Alla inlägg under december 2007

Av BeaTris - 31 december 2007 23:54

Nu är det inte många minutrar kvar. Det smäller allt tätare härutanför men jag känner ingen dragning efter att gå ut i kylan nu. Har spenderat dom två senaste timmarna i sängen & sovit lite.


Vi har ätit gott & blivit bra mätta så efterätt det tar vi imorrn efter jobbet. Ska släcka ner här nu & kolla på fyrverkispektaklet ett tag sen blir det till att försöka sova igen.


Godnatt & Gott Nytt År :)

Av BeaTris - 31 december 2007 09:31

Det här är inlägg 1000 så vad passar bättre än att titta tillbaka på året som gått, vad som hänt, vad som var bra & vad som var mindre bra.


Januari

Året började väl sådär, T lämnade mig ju på Nyårsafton, det var hemskt, men hade ju inte spelat någon roll, det hade gjort lika ont vilken dag det än var. Knappt hann jag komma över det & började känna mig stark igen så dog I´s marsvin Moltas, ännu mer tårar. Jag började blogga här :)


Februari

Fick hem våra nya marsvin, Vilda & Tufsa, söta som bustroll. Tänkte mycket på L igen, hade en period då känslorna var ganska starka. Jag ställde upp & hade K inneboende då hon hade det kämpigt hemma. Körde lite horoskop i bloggen. L började läsa min blogg om mina tankar & känslor.


Mars

Åkte ner i en svacka igen, allt pga en dejt som jag inte borde åkt iväg på men det är lätt att vara efterklok. Åkte på en ordentlig UVI, den gjorde mig orkeslös så det blev inte så mycket blogg denna månad.


April

Var på praktik genom skolan, var på en VC i Motala. Det jobbigaste som hände var att jag veta L tagit livet av sig, i slutet av Mars. Detta fick jag besked om under Påskhelgen, samma dag som han skulle fyllt 40 År.....8/4. dagen efter, 9 april fyllde K 5 år. Var på begravning den 18 :( Återigen en månad med mycket tårar.


Maj

Denna månad hände inte så mycket, skolan fortsatte sin gilla gång men energin saknades. Det tog ett tag att ladda på batterierna efter dödsbeskedet & begravning. Dejtade A, men han var precis som många andra, det dög ett tag. Var på bröllop när M i klassen gifte sig.


Juni

Slutade skolan, numera utbildad USKA, det var skönt, äntligen tog allt slut. I´s skola firade 25 År så där var det lite festligheter en kväll. Vi åkte till Liseberg med mamma. I hade uppvisning på sin dansskola & slutade tredje klass. Hade en dejt med R på Midsommarafton, trodde väl att det skulle bli allvar mellan oss men han var nog inte redo för en relation. Hade sommarjobb.


Juli

Fortsatte att jobba, K gick i simskola. R slutade höra av sig, vilket kändes oerhört jobbigt men jag stängde av känslorna & gick vidare. Åkte till Kolmården med U & hennes barn. Pappa fyldde 62 & L fyllde 60. Började med Tjejsnack i Bloggen.


Augusti

En månad med ganska många inlägg igen. Var på Skänninge marknad med Mamma. T började läsa bloggen. Köpte årets första julklapp.....tidigt ute i år. Startade om med nytt Nick på Spray. Dejtade ännu en T, men jag kände att det inte funkade, vi var för olika.


September

En lugn månad, I började sälja jultidningar. Dejtade M, men det rann ut i sanden i början av oktober, vissa killar är bara ingenting att ha. Samtidigt så var jag kanske inte så lätt att komma inpå livet heller, jag vågade inte känna efter. Började med Barn Funderar.


Oktober

Det är väl nu det vänder :) Jag träffar R, vi är fortfarande ihop & det funkar bra. I fyller 10 & jag fyller 35, herregud vad tiden går.


November

En lugn månad, T fyller 48 år. Var på IKEA, köpte nytt köksbord & lite annat. Farmor skulle fyllt år. Var på två anställningsinterljuver. Åkte med R på en bussresa till Ullared. Lite, lite snö kom. Händer inte så mycket annars.


December

Årets sista månad, brorsan fyller 32 & farfar 86. Månaden går rasande fort, vi har firat Lucia & jul & nu är det nyårsafton igen, helt sanslöst :)


Ett Gott Nytt År

Önskar Jag Er Alla



Av BeaTris - 31 december 2007 09:04

Det är Nyårsafton.....känns inte så speciellt, kanske beror på att jag ska jobba imorrn. Det blir i allafall lugnt, vi äter väl något gott & bara har det mysigt. Får väl försöka sova något under eftermiddagen & sen efter tolvslaget. Vi ska ju båda upp inatt vid tretiden, jag kan förhoppningsvis sova lite på jobbet innan jag börjar. Jag ska ta med kudde & filt tänkte jag. Det handlar om en dag & en lugn avdelning så det ska nog gå jobba även om det blir lite sömn, värre för R som måste vara fokuserad på sin körning. Nu ska vi äta frukost här, sen blir det väl lite matshopping, vad ska man hitta på & äta till kvällen?

Av BeaTris - 30 december 2007 18:51

Hemma igen, utan barn & tystnaden är som bomull. R sitter vid sin dator & surfar så jag passar på att blogga lite. Det var skönt att komma hemifrån lite, sitta & prata med K, min allra bästa vän :)


Det blev ett liv utan dess like hos K, 4 barn som lever rövare & stampar omkring som en skock elefanter på grönbete. Men samtidigt så är det kul att se att barnen leker så bra ihop.


Jag hade bokat tvättstugan ikväll men var ute & bytte tid, kände att jag inte har orken. Jag har tagit mig i kragen & gjort rent hos marsvinen, det behövdes så nu har dom fräscht & har fått mat som dom kastade sig över som två hungriga lejon.

Av BeaTris - 30 december 2007 13:25

Det är vad vi har här, det händer ingenting. Jag har bäddat iordning ungarnas sängar & lagt på filtar & gosedjur. Dom vill åka hem framåt kvällen & inte mig emot, lite får dom välja själva. Vi ska snart äta lite korv med bröd här, sen efter tre åker vi till K & fikar lite. Så något händer i allafall :)


Av BeaTris - 30 december 2007 08:43

Den varma chokladen & smörgåsen gjorde nog susen, jag gick & la mig strax efter sista inlägget igår & somnade ganska omgående. Har fått sova ostört hela natten, I har inte vaknat en enda gång. Häromkvällen vaknade hon 4 gånger, varje gång jag själv var på väg att somna.....inte lite jobbigt ;)


Nu är vi alla uppe & båda ungarna har tjatat om att sitta vid datorn, men dom får allt vänta. I har även frågat efter frukost men käket ser ut som en krigszon så jag ska ta & diska innan så blir det lite trevligare att äta frukost.


Jag har inte bestämt mig än om dom ska få vara kvar tills imorron, det känns inte kul om det bara blir bråk. Samtidigt så kommer jag nog börja sakna dom ganska snart eftersom det bara varit sånt känns det som. Det är ju så tråkigt att vädret är som det är, annars hade vi kunnat packa varm choklad & smörgåsar & åkt iväg till någon pulkabacke. Men dom tiderna kanske är förbi?

Av BeaTris - 30 december 2007 08:33

Vad är nyår/nyårsafton ?

Svar: Skjuter raketer
Vad brukar ni göra till nyår ?

Svar: Vadå till nyår? Skjuta raketer sa jag ju
Vad tycker du om alla raketer som smäller ?

Svar: Inte häftigt, läskigt
Smäller ni själv raketer eller tittar ni på andras ?

Svar: Skjuter själva
Vad är roligast med nyår ?

Svar: Skjuta raketer sa jag ju förut


(K 5 år & 8 månader 30/12~07)

Av BeaTris - 30 december 2007 08:28

Firade ni jul?

Svar: Jaa
Fick du några julklappar?

Svar: Nää (Inte riktigt sant :) )
Kom Tomten hem till er?

Svar: Jaa
Vad var det bästa med julafton?

Svar: Jag vet inte, inget

Fick du något du önskade dig?

Svar: Nää, heller


(K 5 år & 8 månader 30/12~07)
 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards