Alla inlägg under april 2008

Av BeaTris - 30 april 2008 10:03


06.45) Uppstigen & dags att sätta i linserna.



07.38) Kollar upp antal points för frukosten.



08.32) Dags att ta på skorna(nya) & lämna K på 5-års.



11.00) Har varit & handlat, när jag kom hem låg dessa kort innanför dörren.



12.05) Dagens lunch, grillad kycklingfilé & sallad.



13.16) Snart dags att utöka stegen, har redan passerat 10 000.



14.25) Har hämtat K, ryggsäcken fick han i 6-årspresent.



15.38) Barnen får plättar till mellis/tidig middag.



16.42) Loggar in på Blogga Gratis.



17.32) Picknick-korgen är färdigpackad. Det är dags att gå.



18.45) Brasan är i full gång.



20.40) Sätter nyckeln i låset, vi är hemma igen.



21.36) Har fortfarande ont i hälsenan emellanåt, Zon hjälper tillfälligt. Sista bilden för den här gången.

Av BeaTris - 30 april 2008 07:35

Frukost:The, 1 aktiv råg med feta/gurkost, skinka & tomat, juice = 5 p

Mellis: 1 äpple = 0 p

Lunch: Cheerios med mjölk, russin, solroskärnor, banan, rågkaka med feta/gurkost & paprika = 6 p

Mellis: 1 äpple = 0 p

Middag: Ugnsrostad potatis/morötter, grillspett = 9 p

Övrigt: Godis på kvällen = 2,5 p


Dagens p = 20 + 2,5

Totalt antal p = 20

Sparade p = 0

Av BeaTris - 29 april 2008 21:02

Barnen är i säng, det blev lite senare idag pga Vårelden. Har haft en mysig kväll med barnen, fikade ihop med Exet & hans fru. Det var musikkår, epatraktorkortege, sång & fyrverkeri. Allt i liten skala men det kändes stort då hela orten *nästan* slöt upp på samlingen. Har även använt kameran flitigt idag, men kommer lägga upp bilderna imorron då jag börjar bli trött jag också. Måste upp skapligt imorrn, har bokat om tvättstugan eftersom jag hoppade över tiden igår. Imorrn är det Valborg & jag har ingen aning om vad som händer men det löser sig väl det med.....som det mesta.

Av BeaTris - 29 april 2008 11:11

Hemma efter att lämnat K på 5-års & lite inköp till kvällens picknick. Det är vårfirande på skolan ikväll, det kommer bl.a vara kortege, våreld, musik & lotterier. Det är toppenväder & jag hoppas det håller i sig så det inte blir kyligare till kvällen. Har handlat smörgåsbröd, festis & fikabröd. Ska bli en riktigt mysig kväll. Synd bara att R jobbar men sånt är livet som flickvän till en busschaufför. Han verkade i allafall vara ledig imorrn, för i helgen var det omöjligt tydligen. På R lät det som det var ganska körigt tre månader framåt.....fullbokat med andra ord. Så vi får väl se hur mycket sommar vi får ihop.

Av BeaTris - 29 april 2008 07:59

Frukost: The, 1 skiva gott gräddat med skinka & gurka = 3 p

Mellis: 1 äpple = 0 p

Lunch: Grillad kyckling, sallad & dressing = 5 p

Mellis/Middag: Varma koppen & 2 tunna crisp med oliv/mozzarellaost = 4 p

Picknick: Smörgås & fikabröd = 9 p
 

Dagens p = 20 + 3,5

Totalt antal p = 20 + 1

Sparade p = 0 + 2,5



Av BeaTris - 28 april 2008 08:35

Igår var det Efit, jag kom på det vid frukosten , tog ett par bilder fram till dansen.....sen glömde jag totalt bort det, kom på det innan vi gick & la oss. Så jag tror jag får ta Efit en annan dag, det blir en dag denna vecka, måste bara programmera hjärnan att minnas det också :)


Av BeaTris - 28 april 2008 08:25

Förre veckan fick jag paket med posten, en Butiksguide från VV. Jag hade bett Annalee att köpa en åt mig då den inte finns att få tag i på VV´s nätsida. Så idag tänkte jag börja hålla mig till points, åtminstone göra ett ordentligt försök. Jag släppte loss i helgen & då menar jag inte bara shopping utan även på mat & godsaker. Så om jag ska få ett minus på Fredag igen så måste jag nog sköta mig i veckan & med hjälp av Points så går det nog lättare, tror jag tänker efter en extra gång om jag tittar vad en viss sak "kostar". Jag tror det är 20 p jag ska hålla mig inom (under 80) har jag fel eller rätt?? Ni som vet får gärna svara. Sen hur många aktivitetspoint jag får för mina steg vet jag inte riktigt så hjälp mig gärna med det också. Men jag tänker nog hålla mig till mina 20 i första hand.

Av BeaTris - 28 april 2008 08:18

Frukost: The, 2 Finn crisp Fibre med skinka & paprika, 1 frp Drömyoggi = 5 p

Mellis: 1 äpple = 0 p

Lunch: Äggröra, köttbullar, rivna morötter, tomat = 7 p

Mellis: Skivad tomat med havssalt = 0 p

Middag: Grillad kycklingfilé & tomat/bönröra = 3,5 p

Mellis: 1 banan = 1 p


Uppätna: 16,5

Sparade: 3,5

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards