Alla inlägg den 27 december 2007

Av BeaTris - 27 december 2007 20:18

Kan ju bara hoppas att barnen somnar skapligt nu. K ska ju vara på dagis runt 7 imorrn bitti & det kan nog bli tufft att orka upp så tidigt. Det har ju blivit ganska sent dom senaste kvällarna. I får vara ensam hemma större delen imorrn, hon har vetat om att jag ska jobba & ändå inte funderat på hur hon vill göra. Hon vill ju inte vara på fritis så vad ska jag göra? Jag har tackat ja till dessa pass nu & jag tänker ta dom. Kan ju heller inte begära att R ska sitta här & vara barnvakt. Han har sina planer på vad han ska göra under dagen. Men jag tror att Exet´s tjej är hemma så I får väl ringa & kolla med henne om hon kan vara där en stund. Det löser sig alltid, hon hittar säkert på något.

Av BeaTris - 27 december 2007 11:05

Jag har en svag huvudvärk, har nog sovit både för länge & för varmt. Klockan var närmare halv 9 när R & jag vaknade. Barnen sov ytterliger en stund. Nu har vi ätit frukost & barnen ser på film & fått på sig kläder. I väntar på EJ, skönt för henne att få någon att leka med, så slipper hon reta gallfeber på sin bror ;)


Jag försöker komma in på internetbanken men det strular mest, kanske många som är inne & ska fixa med räkningar & annat. Kom in en stund i allafall & kollade summan på kontot. Ganska ok men sen är det ju räkningar som ska betalas också. Ska i allafall åka & handla lite, funderar på taco´s till middag idag. Imorrn kväll är ju barnen hos mormor eftersom jag ska jobba.


Har två pass imorrn, först 7.30-12.00, då får K vara på dagis. I vet jag inte riktigt än men det löser sig nog. Sen är det hemåt & hämta K på dagis för att på något sätt fixa så barnen kommer till mormor. Sen börjar jag jobba Kl 16 igen & ska jobba till 21. Det blir på två olika avd men har varit på båda så det kommer säkert att gå bra.

Av BeaTris - 27 december 2007 10:58

Jag tror jag kommer klara av att skriva 1000 inlägg innan årskiftet. Det är ju några dagar kvar & jag har skrivit bra över 900 inlägg hittills. I början av Januari så är det ju 1 år sen jag reggade mig här på Blogga gratis, men jag skrev ju in ett antal inlägg från ett par månader innan. Men det var först här jag började på allvar, kände att här fanns det ett annat intresse för det jag skriver om, även jag har hittat bloggar som jag följer med stort intresse. Nu har bloggandet blivit en del av mitt liv & frågan är om jag inte är lite beroende ;) Men det är jag nog inte ensam om tror jag.

Av BeaTris - 27 december 2007 10:46

Varför firar man jul?

Svar: För att det är roligt
Hur firar du jul?

Svar: (Funderar) Lekt med bilar, fått paket & kramat Tomten
Vad äter man för mat till jul?

Svar: Kalkon & julskinka & ägg med räkor & lite sås & kryddor
Vilken är din favoritmat till jul?

Svar: Kalkon
Vad är det bästa med julen?

Svar: Få julklappar, krama Tomten & få sånt där slemmigt som man kan smaka


(K 5 år & 8 månader 27/12~07)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards