Alla inlägg den 6 december 2007

Av BeaTris - 6 december 2007 22:45

Nu blir det sängen för min del, om jag nu kan sova. Förhoppningsvis dröjer inte det mer än någon timme innan R kommer hem, kryper ner intill & ger mig en kram & puss på kinden innan han däckar han också. Vi har sovmorron imorrn men sen jobbar han från lunch & långt in på natten, lite pusslande med hans turer tydligen. Lördag börjar han också lunch men jag börjar redan kl 7 så då lär vi knappt ses. Fast det finns ju positiva saker med det också, jag hinner verkligen känna hur mycket jag tycker om honom.



Av BeaTris - 6 december 2007 21:59

Nu är jag äntligen hemma, ca 30 minuter senare än jag borde varit. Borde ja, men den förbaskade tågdörren ville inte öppna sig för mig så medans jag snabbt gick till den bakre dörren så hann ju dom som skulle med tåget gå på & jag hann inte av. Så jag fick åka en station till & sen ta nästa tåg tillbaka, tur att det bara handlade om ca 20 minuter så det var ju ingen större katastrof.


Jobbet gick bra, var på den avd jag var på första perioden i somras & det var sig likt, samma boende.....ingen som somnat in där. Men jag såg när jag hämtade mina kläder att den person jag suttit vak hos har nu somnat in. Får hoppas det var med ro i kroppen.



Av BeaTris - 6 december 2007 15:18

Nu har vi ätit lite mat.....makaroner & korvstroganoff, som R lagade. Jag tog disken som bunkrats upp innan vi åt men nu är det likadant igen & jag tänkte högt att det är ju så kul att diska. Vände mig snabbt mot R för jag kunde läsa hans tankar om att det finns bot i form av diskmaskiner. Bara att jag anser mig inte behöva någon, kanske en dag i framtiden men inte nu. Det tar tio minuter att diska manuellt så det känns bara onödigt.


Nu ska vi strax åka, R börjar ju inte förrens lite senare men tänkte sitta på kontoret & snacka skit tydligen. Så jag får åka med honom, sen blir det tåget hem. Ha det tills senare.

Av BeaTris - 6 december 2007 13:44

R kom tillbaka & hade med sig lunch till sig, fiskburgare från Max. Jag åt nämligen den igår när han åt pizza köpt på Coop. Jag har tappat sugen på att äta, vet att jag borde eftersom jag ska jobba snart. Men jag gillar inte att laga mat när jag inte känner någon hunger eller sug efter något speciellt. Jag tänker då inte ställa mig & laga mat av korven i kylen, den tog R med sig igår, då får han fixa något av den. Jag som tänkte & trodde vi skulle äta något ihop men hade fel tydligen. Nu låter det som R sover på soffan, vilket roligt par vi är va? Gud jag längtar till jobbet, få göra något vettigt.



Av BeaTris - 6 december 2007 12:19

Tänker sluta avsluta mina inlägg med Kram E.....det börjar kännas tjatigt :)

Av BeaTris - 6 december 2007 12:16

Sitter just nu & myser med lite glögg.....pepparkakorna har jag ätit upp redan. Hade ju ingen glögg hemma i Söndags, så vi köpte en flaska igår men när R värmde lite till sig tidigare låg jag i sängen. Tar igen det nu, föredrar vanlig lättglögg som man köper i affären. Russin & mandel är gott men inget måste.


Kram E

Av BeaTris - 6 december 2007 12:12

Måste bara bli dagens lucka i denna Julkalender. Ibland får dom till det :)


Kram E

Av BeaTris - 6 december 2007 11:46

Dagen julklapsstips blir en ambulans modell större med öppningsbara dörrar & motorhuv samt en liten bår som går att fälla upp. Köp till batterier & du får ljus & ljud :) Jag köpte en likadan till K när han fyllde i våras & han leker fortfarande ofta & gärna med den. Den finns på BR för Ca 120 Kr



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards