Alla inlägg den 31 oktober 2007

Av BeaTris - 31 oktober 2007 13:43

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Årstider 


* Vilken årstid är den bästa, varför?

Svar: Våren när det börjar bli grönt, värmen stiger för varje dag & dagarna blir ljusare. Det känns som att vakna upp & få nytt liv.


* Alla årstider har sin charm! Känner du så också, vilken charm har de olika årstiderna?

Svar: Ja det gör jag. Våren med det jag beskrev i föregående fråga. Sommaren med värme, ledighet & avkoppling. Hösten med den höga klara luften, färgerna & myset som hör till. Vintern med första snön, advent, Lucia & julen.


* Skulle du kunna leva utan nån årstid, vilken, varför?

Svar: Nä, jag vill ha det som vi har det här, jag tror man uppskattar varje årstid på sitt sätt.


* Under vilken årstid fyller du år?

Svar: Hösten.....i Oktober


* Hur brukar du bli firad, hur har du kalaset?

Svar: Vi brukar slå ihop firandet jag & dottern. Sen beror firandet på vad jag fyller, men oftast med fika. Får någon present & kanske en blomma. Jag känner mer som så att det är tanken som räknas & jag blir glad av att ha familjen omkring mig.


Kram E

Av BeaTris - 31 oktober 2007 07:41

Jag sökte ju två jobb i Måndags & igår så ringde dom från ena tjänsten.....jag var en av dom som personen ville träffa. Nu är det ju så pass dumt att det är mestadels helger & oftast långa pass i sträck, det kan handla om upp till 12 timmar. Så som min situation är nu med barnen & inget körkort blir det nog ganska svårt att ta den. Jag trodde ju inte när jag sökte att jag skulle ha någon chans men sökte ändå, för att visa AF att jag gör något. Det ger dock en kick för självförtroendet att få respons på sina meriter & sin erfarenhet. Det är bara att fortsätta söka så ska det nog lösa sig med jobb tids nog.


Kram E

Av BeaTris - 31 oktober 2007 07:33

Bara idag & så har den här månaden rusat iväg också. K undrade igår när det blir vinter, kan det vara så att han längtar efter snön? Den första borde ju komma snart, nu har det visserligen inte varit så kallt dom sista dagarna men idag ser det kyligt ut ute. Solen är på väg upp så det blir nog en härlig höstdag igen.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards