Alla inlägg den 26 december 2007

Av BeaTris - 26 december 2007 21:05

Det har faktiskt varit en ganska lugn dag. Har haft några mindre diskussioner, speciellt med K.....snacka om trotsig unge när han lägger den sidan till. Men så som igår har det inte varit, tack & lov.


Vi tog en promenad tidigare, det var skönt att andas frisk luft. När vi kom in tittade barnen på Astrids Jul, dom fick visserligen börja se mitt i men det gjorde inte dom något. Vi har också ätit kvällsmacka & julmust. Dessutom fastnade jag i I´s nya dataspel "Mitt djursjukhus". Får nog skapa mitt eget lilla spel, det var rätt kul :)


Imorrn är det vardag igen, får försöka dra ner på godisätandet. Som det varit nu så har både skål & chokladask stått framme & hur lätt är det att låta bli då? Förhoppningsvis kommer R snart, han skulle komma efter städningen. Jag längtar efter en kram.....& lite till ;)

Av BeaTris - 26 december 2007 16:18

Dom där pannkakorna.....med rivna morötter i för min del, dom pannkakorna la sig som bomull i magen tillsammans med allt godis. Så efter maten dukade jag undan & tog fram en gammal klassisk bok, "Grottbjörnens folk" & började läsa i den. Efter nästan 3 kapitel så tillät jag mig att blunda. Sa till I att jag fick inte sova längre än 16. Fy så trött jag blev, men skönt var det att få en microlur :)


Nu försöker jag få K att dämpa sig lite, han skriker så gällt. Visserligen är dom hyffsat sams. Ska få ungarna att göra sig klara för en liten sväng ut i friska luften & mörkret. Vi behöver både luften & motionen, så en liten promenad blir det även idag & K får hjälpa till att välja åt vilket håll vi ska gå.

Av BeaTris - 26 december 2007 13:09

Fortfarande relativt lugnt här, inget större utbrott i allafall. Gårdagens utbrott gav mig en enorm energikick. Bar upp tre kartonger med det som tomtar & annat julpynt är utbytt mot + två kassar med undanplockade kläder. Bar även ut allt skräp efter julklappsutdelningen. Annars hade det säker stått kvar ännu.....i stil med: Jag gör det sen.


Tidigare knackade R på dörren, det var trevligt att han kom & gick :) Nävars, han fixade klart med datorn.....igen, han har installerat nytt grafikkort så barnen kan spela sina dataspel. Nu är han & jobbar, förstärkning på Vikinturen. Jag ska börja med pannkakorna nu & K ska få sitta vid datorn, han har ju inte testat Elias-spelet ännu.

Av BeaTris - 26 december 2007 11:06

Inga konflikter ännu, så skönt. Har inte hört något från R än, han jobbade säkert rätt sent inatt så jag låter han vara tills han hör av sig. Jag vet ändå inte riktigt vad jag ska skriva eller säga. Be om ursäkt för igår kanske, för med mitt dåliga humör så gick det ut över alla. Men R satt ju mest vid datorn & svor pga vissa problem så det var inte lätt att nå fram till honom heller. Han ville inte ens följa med på promenaden jag & barnen tog framåt kvällen. Kors i taket så kom I & frågade om vi skulle gå idag också, klart vi ska sa jag då. Bäst att passa på medans hon vill.

Av BeaTris - 26 december 2007 09:05

Kan ju vara kul att veta vem som tittar in & läser. Så ta & rösta nu :)


--------->

Av BeaTris - 26 december 2007 07:47

Barnen somnade utan strul igår, vad skönt.....både för dom & för mig. Jag gick & la mig strax efter 22 & somnade nog på stört, minns inget annat i allafall. Stängde av ljudet på mobilen bara för att slippa bli störd om någon skulle få för sig att messa eller ringa. Inte ett ljud på hela natten, hade ju inte hört det ändå så spela roll :)


Vaknade runt 7, barnen sover fortfarande men samtidigt så lyser bara granen & Tvn är av så det finns inte mycket som kan störa dom. Får låta dom sova tills dom vaknar, det kan dom behöva. Sen är det jag som ska försöka vara en bra & mindre "elak" Mamma idag. Håller tummarna för att det ska bli en mysig dag.


Ska nog inviga min lilla hjälpreda idag. Testa & riva morötter tänkte jag. Min mamma gjorde ibland pannkakor med morötter i när jag var barn & jag har ett svagt minne av att det var gott & mättande. Kan ju testa & se om barnen gillar det, får ta i lite av smeten & göra både vanliga & ovanliga pannkakor. Sen kan dom få morötter vid sidan om också om dom vill.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards