Alla inlägg den 10 december 2007

Av BeaTris - 10 december 2007 21:25

Chokladfondue för två. En skål för ljus choklad och en för mörk choklad inkl värmeljus. 199 Kr på Bluebox.


Av BeaTris - 10 december 2007 17:42

Då är det kväll igen då, vi har ätit lite middag här.....jag, R & K. I är ute på landet hos EJ, R var snäll & skjutsade dit henne efter att vi varit & handlat. Vi hämtade I i skolan & åkte till köpcentrat för att få tag i Luciakläder, Det blev linne till I & tomtedress till K, Inte en helt röd utan med ett tryckt skärp på. Det fanns inga pepparkaksdräkter kvar så han gick med på att vara tomte.


Innan vi handlade hade jag ingen som helst matfantasi, Ibland står det bara still. När sen ungar bråkar & ekonomin är lite halvtaskig redan nu så kan det bli för mycket så mitt humör åkte i botten. Handlade i allafall färdigt, middag & bakgrejer för att få känna lite mys med barna innan jul. När vi kom hem så var det som om allt rann över.


R märker så väl på mig när jag mår dåligt. Det är då han gör det jag behöver, ger mig en kram & talar om att han tycker om mig.....Tack älskling om du läser detta :) Han har hittat min blogg nu, kanske oundvikligt så ofta som jag har den uppe & skriver. Nu är R iväg en stund, K sitter vid den stationära datorn & spelar Mulle Meck bygger hus. Jag lånar R's bärbara, det tar bara lite längre tid att skriva eftersom jag är lite ovan.

Av BeaTris - 10 december 2007 09:49

Skyarna faller, på gammal som ung
Vårvinterns himmel faller så tungt
Och alla söker något att hålla sig i
Med hjärtan som viskar, gå inte förbi

Ute på veien, i snøblandet regn
Ett steg until grensen och tusen vill hjem
Hun venter på noen från en helt annen tid
Hjertet står skrevet, gå ikke forbi

Innanför murar står klockorna suntil
Han fick hela världen och månen däruntil
Ingen är så lycklig, och ingen så frid
Men hjärtat det flämtar, gå inte förbi

Barnet står dem stora, så nära inpå
Att ingenting ont eller hotfullt kan nå
Lämna nu drömmen och vakna until liv
Med blickar som säger, gå inte förbi, ooh

Ooh, nånstans där borta, en bit längre fram
Finns dagar som lovar en varmare famn
Och du vet var jag finns, och låt inte bli
Du får inte gå nu, gå inte förbi, ooh

La la la la la la la la la la la la la la la

Ooh

La la la la la la la la la la la la la la la

Du får inte gå nu, gå inte förbi
Du får inte gå nu, gå inte förbi

Av BeaTris - 10 december 2007 09:37

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Djursäkerhet


* Skulle djurpoliser vara bra att ha här i Sverige? Varför/varför inte?

 Svar: Jag tror inte det skulle göra mer nytta. Då är det nog bättre att skärpa straff & bli hårdare på den fronten.


* Skulle du kunna tänka dig att bli djurpolis? Varför/varför inte?

Svar: Nej, det är nog inget för mig. Jag skulle förmodligen må dåligt av att se djur som lider.


* Har du varit med om något djur som blivit misskött/vanvårdad, berätta kort?

Svar: Nej, som tur är kanske.


* Vad betyder ett djur för dig?

Svar: Det beror på vad det är för djur. Husdjur blir ju som en familjemedlem & betyder därmed ganska mycket.


* Tycker du att vår djursäkerhet i Sverige är bra? Finns det något som
skulle göra den bättre, eller finns det något som du tycker är ren dynga?

Svar: Jag tror att skärpta regler & högre straff kan vara ett sätt att förbättra förhållanden för djuren.

Av BeaTris - 10 december 2007 07:23

Det var segt att komma upp idag, men med tanke på hur natten varit så finns det kanske befogenhet till det. Först & främst kom jag inte i säng förrens runt 23.30 Hade svårt att somna & frös gjorde jag. Hade väl precis kommit in i djupare sömn så dundrar R genom dörren. Dundrar gör han ju inte riktigt, han försöker smyga men det hörs i mitt fönster när någon går in i lägenheten, vilket leder till att är det mitt i natten, ja då vaknar jag med största sannolikhet.


Vi låg & pratade lite innan R slocknade & jag hade svårt att somna om. Hade väl precis slumrat till så började först K höras lite, han drömde väl något. Han i sin tur väckte I, som ville att jag skulle tända lampan, men den gick sönder häromda´n & jag orkade inte leta reda på någon ny. Försökte få henne att ha ljusstaken tänd, med gardinerna fördragna.....det ville hon inte så då fick det vara mörkt. Hon ropade ett par gånger innan hon somnade om igen.


Nästa omgång var det K, då blödde han lite näsblod. Hade väl precis somnat in då han började gny därinne i sitt rum. Men han somnade snart om så jag kunde gå lägga mig igen. Lagom när jag somnat så kändes det som klockan ringde. Så kontentan är att varje gång jag fallit i djupare sömn så blev jag väckt, kanske inte undra på att det var svårt att komma ur sängen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards