Alla inlägg under juli 2008

Av BeaTris - 31 juli 2008 06:07

Seg som 17 & hade gärna legat kvar ett tag till. Det känns att jag jobbat mycket nu, var bara ledig en dag efter helgen & så började jag tidigt första dagen efter, inte mycket till utvilande där.....speciellt inte när jag har barnen hos mig också. Nu ska dom vara hos Exet tills imorron då jag slutar & förhoppningsvis tar någon mina sista två timmar så jag får sluta lite tidigare. Får besked vid 4-tiden idag då jag slutar & den tjejen börjar. Det ska bli skönt med ledigt i helgen, tror det ger lite energi tillbaka. Men innan dess ska jag jobba två dagspass & så jag får bita ihop & trycka bort trötthetskänslan så ska det nog gå bra.

Av BeaTris - 29 juli 2008 20:15

Igår & idag har älsklingen fixat i mitt hem. Igår skruvade han ihop sitt skrivbord han inte ville ha hos sig längre. Det fick nu jag & det blev kanonbra i sovrummet, snyggt med björk/vitt. Inte nog med det, han har gett oss sin stora bärbara dator så I fick den stationära jag hade innan till sitt rum då den var bättre än den han satte ihop henne för någon månad sen. Han har ordnat till sladdarna så dom är i ordning längs rören under fönstret & inte i en enda röra som innan. Dosan & den trådlösa routern till bredbandet har han kopplat in i första telefonjacket ute i hallen samt satt upp dom på väggen så dosorna inte ligger på golvet.....snyggt & praktiskt. Har verkligen hittat en guldkille i R & han skämmer bort oss. Det känns som han inte får hälften av det han ger tillbaka men han har ju fått en familj & steget att bli sambos ligger inte långt borta, kan nog bli aktuellt ganska snart. Det är upp till mig & jag vet att jag bara behöver be honom att säga upp sin lägenhet så gör han det.

Av BeaTris - 29 juli 2008 20:07

Okej, då är vi hemma igen, K & jag. Det gick bra på simskolan idag, igår var första gången för i år & nu ska han gå i två veckor.....varje kväll. Vi får väl dock hoppa över på Fredag annars kommer vi iväg alldeles för sent. För tillfället känner jag mig lite piggare, visst ryggen värker & fötterna känns lite svullna men det kanske är naturligt efter mer än 19 000 steg i värmen, både ute & inne på jobbet. Idag är det ju egentligen E F I T men jag skippar dagens bildkavalkad & fokuserar på att publicera lite bilder efter helgen istället.

Av BeaTris - 29 juli 2008 17:08

Jag har lite att skriva om men har just nu inte mycket tid så det kommer senare, förhoppningsvis orkar jag lite ikväll, nu måste jag snart ta tåget till simskolan med sonen.

Av BeaTris - 28 juli 2008 09:07

Nu har Älskling kommit hem, han låg utslagen i sängen när jag kom hem på rasten. Han vaknade dock & vi hade ett par mysiga timmar innan jag var tvungen att jobba igen. När jag slutat gick jag tillbaka & efter någon timme åkte vi hit & tog ett glas vin & kollade lite tv innan vi gick till sängs. Fick min lilla efterfrågade sak, den var tydligen dyrare nere i Tjeckien så den var billigare att beställa på nätet men sen hittade han den på båten så han köpte den. Vad? Jo.....en parfym som luktar så gott, det är en boende som har den på jobbet & hon får alltid två duttar bakom öronen på morronen & är det jag som hjälper henne brukar jag alltid sniffa lite.


Av BeaTris - 28 juli 2008 09:02

Det blev en tuff dag igår, fram till rasten gick det bra men sen var värmen helt enorm inne på avdelningen. Vi arbetade av dom mest tidskrävande innan vi satte oss & fikade på lite kall gröt.....risgrynsgröt & då det fanns grädde & sylt kvar gjorde jag lite egen risifrutti, det var gott. Jag vet dock att mina ben hade varit mer svullna om jag inte haft på mig ett par stödstrumpor som jag fick låna av en arbetskamrater. Jag har beställt två par som jag hoppas kommer så snart som möjligt.

Av BeaTris - 27 juli 2008 06:46

Idag känner jag mig trött, trött & seg i hela kroppen. Det hade varit skönt att få sova en srund till men det är bara att bita ihop & säkert känns det snart bättre. Det är en lång dag idag också, första passet mellan 7.15 - 13.30 Då blir det hem, vila lite & sen tillbaka & köra sista passet mellan 16.30 - 20-30, så lite tidigare får jag sluta ikväll, sen är jag ledig imorrn & hoppas jag kan sova ut ordentligt. Älskling kommer snart hem, vet inte var dom är just nu men deras körtid på 21 timmar skulle vara slut nu vid 7 & han hoppades att dom skulle hunnit upp till Jönköping i allafall. Han hör säkert av sig när han är hemma.

Av BeaTris - 26 juli 2008 11:57

Har en stunds rast till, ska snart gå & köpa mig en liten kebab till lunch. Sen blir det fika på jobbet vid halv 3 tiden. Tunikan fick beröm, den är skön att arbeta i nu när det är så varmt. Mjukt & skönt material & bra mycket bättre än den creppade jag haft, den känns så tjock & vass när det blir svettigt. Nu är även Älskling på väg hem, han messade förut så jag svarade att det var bra, längtar som en tok. Det var svårt att koppla av & sova ordentligt igår kväll, så jag hoppas & tror att jag kommer sova bättre ikväll. Är ju redan trött så nu ska jag lägga mig ner på soffan & vila en stund till.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards