Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av BeaTris - 7 oktober 2007 16:01

Eftermiddagen har krupit sig närmare vare sig jag vill eller inte. Är nu en ensam mamma igen. Har lite att roa mig med under några timmar.....tvättmaskinerna är igång & disken ligger i blöt. Disken efter maten med tre ungar. Nu är det bara jag som ska äta en vecka framöver, inte alltid så kul.


I hon beställde ugnsgratinerad falukorv idag så det gjorde jag. Ställde mig & skalade potatis (fy vilket tråkgöra) & gjorde potatismos. Hemmagjort är så mycket godare än pulvermos. Det håller inte I med om.....hon föredrar skolans pulvermos. Det kanske smakar bättre än på min tid, jag får kräkkänningar bara jag hör ordet. Har gjort pulvermos någon enstaka gång men bara för att jag inte orkat annat. Äter det dock inte med glädje *blä*.


K han var ju på kalas tidigare & hade haft kul verkade det som. Lekar, ormtårta & skattjakt efter godispåse.....vad mycket ungar hinner med på ett par timmar, snacka om effektivitet.


Kram E


Av BeaTris - 7 oktober 2007 08:02

Hade nog räknat med att skriva ett inlägg till igår men så bidde det visst inte.....sån´t som händer även den bästa :)


Efter våra fina hösttavlor (Tack Jerry för berömmet) så var det snart dags för matlagning. Enkelt men gott i form av pastaskruvar & kycklingsås. Den brukar jag variera från gång till gång men basen är alltid kycklingfilé skuren i mindre bitar & matlagningsgrädde. Igår blev det även broccoli & chilisås. Blev faktiskt gott & I sa t.o.m att jag var tvungen att göra det fler gånger.....som om jag kommer komma ihåg vad jag hade i just den här gången om några veckor.


Efter Tv-mys & Deal or no deal med barnen hade jag gjort mitt för dagen kändes det som så i säng med tre ungar. M fick ta K`s madrass så han har legat i samma säng som jag. Han somnade ganska omgående men för flickorna tog det en stund. Själv gick jag & la mig innan dom somnat, dom var uppe på toaletten.....sen började dom fnissa & leka med sina mobiler. Fick säga till dom att dämpa sig lite, sen slocknade jag som ett ljus & minns inte mycket mer......tills jag vaknade nästa gång. Sover ju egentligen inget vidare med K intill, försökte flytta honom men det lyckades inget vidare.....han var snart tillbaka bakom ryggen på mig. Han fungerar som en magnet, dras till värmen. Kan ju tala om att jag fått en arm i huvudet ett par gånger under natten.


Nu ska jag fixa frukost, jag har tjyvstartat med en smörgås.....hade ont i magen av hunger så jag var tvungen. Kl 10 ska K på kalas, så paket ska slås in & han ska fixas till. I eftermiddag är det tvättstuga som gäller så det händer en del här idag. Sen ska ju även barnen tillbaka till Exet & jag får återigen lugn & ro.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards