Alla inlägg under juni 2007

Av BeaTris - 29 juni 2007 13:25

Det blir inte så mtcket blogg i helgen för min del. Åker snart ut till min Pappas sommarstuga med ungarna, stannar tills imorrn. Imorrn kväll kommer R över & äter mat med mig & ungarna.....lite tidigt kanske men det ska nog gå bra. Söndag kväll ska jag jobba extra så då får Mamma vara barnvakt igen. Önskar alla en trevlig helg.


Kram E

Av BeaTris - 27 juni 2007 20:41

Åkte med J & hennes sambo hem direkt efter jobbet, hämtade K & for iväg för att handla hem lite igen. Det drog ut flera timmar eftersom dom även skulle kolla in lite bilar.....ska köpa en ny tydligen. Kom hem runt 8 & då är det bara att kasta ungarna i säng. Själv blir det ingen uppesittarkväll för min del, börjar 7 imorrn. Arbetsdagen gick snabbt, idag var det första dagen på mitt schema som tillhör semestervikariatet, innan har det ju bara varit introdagar. Tycker det gick bra att jobba, känns meningsfullt. Jobbar imorrn också sen långledigt över helgen. Blir inte så mycket mer skrivet här nu, kanske kan komma ifatt lite imorrn kväll.


Kram E

Av BeaTris - 25 juni 2007 21:04

Inom en timme lär jag vara i säng.....är såå trött. Känns som jag knappt orkar blogga, men jag brukar ju komma igång så jag skriver väl så får jag se om det lossnar.


Det var en lång dag på jobbet.....7.15-17.00 med 30 minuters rast. Visst blir det pauser & en hel del tid i bilen så det går ganska snabbt ändå, det blir lite mer dötid på avdelningen. Kom hem med K strax innan 18 & då hade I redan hunnit äta ett par smörgåsar. Frågade honom hur det var på simskolan. Fick till svar att det var inte bra eftersom han inte fick något pris.....rolig unge den där. Tror nog det var rätt okej.


Allt känns fortfarande bra med R, bara att det just nu är lite svårt att träffas, ont om tid så att säga, men det löser sig. Det är bra att få vänta & längta lite även om det är svårt. Vi håller ju kontakt via gulliga sms & så pratar vi i telefon en liten stund varje kväll. Det är ju bara början & det är nog vettigt att skynda långsamt.


Kram E 


Av BeaTris - 24 juni 2007 20:17

Mina älsklingar har kommit hem igen, har precis stoppat om båda & hoppas det inte dröjer innan dom sover skönt. Vi har en vecka med tidiga mornar framför oss & det kan bli tufft nu när dom vant sig vid att vara lediga. Jag har ju två introdagar inom hemtjänsten nu, dessutom delad tur på Tisdag.....känns sådär men det får väl gå.


Har ju pusslat ihop schemat för hur barnen ska vara här efter hur jag jobbar.....i dom planerna ingick ingen R, men han ska nog få utrymme han också. Har en hel del dagar där jag slutar vid lunch & så. Får väl pussla lite till i värsta fall. Men nu ser jag återigen det där att när jag slutar leta & vänta på att hitta Kärleken så kommer den.....oväntade överraskningar är dom bästa.


När K kom tidigare så kom han på cykeln, det var ett tag sen. Den var nu ommålad i blått, vitt & rött. Dessutom har han lärt sig cykla utan stödhjul. Det går lite vingligt & han hade visst ramlat ett par gånger, både med fart & i stilla läge.....däcket far visst iväg för honom. Stackarn har också lyckats med konststycket att hamna i ett brännässlesnår.....fråga mig inte hur det gick till för det vet jag inte.


Den här veckan & nästa har K simskola, det blir S & T som hämtar från dagis & tar med honom dit & sen lämnar tillbaka honom. Jag är ledig först på Fredag, då ska jag följa med honom. Blir spännande att se om han är mogen för det i år. Förra året var lite tidigt. Återkommer med rapport.


Nu ska jag kolla om Trollen somnat.....tyst & lugnt är det, sen blir det ett telefonsamtal :)


Kram E

Av BeaTris - 24 juni 2007 08:58

Jag har sovit som en prinsessa inatt.....eller åtminstone som ett barn, lugnt & rofyllt. Den sista veckan har ju varit så konstig eller hur jag ska uttrycka mig. Det har lett till att det varit svårt att somna på kvällarna, jag har vaknat både nu & då & haft svårigheter att somna om. Men idag känner jag mig utvilad trots att det blev lite sent igår.


Det sista jag räknade med för ett par veckor sen var att falla första dagen såsom jag gjorde när R skrev till mig på Spray. Det tog inte lång stund innan jag kände att han var någon jag ville ha. Det är skönt att veta att jag faktiskt kan känna så igen. Trodde väl det var kört egentligen, att jag kanske skulle få räkna med att bygga upp den där känslan, att den skulle komma med någon med tiden. Men det är ju inte så jag vill ha det.....jag vill känna det där riktiga pirret redan från början & det har jag verkligen gjort i veckan. Det bästa av allt är att det faktiskt är besvarat, att det faktiskt är möjligt att bygga något av den här grunden.


Igår frågade R mig om jag kommer vilja träffa honom igen, han fick svaret självklart vill jag det. På något sätt så kände jag att jag inte behövde fråga tillbaka, det var liksom underförstått. Men senare kände jag att jag var tvungen så jag frågade i ett mess. Fick tillbaka: "Klart jag vill det, jag tycker om dig jättemycket gumman, puss" Någon som kan känna min glädje? Någon som kan förstå hur detta får mig att må just nu?


Det jag nu ska jobba på är att försöka slappna av, koppla bort rädslan att bli lämnad & sårad igen. Men det blir inga svårigheter tror jag, för viljan att älska någon igen är starkare än rädslan, rädslan vinner inte det här loppet. Det här ska jag ge mig in i med hela mig, helhjärtat men med sunt förnuft & öppna ögon.


Kram E

Av BeaTris - 23 juni 2007 14:34

Tycker inte om att tiden rusar när jag mår bra & har trevligt.....jag vill stoppa tiden. Har haft ett riktigt fint dygn med R, saknar honom redan & skulle mycket väl kunna bli riktigt kär. Jag hoppas & tror att han känner likadant, det kändes i allafall bra när vi sa hej då. Han vill att jag ska komma & hälsa på även om vi inte bestämt något nu. Men det känns som han kanske blir lite osäker på vart han har mig. Igår när vi låg på sängen & kramades så sa han att han tyckte om mig, att han kände det redan när han såg mig vid tåget att han skulle gilla mig. Det gjorde mig så glad för jag tycker ju om honom också.


När han kom ja, först hade han sagt att han skulle ta 15.30 tåget, jag hoppade in i duschen strax innan 14.30 När jag var klar & hade börjar göra mig iordning så ringer mobilen.....då sitter han på det tåget, det var bara för mig att kasta på mig byxor & linne & gå möta upp. Kanske tur för då hann jag inte bygga upp så mycket mer nervositet.


Jag bjöd ju på kycklingenschiladas & det tyckte han var kanongott.....fick så mycket komplimanger. Vi såg lite film & drack cider & bara hade det trevligt. Dessutom ringde han sina barn & talade om för dom att han älskade dom, den ena frågade om han var hos "hon" & ja det var han.....dvs hos mig. Hörde honom säga till pojken att "det är en jättefin tjej". Han är verkligen mysig, frågade tom om han kunde sova över. Självklart :)


Nu skulle jag vilja uppleva dygnet i repris men det blir nog svårt så jag får leva på minnet & vänta på nästa mess som jag hoppas kommer snart.


Kram E

Av BeaTris - 22 juni 2007 08:07

Så var det Midsommarafton, veckan rusade på ganska snabbt. Men jag har ju haft fullt upp, långa dar på jobbet & annat som ska fixas. Nu kan jag koppla av lite, andas ut.


Ska visserligen tvätta & städa lite idag men har hela dan på mig innan R kommer. Är lite smått pirrig nu & värre lär det väl bli framåt dagen. Bara att ta djupa andetag & försöka slappna av. Jag berättar om det senare, har ju ingen aning om vad som händer resten av helgen.


Trevlig Midsommar till er alla.

Kram E

Av BeaTris - 20 juni 2007 21:37

Inte orkat/hunnit blogga på någon dag. Så nu blir det bara ett kort inlägg för jag är rätt trött. Det blir lättare sen när jag kör igång på schemat.....kortare arbetsdar.


Igår var det ju info hela dagen, nyttigt men mycket på samma gång. Blir lite att smälta. Sov dåligt natten till idag, började 6.45 & jobbade till 12.00 Iväg & handla till Midsommar, hem & äta & vila lite. Tillbaka till jobbet Kl 16.00 & jobba till 21.00 Imorrn är det 13.00-21.00 som gäller & så har jag bokat in optikern Kl 10.00 & den är åt andra hållet än jobbet. Så det blir ingen supersovmorron men jag lär ju inte kunna sova i vilket fall som helst.


Pratat & messat med R & nu är det bara imorrn kvar sen ses vi.....verkar som båda längtar. Ska bli så kul. Minns att för ganska exakt ett år sen mådde jag ganska dåligt. Det var första Midsommar efter separationen & ja som många säkert känner igen sig i så kan första året vara ganska tufft. Men mycket berodde på att jag just då kände mig oerhört ensam. Men det löste sig till slut & jag fick åtminstone en vettig dag. Men i år tror jag det kan bli kanon.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards