Alla inlägg den 29 oktober 2007

Av BeaTris - 29 oktober 2007 21:21

Det blev en dag hemma, K var kvar på dagis till halv 4 ungefär. Under tiden har jag suttit vid datorn en del. Hittade två jobb som jag slängde iväg ansökningar till. I har varit hos E.G under eftermiddagen  & Jag & K var då på City Gross med en kompis. Där strosade vi runt lite & åt en varsin fransk hotdog till kvällsmat. Köpte med oss kladdkaka, grädde & hallon hem & bjöd J på fika. Strax innan 8 damp R innanför dörren, han hade släppt av dom sista passagerarna & var på väg för att städa bussen. Kan ju undra vad grannarna tänker när det står en stor buss utanför. Dubbeldäckare & 4 meter hög så det är ju ingen liten sak vi pratar om. Det känns verkligen som barnen kommer tycka om honom, dom gav honom en varsin kram när han skulle åka. 


Nu sover nog båda två, tyst är det i allafall & snart ska jag också gå lägga mig. Imorrn blir det att åka in till AF & åtgärden. I ska till en kompis så inget fritis imorrn. K får till dagis då hans cykel står kvar där. Jag måste även boka en tid i tvättstugan, det börjar bli fullt i tvättkorgen. Men det tar jag imorrn, nu är det nattningsprocedur som gäller.....borsta tänderna med andra ord. Godnatt & sov gott :)


Kram E

Av BeaTris - 29 oktober 2007 09:50

Är det en vanlig dag?

Nej, det är det ju inte riktigt eftersom det är min 35-årsdag så stort Grattis till mig själv.


Kram E

Av BeaTris - 29 oktober 2007 07:32

Det har visst blivit dåligt med bloggandet i helgen så nu har jag lite att ta igen.....både i läsväg & skrivväg.


I Fredagskväll så ringde R när han var på väg hem efter att ha släppt av dom sista Vikingresenärerna & ville ha sällskap när han städade bussen så jag åkte in till "Lillstan" & han plockade upp mig. Klockan blev rätt mycket innan han var färdig & vi kunde åka hem till honom. Där drack vi te & åt rostade mackor innan vi slocknade.


Upp tidigt på Lördagen & iväg för att kolla in en bytesmarknad med modellplan. Mycket folk så det verkar vara ett stort intresse hos många. På vägen hem stannade vi kvar hos sällskapet vi hade med oss & fikade. Var även tvungen att stanna till här hemma & ge mina små "svin" lite käk. Efter att ha spenderat en bra stund i kön till kassan på CG så kunde vi åka hem & laga lite mat & det blev sent.....halv tio närmare bestämt. Sen var det två trötta personer som satt & halvsov innan vi bestämde oss att gå till sängs.


Så igår då, ingen väckarklocka, inga tider att passa. Det var så skönt att kunna ligga & dra sig hela dan, eller så länge som till 3 i allafall. Vi slappade helt enkelt. Sen var det dags att åka hem eftersom barnen skulle komma. Jag kände att det faktiskt skulle funka att låta dom träffas så jag lät R vara kvar här & efter att dom fått lite mat & vi varit & handlat så följde vi med R på en liten resa & kollade in när han & ett helt gäng flög med sina plan & helikoptrar. Sent hem igen & det tog inte många minuter förrens K somnat. I låg hos mig eftersom jag gick & la mig innan hon somnade. Snart sov vi alla tre & nu är det Måndagsmorron.


Höstlov denna vecka, ska ta en dag i taget & se hur det blir med åtgärd & fritis. K måste i allafall till dagis en stund eftersom det är fotografering idag. Men jag ska stanna kvar hemma känns det som, få se vad I säger om hon vill vara själv några timmar. Nu måste jag väcka K så han hinner vakna till & få i sig frukost.


Kram E.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards