Alla inlägg under maj 2008

Av BeaTris - 31 maj 2008 17:30

                          Jag är på så dåligt humör, får jag skylla på PMS? Börjar på en ny karta imorrn så hade jag haft blödningar så skulle säkert "skiten" kommit vilken dag som helst. Det känns i kroppen, för jag är som en huggorm, jag hugger för ingenting, nada, zipp & utan anledning. Tyvärr är det stackars I som fått ta smällarna. Hon ville göra tzatziki.....på sitt sätt, vilket innebär som hon/dom gör hos sin pappa, det känns som allt som händer där är så speciellt & jag är bara en sidoperson. Det slutade med att hon stängde in sig på sitt rum. Jag är labil & det räcker med att tänka/känna så här så kommer tårarna & jag vill inte ha dåligt samvete imorrn kväll. Det känns så meningslöst att säga förlåt, jag kommer ju snart hugga igen men jag måste kanske gå in till henne & förklara, att det beror på kroppen. Viljan att få mina barn att komma hem till sin pappa med glädje & fina minnen från vår vecka gör ju inte det hela bättre, jag vill att dom ska ha något att berätta & ta upp där & att inte bara jag får höra om allt som händer där. Jag vet att det inte är så men ibland känns det tufft att vara mamma.

Av BeaTris - 31 maj 2008 16:41

Did I tell you that I love you today?
Have I looked into your eyes?
Cause I've taken down that last remaining wall
and showed myself to you

As I am
All my faults
All my thoughts
All my yearning

Oh I love you
Always have and always will
and I wanna face this moment
Hold it near
Hold it deep
Hold it still

Did you know how scared I used to be
Scared for you, scared of me
But taking down this barrier
and touching you at last
has broken all that down

Into dust
blown away
Now there's us
and we're real

Oh I love you
Always have and always will
and I wanna face this moment
Hold it near
Hold it deep
Hold it still

Oh I love you
Always have and always will
and I wanna face this moment
Hold it near
Hold it deep
Hold it still

Did I tell you that I love you today...

Av BeaTris - 31 maj 2008 12:14

Det slutade med att jag fick baka bullarna själv, blir så irriterad på mig själv & degen *s*

Ville ha hjälp av I att rulla ut fina bullar men det blev bara fel för hon tyckte inte hon kunde så då gick hon därifrån. Nu står det i allafall en plåt på svalning, inte lika perfekta som på bilden men säkert goda ändå. K har surat ihop för att jag tycker han ska vara ute, I lsitter vid sin dator, är tjurig & lyssnar inte heller så nu har vår mysiga Lördag kommit lite ur spår, men det blir nog bra snart. Lite lättare lunch så dom får lite energi.

Av BeaTris - 31 maj 2008 10:40

Underbart väder idag igen, men här är vi inne, I & jag har slängt ihop deg & vaniljkräm till Solskensbullar, smarriga värre. Jag har aldrig bakat dom förut men I har gjort det så jag får väl lita på att hon kan. Goda är dom i allafall, det vet jag då hon haft med & bjudit på dom till fika ibland.


Jag har även hunnit tvätta ett par maskiner, ska bara sortera den + den gamla också så vi får lite rena kläder i våra garderober & byråar. Måste nog även dra ett litet varv med dammsugaren. Så här blir det en hemmafixar-dag.....sen bara ta det lugnt & ladda för imorrn, om nu R´s planer blir av.


Av BeaTris - 31 maj 2008 06:41

         


Frukost: Kaffelatte, 2 lantgoda med skinka & grönsaker = 4,5 p

Mellis: Vaniljkräm (ja jag vet, heldumt) = 1 p

Lunch: Mjölk & havrefras = 3 p

Mellis: Fika = 3 p

Middag: Fylld kycklingfilé, svamp & potatis/morötter i ugn & tzatziki = 8,5 p

Kvällsmys: Godis & chips = ? p


Dagens p = 20 + 4,5

Totalt antal p = 20 + 4,5

Sparade p = 0 + 0

Av BeaTris - 30 maj 2008 21:54

Jag gjorde Tacopinnarna till middag idag, vet inte om det blev så bra men alla åt med god aptit så dom var i allafall goda. Jag gjorde 10 stora av färsen & tog bara en som jag sen delade sönder lite på brödet ihop med grönsaker, lite tacosås & creme fraiche. Gott var det & lagom mätt blev jag. Har ätit några godisbitar, vet inte pointsvärde så jag tar hälften av mina sparade så har jag nog inte överskridit, med tanke på mina steg idag.

Det känns som det kan bli lite enformigt med färs imorrn med så jag funderar på ugnsgrillad kycklingfilé istället tillsammans med potatis/morötter & tzatziki. Har även lovat I att baka imorron så det ska vi göra trots värmen, men det blir lite väl varmt att vara ute hela tiden när vi inte har tillgång till pool. Få se när det blir & vad vi ska hitta på resten av dagen. Snart blir det i allafall sängen för min del.

Av BeaTris - 30 maj 2008 21:43

Promenaden till affären uteblev, jag orkade inte i värmen & hade dessutom en hel del steg. Så när R kom tog vi bilen, plockade upp I hos en kompis så hon fick välja sitt Lördagsgodis själv. Efter inhandlandet släppte vi av henne igen & så kom dom tillsammans & åkte efter maten tillbaka så inatt sover I borta & K får husera hos mig. R sover hemma eftersom han ska börja Tysklandsresan 04.00 inatt, blir borta till Söndag morron bara som tur är. Saknar honom redan, trots att jag haft lite mindre humörsvängningar under eftermiddagen. Stress, hunger & värme ligger nog bakom. Innan R åkte hem så pratade vi om att packa picknick-korgen på Söndag & åka på någon utflykt innan barnen ska hem till sin Pappa igen. Vet inte vad han tänkt sig, han ville att det skulle vara en överraskning så han skulle klura på det hemma. Bara han hör av sig imorrn & säger hur det blir så vi kan planera vad som ska med.




Av BeaTris - 30 maj 2008 10:44

Kom hem & det första jag gjorde var att rusa på toaletten.....jäkla vatten att rinna rätt igenom. Jag drack ju the till frukost & så tog jag med 0,5 liter vatten i en liten petflaska & det drack jag upp, för det är bra varmt (men skönt) ute & jag utökade rundan även idag, totalt 2 timmar utomhus & snart 12 000 steg.....redan bättre än igår, känns bra.


Tror jag har tvättstugan nu men jag får nog gå ut & byta, känner inte alls för det. R hade jobb nu på da´n men slutar vi 4, då blir det handlande. Han lät trött & lite småirriterad & jag förstår honom, det är nästan så jag också känner så. Vi sågs i Måndags sen dess har vi knappt haft kontakt, inte ens i telefon. Men det är som det är & inget att göra åt, det är ju hans jobb.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards