Alla inlägg den 5 december 2007

Av BeaTris - 5 december 2007 21:50

Vilken inspirationskälla, kan inte låta bli att bli sugen på att ställa mig & göra Rocky Road & Världens Godaste Smörkola nu genast. Men dessvärre är klockan snart tio på kvällen & jag saknar en hel massa ingredienser. Jag kan heller inte låta bli att känna att Leila är Sveriges svar på Nigella Lawson, hennes program får det också att vattnas i munnen. Dom här båda kan i allafall få mig att känna en enorm julkänsla.


Kram E



Av BeaTris - 5 december 2007 20:06

R jobbar & kommer förmodligen inte innan 12, jag längtar redan trots att vi haft hela dagen tillsammans. Men jag antar att det är ett tecken på känslor. Ibland så är det så intensivt & annat som tar kraft så jag vet inte vad jag känner. Men jag vill inte tillbaka till den där känslan av ensamhet.


Jag längtar också efter mina barn. I ringde förut & frågade efter en bok som ska tillbaka till skolan. Men den packade vi ner i Söndags, det är jag säker på. Pratade lite med K, han lät inte så glad, vet inte om det berodde på trötthet eller om det helt enkelt är så att han blir lite ledsen av att prata med mig i telefon.


Ibland är det en så jobbig situation att ha det så här. Kommer aldrig kunna hjälpa att jag känner så. Trots att det inte fanns några känslor kvar så är det inte lätt att ha på sitt samvete att jag har splittrat min familj. Jag vet att vi var två om att inte kämpa men det var jag som stod för det avgörande steget.


Jag tänker inte så här varje dag, utan jag tror det har med att göra att det snart är Jul, det kommer kanske alltid kännas jobbigt runt vissa högtider trots att jag vet att jag skapar nya traditioner med mina barn & resten av min familj. Mina barn har två trygga hem att komma till, två föräldrar med respektive som vill deras bästa. Undrar hur många barn som spenderar julen med att må dåligt. Det gör inte mina & det är det jag ska tänka på när jag känner mig nere.


Var bara tvungen att få ner mina tankar i skrift, se dom utifrån & se vad jag faktiskt har som är bra & inte grubbla på hur det kunde varit.


Kram E

Av BeaTris - 5 december 2007 20:00

Jag skulle vakna mitt i natten och gå upp och ta en lång promenad
Jag skulle låta blicken möta andra ögon i en främmande stad
Jag skulle inte ha så bråttom med att träffa någon ny, jag har rätt mycket med mig själv precis som du
Jag skulle andas i det tomrum som blev över om du lämnade mig nu

Jag skulle sitta på ett tåg mot Paris och låta Stockholm va
Jag skulle få den tiden över för mig själv som jag har sagt att jag vill ha
Jag skulle unna mig att drömma hundra mil genom Europa, om en främling lika tillitsfull som du
Jag skulle pröva mina läppar mot nån annan om du lämnade mig nu

Jag skulle kunna leva utan den där blicken som får mig ur balans
Jag skulle sakna den där stunden som vi har när vi tillslut har blivit sams
Jag kanske skulle söka upp kontakter som jag tappat, som jag varit med förut någonstans.
Jag antar det finns nån du skulle ringa om jag inte fanns

Jag kanske skulle leta upp nån yngre som en fjäder i hatten
Det skulle bli för tomt om ingen fanns där som värmde mig i natten
Men jag skulle aldrig ha tålamod nog att bli förstådd, ingen känner mig så väl som du
Jag skulle fastna i min ensamhet igen om du lämnade mig nu

Av BeaTris - 5 december 2007 15:30

Det var segt imorse, började på ett inlägg men så kom R tillbaka efter jobbet mitt i alltihop så jag stängde ner allt. Efter vår frukost, hans lite mer vettiga & jag med drickyogurth apelsin ifrån Lidl & pepparkakor har vi varit iväg några timmar. Var tvungen att köpa spån & mat till dom små "svinen", det blev även en ny lite större vattenflaska. Det går ju åt en del burspån men R´s pappa jobbar på snickeri så kanske det går att fixa därifrån. R har även pratat om att bygga en större bur i olika plan åt marsvinen, dom bor ju lite trångt känns det som ibland. Det skulle dom kanske må bra av.....en ny bur alltså.


Var inne & tittade på smådjuren i affären & såg en så söt hane. En släthårig, sammetssvart med vita & ljust bruna partier, hade jag haft råd hade jag nog köpt honom ;) Kanske startat marsvinsuppfödning. Men nää, det är nog ingen bra ide´, jag har inte tillräckligt med kunskap. Så jag överlåter den biten till dom som kan & så har jag våra två till kelgrisar.


Kram E

Av BeaTris - 5 december 2007 08:29

Aromia hittade jag ett litet lagom julklappspaket för 69 kr. Detta innehåller, kaffe, te, krydda, värmeljus & ett litet häfte med tips på julmatsfavoriter. Det finns även andra paket att välja mellan.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards