Alla inlägg under mars 2007

Av BeaTris - 31 mars 2007 15:08

Precis hemkommen efter ett par timmars shopping i storstaden. Hittat en present till lille K.....en tjutande & blinkande ambulans. Jag lär väl ångra mitt val redan efter en timme. Han får även ett dataspel med Halvan - "Här kommer bärgningsbilen". Hittade ett par 20 Kr´s fynd på Cervera.....en snygg kaffebricka & så en liten vas med stenar, gele & fejkade orkideér i. Hade velat hitta ett hårband & ett par solglasögon också men alla är så där stora & fula.....inget jag gillar. Hårband fanns en del men inget som kändes att det där vill jag ha. Så det bidde inget av det. Har lunchat lite också.....inte själv men med Mamma som var med som sällskap. Det märks att våren är på god väg. Fiken börjar öppna upp sina uteplatser, folk är mer lättklädda.....vissa i kortare byxor & kjolar. Det är ju visserligen varmt & skönt i solen, men luften är fortfarande kylig & det är lätt att dra på sig förkylningar så här års. Kom inte & gnäll på sjukhuset sen säger jag bara *L*Ett annat tecken på att våren är här är alla Snyggingar.....dom är fan överallt. Vet inte vad som händer, men något är det. Var håller dom hus under vinter halvåret?? Eller är det ett annat ljus så här års, som gör att alla ser bättre ut. Farligt är det i allafall, det gäller att kolla vart man sätter fötterna. Kram E

Av BeaTris - 31 mars 2007 08:31

Igår fick jag för mig att börja lägga över blogginläggen från Familjeliv, dom som är skrivna innan jag började här. Men det kändes så knöligt så jag avbröt mitt project. Ändå finns suget där.....men är det någon idé, kommer Ni att läsa. Det sammanfattar ju lite lösa trådar, finns kanske svar på sånt Ni undrat över. Men samtidigt finns ju länken där borta *pekar åt höger* så det är ju bara att tassa in & läsa. Får fundera vidare. Kram E

Av BeaTris - 31 mars 2007 08:19

Vaknade tidigt imorse men lyckades somna om.....sov så skönt & drömde söta drömmar *L* tills mobilen påpekade för mig 20 i 8 att ett Sms trillade in. Dumt att ha mobilen intill där man sover så jag får väl skylla mig själv.....nu kom det ett till. Det är C-pojken som messar lite. Han den snälla. Han skulle äta frukost på jobbet nu.....det gjorde att jag började känna sug efter nybakta frallor. Ska jag ta & hoppa in i duschen lite snabbt & fixa till mig. En morronpromenad till macken & köpa frallor med ost ovanpå?? Vädret är ju underbart.....känns så skönt. Känns som ljuset & årstiden gör att själen känns ljusare. Tror det blir en bra dag.Kram E

Av BeaTris - 30 mars 2007 16:12

Fredag em.....känns rätt skönt. Har precis ätit lite sen lunch/tidig middag. Nu blir det nog lugnt resten av kvällen. Fortsätter att må hyffsat.....det känns just nu ganska bra iallafall. Kan ju inte påverka situationen i allafall. Jag vet att rätt var det så sjunker jag ner lite men jag hoppas inte det händer. Har jagat present till K idag men hittade inget särskilt så imorrn tror jag att jag åker inåt "storstan". Finns lite bättre utbud där. Tänk att stora killen fyller 5 om lite mer än en vecka. Snart dags för BVC kontroll. Vägning, mätning, syn & spruta.....stackaren. Men det kommer säkert gå bra. Inget mer att skriva just nu men jag kanske återkommer.Kram E

Av BeaTris - 27 mars 2007 18:13

Det håller i sig.....helt underbart. Hoppas inte det blir fler bakslag, orkar inte det nu. Jag funderar en hel del på hur jag mår nu.....psykiskt. Jag tror jag behöver solen & våren för att över huvud taget känna lite hopp i tillvaron. Känslan av ensamhet finns där & lurar ibland. Försöker dock tränga undan den & inte känna efter så mycket. Jag försöker bygga upp en mur.....en som inte ska rasa så lätt. Jag är dock inte helt ensam.....mailar & har kontakt med två killar som båda två säkert skulle kunna få mig att må bra.....frågan är bara hur det skulle funka. Den ena bor närmare 100 mil härifrån & det är ju inget att tillåta sig att känna något mer än bara vänskap för.....till att börja med. Men han är kul att prata med, vi håller sakta men säkert på att lära känna varann. Den andra finns på närmare håll & verkar oerhört snäll & omtänksam, vilket gör mig rädd, han verkar för snäll. Jag är rädd att han inte är rätt för mig. Jag har förklarat hur jag skulle önska att ett förhållande ska vara för mig.....med tanke på mina barn. Han har självklart full förståelse för det & håller med mig om allt jag skriver. Han har dock inga egna barn men har heller ingen direkt längtan efter något, han har accepterat sin situation. Jag är därför i det sista fallet väldigt försiktig med att släppa honom för nära inpå.....jag har inte öppnat mig lika lätt som tidigare, detta gäller alla jag träffar på nu. Kommer inte tillåta mig bli sårad fler gånger nu, jag klarar inte det. Ska jag någonsin träffa någon så måste jag ändra sättet jag går tillväga på.....det har ju uppenbarligen inte fungerat. Jag tror inte han är som "alla andra" jag träffat. Men jag är rädd att han ska utveckla känslor för mig.....som jag inte kan besvara. Frågan är om jag ska våga mig på en dejt.....jag blir glad när han skriver men mer är det inte just nu & det är svårt att säga om det kan bli det.....jättesvårt. Vi har inte tagit upp ämnet & det kanske är bättre att låta det vara ett tag till. Jag tror jag behöver mer tid.....mer tid för att bygga upp min mur, men inte för hög, bara tillräckligt stark. Den killen som jag ev skulle dejta, har jag inte haft någon kontakt med & förmodligen så blir det inget där.....vilket inte känns något negativt alls. Känner honom väldigt dåligt fortfarande. Han fick mig att se ljusare på livet den kvällen & fick mig att känna lite hopp igen, tacksam för det lilla. Jag tror säkert livet ordnar sig för mig med.....jag ska bara ta det lugnt nu & inte rusa iväg på några spontandejter, hålla huvudet kallt & försöka njuta av att vara singel. Ska helt enkelt försöka må så bra som jag bara kan.Kram E

Av BeaTris - 26 mars 2007 20:34

Veckan började segt imorse. Den där timmen vi förlorade gör en del dagarna efter, innan man kommer in i det nya. Halvmörkt & rejält dimmigt ute, men oj vilket vårväder det blev sen. Vinterjackan blev lite varm att ha på sig. Det är svårt att veta nu på mornarna vad man ska ta på sig. Idag har jag fått vara med på BVC en stund, kollat vägning & mätning & så var läkaren där & kollade så allt var bra med dom små liven. Resten av veckan ska jag gå runt lite här & där. Blir kul att få se lite annat också.Igår for barna hem till Pappa igen.....glömde skicka med K´s mössa så det blev en promenad för att lämna den, mötte I på vägen så hon tog hand om den. Helgen med barna blev mysig. Efter våfflor här tog vi en promenad till macken.....fråga inte varför men där blev det glasspremiär. TopHat blev årets första uteglass, men det blev lite fruset. Luften var inte så varm som jag först trodde. Sen blev det god mat hos kompisen. Hoppas mitt nya simkort kommer imorrn nu.....det gamla la bara av i Lördags, helsjukt. Den första jag pratade med på Telia kunde inte se något fel.....men efter att ha testat i flera olika telefoner så ringde jag igen, den han sa att han skulle skicka ett så jag hoppas det kommer imorrn som han sa. Blir galen av att inte ha min vanliga.....tänk om jag missar en massa trevliga SMS, vilken katastrof va???Nä nu ska jag surfa vidare.....på återseende.Kram E

Av BeaTris - 24 mars 2007 08:21

Fick sovmorron till 7 idag *jippi* Vaknade av lite huvudvärk.....gick på toa, då vaknar K, han hade kissat på sig ytterst lite men det var väl obehagligt. Vet inte varför det hände nu.....det var evigheter sen. Men ingen katastrof, bara att ta av det blöta & slänga i tvättkorg. Ska se om tvättstugan är ledig på fm istället för imorrn.Igår hade vi en mysig kväll, jag städade klart det sista & så fixade vi hamburgare med bröd & pommes till middag. Sen såg vi en Emilfilm & åt popcorn. Barna slocknade som två ljus runt halv 9 tiden & själv somnade jag innan 10. Idag kommer J & barna över någon gång på dan.....då ska vi göra våfflor. Sen får vi se hur det går med sänggavlarna, om exet & tjejen kom ihåg att lämna dom utanför innan dom for iväg igår. Kvällen kommer nog tillbringas med samma kompis fast hemma hos dom.....lite mat & sällskap. Vi får väl se hur det känns framåt dan. Skönt att det är lördag & bara få ta det lugnt & göra allt i egen takt. Nu ska jag fixa frukost till mig & två hungriga barn.Kram E

Av BeaTris - 22 mars 2007 19:36

Nu har jag varit på praktiken två dagar. Det är rätt kul, fått vara med på lite olika saker & sett både det ena & det andra. Har fått sluta rätt skapligt så det har inte blivit så sent. Idag har barnen haft studiedag.....varit lediga båda två. Exet kom & hämtade dom i morse precis nyvakna & i pjyamas. Rätt skönt & slippa hämta på dagis. Jag var hemma till halv 5 idag.....var & shoppade lite innan jag fick skjuts hem av J & J, träffade dom i Centrum. Så sen jag kom hem har det varit full fart.....fick en riktig energikick, fixade varma mackor till kvällsmat & har dammat, dammsugat & torkat golven överallt, bara hall & vardagsrum kvar men det tänkte jag ta imorrn. Skulle tvättat men skjuter upp det till Söndag, det är inte så mycket än. Så nu får jag unna mig lite lugn & ro. Få se om det är något sevärt på Tvn, annars blir det en stund vid datorn. Har även fått sängborden, gavlarna kommer i förmodligen i helgen, det kommer bli snyggt tror jag.....även om det inte är helt nytt.Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards