Alla inlägg den 13 december 2007

Av BeaTris - 13 december 2007 20:20

Forsätter leta tips på Presentkuriren & hittade denna söta. En liten hink till badrummet. setet innehåller en frottedocka i form av Hello Kitty, en badborste, hårborste & kam. Priset ligger på 315 Kr.

Av BeaTris - 13 december 2007 20:05

Strax innan 16.00 var det dags att åka till dagis för luciafirandet där. Bylsade på K ett par byxor, två tröjor & en mössa under tomtedressen. Han fick även på sig vantar.....vilket många inte tänkt på. Det var ett lagom långt uppträdande, för det blev lite kallt att stå ute. Men det är det helt klart värt för dom är verkligen söta & jätteduktiga dessa småttingar. Efter att dom sjungit klart fick vi varm glögg (saft till barnen) & pepparkaka. Vi åkte hem ganska snart eftersom det var både mörkt, lite kallt & dags att tänka på kvällsmat. K har gått omkring i tomtedressen resten av kvällen & nu ska han sova i den & även mössan fick vara på :)

Av BeaTris - 13 december 2007 10:53

Nu har vi kommit hem efter Luciatåg & fika i skolan. R är ledig & följde med han också. Skolan har haft Luciafirande i nästan 25 år, lika länge som skolan är gammal. Lucian har levande ljus i håret & i handen. Alla tärnor har också levande ljus. Tomtar, pepparkaksgubbar & möss finns också med i tåget.


Det är alltså ett ganska fint Luciatåg & dom gånger jag varit med & tittat så har allt flutit på som det ska, inga brinnande kläder osv. Det finns personal utmed sidorna, hinkar med vatten att tillgå ifall olyckan skulle vara framme.


I år blev det lite annorlunda firande men trots det som hände så fortsatte alla sjunga, men lite chockade kanske. Först försvann en tärna ut, mådde inte så bra. Strax efteråt så svimmar en tärna, värme & spänning som bidrar antagligen. Lätt att glömma bort att vicka på tårna & hålla ljuset en bit ifrån sig så inte värmen tar allt syre.


Även Lucian fick gå sätta sig en stund. Efteråt var det flera i I´s klas som var lite oroliga & ledsna eftersom tjejen som svimmade var deras klasskompis & det är nog lätt att det sprider sig, att fler börjar känna efter hur dom mår. Hon som svimmade mådde lite illa efteråt vad jag hörde så det blev kanske en lättare hjärnskakning eftersom hon for i golvet ganska hårt.


Men trots det lite tumultartade förloppet så var det hela jättefint & jag tror inte dom blir så skrämda av det som hände & inte vill vara med nästa gång. Dom flesta fick lugn & tröst av sina föräldrar & när läraren får prata med dom om det som hände så blir det säkert bättre.

Av BeaTris - 13 december 2007 10:50

På namnsdagen. Lite ovanligt kanske att heta Lucia i andranamn, det gör min mamma. Innan jag fick barn så hade jag tänkt att döpa min dotter (om jag fick någon) till Lucia i andranamn för att föra namnet vidare. Men någonstans på vägen ändrade jag mig eftersom jag själv inte heter det. Så det blev inget Lucia för I´s del. Men jag tror inte hon gråter över det.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards