Alla inlägg den 11 december 2007

Av BeaTris - 11 december 2007 20:28

När flickorna kom hem så fick dom börja med sina pepparkakor. R & jag åkte & handlade så jag slog på ugnen, för att kunna sätta in plåtarna när v kom hem. Tydligen tyckte dom att vi tog för lång tid på oss så dom skötte gräddningen själva, vilket ledde till att deras pepparkakor blev lite brända, men några gick nog att äta.


Jag har köpt mer deg, det gav mersmak med hembakta pepparkakor.....iallafall till halvt, eftersom degen är färdig. Men tyvärr var alla mått slutsålda, i allafall dom som jag hade velat ha. Får skylla mig själv när jag är ute i sista stund, det får bli en annan gång. Ska i allafall göra lite hjärtan, stjärnor & halvmånar imorron. Får ge I en bit så hon får göra en ny omgång när jag finns till hands.

Av BeaTris - 11 december 2007 20:25

På webbutiken Inreda finns en hel massa nödvändiga (& säkert onödvändiga också för den delen) prylar . En avdelning har en massa olika plåtburkar för förvaring av diverse saker. Hittade tex denna burk att ha skönhetssaker i, tex smink eller hårsnoddar. Just den här kostar 188 Kr.



Av BeaTris - 11 december 2007 14:26

Det luktar pepparkakor här. Det enda jag hjälpte K med var att kavla ut degen & att lägga vissa på plåtarna. Han gjorde många små & en mindre mängd större. När han bakade ut små gummor så var det en som inte riktigt ville släppa huvudet från formen. Han säger då vänligt men bestämt: Lägg ner huvet lilla damen.


Det finns en varsin bit till I & hennes kompis, dom är nog hemma om en timme & kan sätta igång sitt så snart kommer det dofta mer pepparkakor.  Själv kommer jag nog köpa en sats deg till.....inte för att äta utan för att baka en hög pepparkakor själv. 



Av BeaTris - 11 december 2007 12:25

Av pepparkakor för K.....inte om jag fortsätter äta av degen, den är ju så god. Kanske ska äta lite lunch istället, sen baka.

Av BeaTris - 11 december 2007 10:47

 

En sjöman kom in på en bar och beställde en whisky. Efter en stund kom en man in med en märklig låda under armen.
- Vad har du i lådan, undrade sjömannen efter en stund.
- Vänta får du se, sa mannen och öppnade lådan. Ut hoppade en 30 cm lång pianist och började spela på ett piano.
- Vad häftigt, sa sjömannen. Men hur har du fått tag i honom?
- Jag träffade en ande och fick tre önskningar. Jag har två önskningar kvar, sa mannen. Du kan få en, men du måste prata tydligt för anden hör dåligt.
- Schyst, tyckte sjömannen och önskade sig hundra miljoner kronor.
Strax hoppade hundra miljoner grodor omkring på baren.
- Vad är det här?! Sa sjömannen. Jag önskade mig ju hundra miljoner KRONOR!
- Jag sa ju att han hörde dåligt, sa mannen. Tror du jag önskade mig en 30 cm lång pianist??

Av BeaTris - 11 december 2007 10:33

Jag har letat efter ett bra julklappstips men inte hittat något jag känner sådär jättemycket för. Det ska ju ändå kännas som det är något som läsarna kan vara intresserade av. Tyckte gårdagens tips blev en rätt bra grej, den kommer jag nog köpa åt mig själv tids nog. Fast jag ger inte upp letandet än, hinner nog med det under da´n.


Hade en lite småstressig morron. K vaknade inatt med näsblod så nu har en del av kudden & lakanet små fläckar av blod. Har bokat tvättstugan ikväll, får ta & bädda rent för han tycker inte om att sova i sängen även om det torkat. Så resten av natten sov han i soffan.


Det är snart dags att hämta K på dagis igen. Har lovat att vi ska baka pepparkakor när han kommit hem. Köpte färdig deg igår, I ska ta med EJ hem idag så dom ska baka när dom kommer från skolan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards