Alla inlägg under december 2006

Av BeaTris - 30 december 2006 13:27

Klockan är över 1 & vi går fortfarande i pjyamas Förvånad Men det gör oss inget. I städar lite på sitt rum, K leker med sin lyftkran han fick av Tomten igår & jag sitter här & filurar.

Barna var ju med sin Pappa & firade Jul med hans familj igår så då hade jag en dag för mig själv. Det var rätt skönt, kunde städa det mesta av lägenheten & ta en lång promenad till affären & handla lite.
Imorrn är det Nyårsafton & dom ska hem till sin Pappa igen. I längtar efter raketer, medans jag redan är trött på dom  Det skjuts titt som tätt härutanför. Fast lite mysigt blir det nog imorrn, ska inte ha några egna men man kan ju gå ut & kolla in andras. Ska bara ta det lugnt med en Vän, äta ngt gott & bara mysa Glad

Så nu önskar jag Er alla ett riktigt Gott Nytt 2007 Skrattande

Kram E

Av BeaTris - 29 december 2006 08:44

Att man alltid ska skena iväg i fantasin. Jag tror jag oroar mig helt i onödan. Pratade med T igår & allt kändes som vanligt. Han var visserligen väldigt trött efter en bilresa som normalt tar 2 timmar & som nu tog 4 pga dimma. Jag berättade inget om mina tankar, får ta & göra det på Söndag då han kommer upp, varför skulle han fortfarande vilja vara med mig på Nyårsafton om han tänkt dumpa mig Fundersam Ska bli skönt & träffa honom i allafall & jag hoppas det är likadant för honom. Nää, jag ska nog bara ta & slappna av & inte grubbla så mycket så fort det är ngt. Bättre att tala i klarspråk då & fråga honom rakt ut. Allt vi behöver göra är nog att ta det lite lugnt nu & inte träffas så så många dagar i sträck, gör man det för ofta försvinner ju snart den där härliga känslan av pirr & spänning. Det är nyttigt att vänta & längta lite

Kram E

Av BeaTris - 28 december 2006 09:36

För just nu vet jag inte riktigt vart jag står. Har inte pratat i telefon med T sen julafton. Vi har messat lite. Jag frågade tex om han ville ses nu när barna åkte till Mormor. Han ville nog på sätt & vis men vi kom fram till att vänta, det blev intensivt dagarna innan Jul & vi är ju båda rädda att det ska gå för fort.

Men nu så känns hans Sms så korta i tonen, bara Kram & inget av allt som vi sa första veckan då jag hade barnen. Säkert målar jag Fan på väggen men det är svårt när den kvinnliga intutionen säger att jag håller på att bli dumpad.....igen.


För precis så här var det i våras, dejtade en kille, allt kändes hur bra som helst tills han en dag åkte härifrån med orden:Ha en bra dag, vi hörs (typ) tror ni vi hördes av mer?? Nej precis, fattar ni varför jag är rädd för att samma sak håller på att hända igen.


Men samtidigt har ju märkt att T känner ngt för mig, så jag kanske bara ska försöka slappna av & inte låta tankarna skena iväg för mycket, som dom tyvärr alltför lätt gör med mig. Vi behöver kanske bara ta ett steg tillbaka igen. Har oxå talat om för honom att snart börjar jag skolan igen, då blir det allvar på pluggandet igen. Ska läsa 150% (600p) så det kommer säkert bli tufft. Det gör ju att tiden för honom blir mindre. Nu kom han in i mitt liv lagom när allt var slut & jag fick jullov.

Nää, jag tror det blir bra & blir det inte det, ja då reser jag mig efter ett tag & går vidare. Då var han ingenting för mig & jag kommer ett steg närmare att hitta en som är det. Så nu ska jag sluta leta tecken som inte finns, vem vet han kanske tycker jag är likadan, kort i tonen osv. Förhoppningsvis hör han av sig under dagen & vi kan reda ut vart vi är på väg just nu.

Kram E

Av BeaTris - 25 december 2006 14:38

Så var Julafton över för detta år. Skönt på sätt & vis. Den blev i allafall väldigt bra. Kom hem fr T vid halv ett & strax innan 4 så trillade kidsen in. Vi hade både Mamma, Pappa/fru & brorsan med hund här. Åt gröt, fikade, drack glögg & stoppade i oss godis.


Självklart blev det julklappar oxå. Barnen blev rejält bortskämda. Det blev filtar, handukar, påslakan, pennor, lego, målarböcker, dataspel, godis & en hel massa annat. Har tydligen varit väldigt snälla  När alla åkt hem så tog det ngn timme att plocka undan det värsta & få ungarna i säng & så en stund till innan dom somnade. Själv gick jag & la mig runt tio-tiden & så sov vi tills tio i morse. Skönt & välbehövligt.

Idag har vi bara tagit det lugnt, jag har fixat lite bland skolpapprerna & lagt undan terminens saker. Den nya börjar ju den 15/1 så jag har jullov ett tag till. Ska äta lite mat så småningom sen får väl barna äta lite mer julgodis. Mellan onsdag torsdag åker dom nog till Mamma & sover över & på Fredag ska dom fira Jul med sin Pappa & hans familj. Ännu mer julklappar alltså. Men innan dess ska vi bara ha det bra ihop, kanske träffa ngn kompis & så.

Kram E

Av BeaTris - 25 december 2006 14:25

Efter några fina dagar  hos T. Kom hem igår (Julafton) Var rätt skönt på sätt & vis även om jag just nu längtar tills vi ses igen. Men vi behöver nog vara ifrån varandra oxå. Blev rätt intensivt att vara där, även om han jobbade & for iväg några timmar på Lördagen. Kanske kan ses i veckan om barna åker iväg ngn dag, annars blir det nog Nyårsafton nästa gång. Får se vad vi kan komma fram till.

Kram E

Av BeaTris - 18 december 2006 13:04

Igår tog jag barna tillbaka till deras Pappa & strax efter kom T, som vi har saknat varann Skrattande Kändes skönt att få en kram kan jag lova. Vi hade en mysig em, han hjälpte mig bl.a med att sätta upp en hatthylla & en nyckelhängare. Sen lagade vi god mat lr tja det var nog mest han som styrde. Han hade köpt med sig det han behövde & stod sen i mitt kök & fixade. Snacka om att bli bortskämd Glad 


När jag satt uppflugen på diskbänken så säger jag att jag är lite speciell (gillar att sitta där när ngn styr brevid) Då svarade han "det är därför jag är här" Kan man få en finare förklaring?? Jag ser i hans ögon att han tycker om mig, det liksom lyser om honom. Hoppas det syns lika mycket fr min sida, för jag tycker så mycket om honom & det känns som det växer.

På Onsdag åker jag till T igen & stannar förmodligen till Lördag. Lär väl inte dröja innan exet fattar vad som är på G, vill ju ha hjälp med Moltas. Men han frågar inget & jag säger inget....än, detta vill jag ha för mig själv ett tag till. 

T ska ju jobba så jag tänkte passa på att göra några julklappsinköp, kan knappt fatta att det är Julafton på Söndag redan. Fattas ju något......snö! Fast här är faktiskt minusgrader nu så det kan ju komma, i allafall lite.

Kram E

Av BeaTris - 14 december 2006 08:40

Pratade nämligen med T igår. Han hade varit & gjort sig av med ett lik i garderoben som han sa. Tydligen ngn tjej som är efterhängsen med en massa Sms. Trots att han tidigare försökt få henne att låta bli. Men hon fattar tydligen inte så han ville ta det öga mot öga & berättade för henne att han hade sällskap & det måste ju vara jag det. Känns jättebra & veta att han ser på oss som ett par. Tydligen gick det inte in i allafall, för när vi pratade igår så hann det komma två mess till. Men hon fattar nog snart, annars ska jag nog skriva till henne.

Längtar tills Söndag så vi får träffas igen, vet att T längtar lika mycket. Vi pratade ju en del i telefon igår, bl.a om ålderskillnaden. Men han behöver inte oroa sig, det skiljer 13 år mellan oss & det känns som mycket mindre. Han är bra mycket yngre i sitt sätt & sin klädstil & allt sånt. Jag tycker om honom för den han är, kan inte bry mig om årtalet han är född på då. Han säger likadant, det viktigaste är att vi får varandra att må bra.

Kram E

Av BeaTris - 14 december 2006 08:25

Har haft barna några dar nu igen, både mysigt & mindre mysigt. Älskar dom över allt annat, men när kroppen värker av ngn infektion & halsen känns svullen & det är svårt att överhuvudtaget prata som vanligt, önskar jag att dom var hos sin Pappa istället. 

Igår var vi på Lucia på dagis, det var så fint & dom är så duktiga. K har tjatat hela veckan om Santa Lucia & såg verkligen fram emot det. Riktigt kul & se att han faktiskt ville vara med i år, tidigare har han alltid hamnat hos oss föräldrar.

På Lördag ska vi klä granen här tänkte jag, så jag ska börja städa lite senare idag & imorrn. Får ta lite i taget nu när jag inte är i toppform. Men det ska nog bli bra.

Just nu är dom i skolan & på dagis, själv har jag inga lektioner idag så jag kan vara hemma, ska försöka plugga lite sen. Har ju ett skriftligt förhör imorrn,får gå som det går. Ingen ork kvar nu känns det som & jag vet att jag inte är ensam om att känna så i klassen. Skönt ska det bli i allafall.....att få jullov.

Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards