Alla inlägg under augusti 2007

Av BeaTris - 31 augusti 2007 20:58

Tro mig, jag mår Ok.....jag längtar bara efter barna nu. T2 är inte värd mina tårar & honom gråter jag inte över, utan det är mer att det som skär i mig är dom jag haft men förlorat. Utan att veta det så bygger T2 upp muren ännu mer nu, att skälen till att han & jag inte ska dejta bara blir fler.....för hur ska han få mig att lita på honom? Men jag vet också en sak & det är att jag kommer hitta någon bättre.


Jag har i övrigt haft en kanonbra dag. Har umgåtts med A & hennes son hela dan, hon bjöd även hem mig nu på tidiga kvällen på tacos & så såg vi Se upp för dårarna, den var bra. Har även köpt hårfärg så imorrn ska jag muntra upp mig själv med lite fräsig färg till hösten.


Kram E

Av BeaTris - 31 augusti 2007 20:19

Måste nog ta det från början.....om jag bara visste hur jag ska börja. Under dessa dagar sen jag träffade T2 så har jag mer & mer känt att jag ska inte ha ett förhållande med honom. Tro nu inte att jag sitter & gråter över honom.....för det gör jag inte, gråter alltså. Men jag kan inte hjälpa att mitt ensamhetssår som jag kallar det rivs upp av mindre saker. Det handlar mer om att tårarna tränger fram. Det är ändå Fredag & jag skulle vilja ha någon här.....fan nu kommer tårarna, det här är så jävla patetiskt. Men det går över det vet jag.


I Måndags blev jag förbannad.....& ledsen, varför? Jo för att T2 kläcker till mig att han älskar mig. Hur fan kan man älska någon efter 1½ dejt? Men han fick sig en känga, jag sa att så säger man inte, att han inte känner mig. Han skämdes kanske, vad vet jag? Det finns inga känslor, det finns sexlust men det är det enda & jag vill & kan inte bygga något på det.


Jag har ju ändå känt att jag vill ge det en chans så i Tisdags kväll när jag var på Ikea så skrev jag ett sms till honom & frågade om han ville träffas något.....& att jag skulle jobba igår. Får till svar att "vi kan höras", ok men jag frågade inte när direkt utan lät honom vänta på svar från mig. Har inte fått svar än typ & om han tror att jag väntar & hoppas så tror han fel, väntar kanske men mest för att få säga vad jag tycker & tänker.


I Onsdags chattade vi lite allmänt bara & rätt var det är så ska han iväg. Igår jobbade jag & hörde inget, jag tog inte kontakt för jag orkar bara inte, jag orkar inte jaga, jag orkar inte vara den som är mest på & varför ska jag vara det? Jag har inga såna känslor än. Han har fått höra att jag inte litar på honom, att jag inte jagar längre & om han nu är så intresserad & "älskar mig" så kan han visa det genom ett sms där han bara önskar mig en fin dag.....inte ett ljud & nästa gång han tar kontakt (för jag gör det inte) så ska han få höra att det inte kommer funka mellan oss. Är inget mattesnille men har man två minus så blir det plus eller hur? Här är det på tok för många minus för att det ska bli plus i slutändan.....That´s it! 


Kram E

Av BeaTris - 31 augusti 2007 20:10

Såret av ensamhet river just nu.....det gör ont & jag behöver ventilera lite. Jag vill bara samla mig först. Få iordning på tankar & så.


Kram E

Av BeaTris - 29 augusti 2007 20:45

Thekakor Ca 40-45 stycken


* 1 Liter mjölk

* 5 dl Havregryn

* 4 pkt Jäst

* 2 dl socker

* Ca 2 kg Vetemjöl

* 300 gram Margarin

* ½ tsk Salt


- Koka upp mjölken, häll i gryn & margarin (det smälter i mjölken) låt svalna till 37 grader

- Smula ner jästen i en bunke & häll på sockret, rör om vartefter jästen löses upp

- Slå på mjölkblandningen & tillsätt salt

- Tillsätt mjöl & arbeta ihop till en smidig deg

- Arbeta ut direkt (jag kavlar ut som vanlig bulldeg & använder ett mellanstort runt pepparkaksmått)

- Jäs på plåt till dubbel storlek

- Grädda mitt i ugnen, 225 grader ca 8 minuter

- Pensla med kallt kaffe (blir gott) eller kallt vatten direkt när dom är varma.

- Låt kallna under bakduk


Lycka till!


Av BeaTris - 29 augusti 2007 20:23

Efter en dag med rätt mycket gjort så ska det bli skönt att sova, men inte än, ska se lite på Tv först. Kl 21 närmare bestämt.....What about Brian på 5an. Imorrn är det ju dessutom jobb så då får jag se till att komma i säng lite skapligt.


A har varit här med bebisen idag, hon fick provsmaka mina thekakor & dom fick VG om inte MVG. Hon bad om receptet för hon är måttligt trött på sina hålkakor hon alltid bakar. Vi räknade ut att brödet (ca 50 st) inte kan ha kostat mer än 20 Kr.....varför bakar jag inte oftare? Det är ju både godare & billigare. Av ren lathet kanske, får ta & skärpa till mig.


Sen fick jag för mig att möblera om i vardagsrummet. Tanken kom smygandes imorse så nu har jag flyttat om sofforna lite & så, det blev bra tror jag. Satte upp mina tre "tavlor", blev också bra men kommer bli kanon med ramar runtom. Sakta men säkert bygger jag upp ett hem, ett mer trivsamt hem. Ska bli spännande med barnas reaktion, I kommer säket reagera över att marsvinsburen är borta.....jag har flyttat den & innan såg man den direkt ifrån dörrn i hallen.


Kram E

Av BeaTris - 29 augusti 2007 11:14

Nu är dom färdiga så nu blir det te & en nybakad thekaka med gott pålägg *mums*


Kram E

Av BeaTris - 29 augusti 2007 08:58

Igår var det då Ikea & inköp av mat som gällde. Vi åkte runt 4 på eftermiddagen & kom hem ca 5 timmar senare.....ordentligt mör i hela kroppen. Men inte slängde jag mig i sängen för det utan plockade upp & gjorde iordning det mesta av mina inköp.


Måste ju säga att jag är bra på att shoppa loss.....nästan för bra & det skulle inte gjort något med några tusen till på fickan. Nåja jag fick shoppat lite i allafall & känner mig nöjd för den här månaden. Förutom lite smått & gott & roligt så blev det en lampa till vardagsrummet. Behövde något till väggarna & hittade en serie på tre bilder jag gillade skarpt. Ramar till får vänta till nästa månad. Det kommer förmodligen bli Ribba´s i storlek 50*50*4,5. Blir ett snyggt djup i tavlan & passar med färgerna på tapeterna.


K får vara utan belysning en månad till & det tror jag inte han bryr sig om för han leker oftast i vardagsrummet i allafall. Har hittat ett köksbord också, först var jag inne på ett mindre med skivor att fälla upp. Men hittade ett som var billigare & då ingick 4 stolar, man får vara ekonomisk :)Få se nästa månad om jag kan köpa det. Annars funderar jag på att be om hjälp med det.....som en födelsedagspresent. Ett köksbord är en upplevelse i många år medans en show är under en kväll sen får jag leva på minnet. Är dessutom så förbaskat trött på det stora åbäket i köket & vill bara bli av med det.


Idag ska jag försöka vara duktig & baka supergoda thekakor, kanske inte så nyttiga men ungarna älskar dom & det var ganska länge sen jag bakade. Köpte ju saker som jag behöver till dom igår.....det får inte bli förstört. Är inte så hungrig på frukost än så lika bra att sätta igång med dom.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards