Alla inlägg under april 2009

Av BeaTris - 9 april 2009 08:43

Jag tänkte prova något nytt så jag drar vidare hit, följ gärna med.

Av BeaTris - 8 april 2009 10:42

Ska snart till jobbet några timmar, hade väl tänkt baka Kokosrutor innan men fastnade som vanligt vid datorn ;)

Men jag slutar redan kvart över 4 så jag hinner det nog när jag kommer hem. Igår var jag i köket mest hela dagen, varvat med tvättstugan. Bakade bullar, thekakor, daimkakor & kokostoppar. Känns bra att fylla upp frysboxen Rickard kom hem med förra veckan. Dessutom ska vi ju fira Kristoffer på Fredag & han vill bara bjuda på fika så då måste det ju finnas lite valmöjligheter. Få se vad jag kan baka mer, kanske måste köpa hem mer margarin först, det gick ju åt lite igår. Kristoffer kommer nog följa med till jobbet någon timme, tänkte att Rickard kunde lämna honom vid halv tre.....lagom till fikat. Sen är det ju inte så lång tid innan jag slutar så han är ju inte i vägen, speciellt inte på demensavdelningen, dom gamla tycker säkert att det är kul med ett barn på besök. Men innan jag går till jobbet måste saker & ting vara i ordning här :)

Av BeaTris - 4 april 2009 09:33

Älskling serverade mig frukost på sängen idag. Det blev te & nybakta scones med marmelad & ost på. Gott & rätt mysigt även om jag förstörde hans överraskning lite. Han sa nämligen åt mig att ligga kvar men jag hade svårt att koppla av när han stökade i köket & till slut var jag tvungen att gå upp på toaletten. När jag gick förbi köket så blev jag nästintill tillsagd att gå lägga mig igen så det var bara att lyda. Nu har vi masat oss upp & jag borde nog sätta igång med något vettigt, behöver dammsuga & städa av lite på toaletterna. Blir ingen storstädning men får väl ta lite i taget inför firandet av Kristoffer som fyller 7 år på torsdag. Det blir kalas här på Långfredag med min familj & på påskafton åker vi till Rickards föräldrars torp & äter lite påskmat (tror jag) innan jag måste hem till jobbet Kl 16.00

Av BeaTris - 3 april 2009 06:18

Ska strax iväg & jobba, idag blir det till kvart över 4. Men det ska inte vara några problem. Jag behöver dessutom varje timme jag kan få. Jag har skickat in arbetsgivarintyg till Kommunal & det har visat sig att jag arbetat så pass många timmar att jag uppfyllt en ny period. Men man får ju tydligen bara 75 dagar & det räcker väl inte så superlångt, skönt att det snart är sommar, då ska jag ju jobba en del. Har ju även fått lite dagar runt Påsk & dagarna efter, skönt att veta lite i förväg.

Av BeaTris - 2 april 2009 16:27

Hoppas på att våren verkligen är på G nu, solen skiner men jag roar mig med att tvätta lite. Har legat utslagen på soffan & sovit ett par, tre timmar. En sån dag då jag bara känner mig orkeslös & utan energi, vet inte vad det är. Det var likadant i Tisdags då vi åkte tillbaka från Mariehamn men jag hade visserligen sovit lite halvdåligt på natten, kom aldrig in i någon vidare djupsömn kändes det som. Hade annars ett härligt dygn på Östersjön, skönt med lite avbrott i vardagen. Hade varit kul att komma hem med en glänsande guldring på fingret vilket vi pratade om då vi bokade in att vi skulle åka. Men vi får nog försöka spara lite eftersom det kostar en del & jag vill helst ha en lite bredare ring än den jag hade när jag var förlovad med Exet. Rickard har dock en kompis som fixade till en ring åt sin fru i mässing, han erbjöd sig att göra åt oss så jag kanske ska ta & kolla hur den ser åt, kanske är riktigt snyggt & inte så många lär ju ha en likadan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards