an. Det går bra för honom, han kan läsa kortare meningar & räkna lättare uppgifter. Han är poppis bland sina kompisar, han är mån om dom & ingen bråkstake. Känns skönt att ha fina barn som bara får bra saker sagda om sig på dessa samtal. Det han ska jobba på är att våga tro på sig själv, att tänka till lite innan han ber om hjälp. För oftast kan han, bara att han är lite osäker på sig själv.


I huset går det sakta framåt, har fixat min scraphörna så nu har jag en egen plats att sitta på. På övervåningen börjar TV/Datarum till barnen växa fram. Till jul kommer vi nog kunna köpa ny soffa till vardagsrummet så då ska tre-sitsen åka upp däruppe. Sen blir det nog en billigare tjock-Tv, så kan barnen ha en egen hörna där. Nu är det alltså ganska mycket plats kvar i vardagsrummet så funderingar på ett matsalsbord med 6-8 stolar har börjat ta form. Vi har ju även luftvärmepump då det är direktverkande el så vi har börjat tänka på att sätta in en braskamin istället. Men vi får väl avvakta ett tag, kan ju vara "roligt" att se vad driftkostnaden blir den här vintern & ha lite att jämföra med till nästa år.


Nu blir det frukost & säg till som sagt om min andra blogg är är något du vill läsa.

 
 
Karin

Karin

14 oktober 2009 10:06

Jag läser gärna, om jag får. kram (har bekräftat dej i FB by the way)

http://gemini.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

14 oktober 2009 22:12

Tack för att jag får ta del av din andra Blogg :-)
Hojta när den blir officiell så lägger jag en länk DÅ:
Kram!

http://gemini.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

17 oktober 2009 10:30

Har saknat dig, är själv lite dålig på blogg sidan då jag även håller till inne på facebook.
Tråkigt att du mått dåligt, hoppas du snart mår toppen igen.Även om vi inte känner varandra personligen så blir det ju så att man följer varandras liv i bloggarna och jag har alltid tycket om dig och din blogg.
Om det är ok så läser jag gärna i din andra blogg.
Kram Åsa

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 september 2009 08:11

Barnen har precis cyklat till skolan, nu efter flytten till huset så har vi ju närmare & även Kristoffer kan ta sig dit utan att jag följer honom. Så en del mornar har dom sällskap & cyklar tillsammans medan jag står i dörren & vinkar. Idag känns det...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards