Alla inlägg den 19 december 2007

Av BeaTris - 19 december 2007 17:05

R jobbar bara tidigt imorrn, slutar redan runt 9. Få se om han hinner hem innan jag måste åka för att hinna till optikern kl 10. Efter det har vi sen resten av da´n på oss att fixa det jag (vi) behöver ha innan Julafton. Ska bli skönt att få det klart nu till helgen. Nu börjar jag verkligen längta till julafton.


Ska höra med mamma om hon kan ta gröten som hon brukar eller om jag ska ha det på min lott också. Tänkte ha gröt & skinksmörgås framåt kvällen. Godis, frukt, pepparkakor (med ädelost för dom som vill) glögg & julmust ska också finnas med såklart.



Av BeaTris - 19 december 2007 11:49

Förra veckan fick jag ett rätt chockartat besked. Dom hade sänkt min dagsersättning med 200 kr. Har känt lite stress över det för nu höjs även hyran & hur ska det gå runt då när det är precis på håret nu. Hade tänkt lämna in en ändring på bostadsbidraget till FK men inte skrivit ut någon blankett än. Kanske tur det för idag kom ett brev från A-kassan. Dom hade lämnat fel uppgifter så nu är beloppet tillbaka på det det var innan så jag borde få ut samma efter skatt ett tag till. Så nu känns det lite lättare i sinnet igen.

Av BeaTris - 19 december 2007 11:42

Det händer inte så mycket här idag, vi har ätit frukost, glott på tv, suttit vid datorerna. Jag har nu diskat & slagit in en julklapp till I. Väntar på ett paket med ett par julklappar till, tog det på express så det borde komma idag eller imorron. Sen får det nog räcka till barnen. Ska köpa ett par saker till en julklappslek vi vuxna ska ha.

R är iväg & träffar en kompis, tror båda kommer tillbaka sen. Får väl bjuda på lite fika kanske.

Av BeaTris - 19 december 2007 09:17

Choklad kan man väl inte få för mycket av i Jul? Dessa tre julgranskulor som går att hänga upp i granen innehåller ca 225 g choklad att njuta av. När chokladen är uppäten kan man spara kulorna att fylla med eget godis året därpå. Lite annorlunda chokladask att ge bort. Den kostar 125 kr & finns på Bluebox.

Av BeaTris - 19 december 2007 08:26

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Julen


* Var och med vilka ska du fira jul?

Svar: Jag kommer fira här hemma hos mig. Barnen kommer lagom till Kalle Anka. Vad jag gör innan dess vet jag inte riktigt än. Mamma, Pappa & hans fru & ev brorsan kommer också. Jag hoppas ju även att R ska kunna vara med oss på kvällen.


* Köper du mycket julklappar, har du köpt klart eller har du några kvar?

Svar: Jag köper nog lagom mycket. Har försökt sprida ut kostnaderna lite under dom sista månaderna på året. Det är inte riktigt klart än men till 90% är jag färdig.


* Vad önskar du dig i julklapp?

Svar: Helst skulle jag vilja ha en laptop men jag vågar inte hoppas på något så dyrt. Jag blir glad av att göra andra glada & få må bra tillsammans med familjen.


* Vad betyder julen för dig?

Svar: Få skämma bort barnen lite extra. Ha det lugnt & mysigt med familj & vänner.


* Har du gran, vilken sort och när ställer du in/klär den?

Svar: Jag kommer ha gran, en i plast. Planen var ju att den skulle vara på plats nu men den var ju trasig. Nu hoppas jag på att få upp en till helgen som senast.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards