Alla inlägg den 24 oktober 2007

Av BeaTris - 24 oktober 2007 07:53

Skönt att det är servbyte på gång, för igår när jag skrev förgående inlägg (som ju är ganska långt) & skulle spara det i bloggen så låg plötsligt allt nere. Men jag har lärt mig av andras misstag, att spara mina långa & känslofyllda inlägg innan jag klickar på spara inlägg - knappen. Så jag kopierade in inlägget i ett worddokument & nu var det bara att kopiera igen & klistra in.....smidigt. Behövde bara ändra litegrann.


Nu är det snart dags att åka på åtgärd, idag står det konflikthantering på schemat. Tycker det kan vara interessant så därför vill jag åka in, annars hade jag nog stannat hemma. Ikväll är det ett arbetspass igen & även imorrn då jag har heldag. Ska låta R sova klart hemma hos sig så får han höra av sig när han vaknar, han var nog hemma rätt sent inatt. Han ringde igår men hade så dålig mottagning så det bröts.


Kram E



Av BeaTris - 24 oktober 2007 07:44

Vet knappt vad jag ska börja & skriva om det som händer just nu, men jag vill få ner känslorna & jag vet att det finns nyfikna läsare ;)

Som jag skrev i Fredags så ville jag ju att helgen skulle ta slut. Det gjorde den även om det kändes segt ibland.


Har i alla fall fått kontakt med en kille som börjar på R, när han skrev sitt mail & jag tittade till på hans sida så var det en känsla av Wow, kan det här vara det? Med tanke på hur avstängd jag varit så känns det helt otroligt att jag släppte in honom så snabbt, det var ingen tvekan & för varje mail ville jag lära känna honom mer. Jag vet inte vad det är som gör att jag litar på att han är seriös men det är bara en känsla jag har.


I förrgår var vi ute & åt, jag var himla nervös innan vi möttes & det var han också. Men det gick bra, vi tog en promenad i city innan vi gick till restaurangen. Åt gott, drack varsin cider, pratade & var nog lite småspända båda två. Vi pratade kroppsspråk, jag berättade vad vi fått lära oss på da´n, att kropp & röst är det som utgör kroppsspråket & det står för 92 % av en konversation. Skojade & sa att jag kan ändå inte tyda det så det spelade ingen roll. Men visst märktes det lite hur vi kände, tror båda ville ta handen över bordet men ingen vågade. Rädsla för den andres reaktion kanske.


Efter maten tog vi en promenad till, den blev visst över en timme. Vi gick ganska tätt.....lite mer än normalt & efter en stund när vi pratade om mörkrädsla & hur lättskrämd jag är så blev det helt naturligt att vi tog varandras händer & höll kvar, det kändes så rätt. Det blev aldrig någon pinsam tystnad, visst tystnade vi någon gång under middagen men inte så det kändes obekvämt.


Vid stationen stod vi en stund & pratade, höll fortfarande handen men vi stod snart närmare & ja ni förstår nog. Han säger då till mig att det kroppsspråket behövde jag inte vara osäker på. Här blev jag nervös igen för det tillhör ju inte vanligheten att någon visat sina känslor offentligt. Vi var nyktra & det var frivilligt, det var inget som kändes som ett påtvingat slut på en trevlig kväll utan det kändes helt rätt.


Vi pratade om när vi ska ses nästa gång & hade väl tänkt igår men så fick han hoppa in & jobba ett sent kvällspass, oftast blir det upp emot 10 timmar då han är busschaufför & kör långsträckor. Men eftersom han hade vägarna förbi där jag var så hann han komma förbi & ge mig en kram. Det tycker jag är tecken på att han känner något & jag litar till fullo på att han är seriös, han är inte så tuff som andra utan har sitt bagage han också av bl a  sårad stolthet.


Han är en person i min smak & enligt en kompis som fick äran att vara med vid träffen passar vi ihop, han verkar dessutom jättetrevlig enligt henne. Tvärtemot hur jag sållat tidigare så är R yngre & har inga barn, precis som jag inte hade tänkt mig från början. Det jag tror är att vi blir en bättre kombination, det är lättare att få ett liv ihop att fungera. Det jag får att slåss emot är hans arbetstider, att han kanske jobbar när jag har tid att träffas. Men vi ska nog få det att fungera. Får ta ett steg i taget.


Nu har jag avslöjat lite mer & mer lär det väl komma vartefter.

Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards