Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av BeaTris - 5 oktober 2007 20:08

Jag har precis nattat K & tur är det väl att jag inte brukar ligga brevid tills han somnat. Hade med all säkerhet somnat på studs själv. Det kommer bli tidigt i säng ikväll & jag lär nog somna utan problem. Är nästan alltid supertrött Fredagar & förstår inte hur vissa orkar sitta uppe i flera timmar. Nu har jag visserligen hunnit med lite idag men ändå.....tror hjärnan signalerar till kroppen att det helg & att den får sova imorron.


Tänkte komma upp lite skapligt imorrn, jag behöver baka bröd så jag tänkte passa på under förmiddagstimmarna. Har 4 pkt jäst som bara väntar på att få bli till något gott. Ska göra Annas lätta lantbröd ---> dubbel sats så det blir 2 limpor. Funderar även på att göra frallorna av bondbrödsreceptet jag hittade, dom blev goda & var ganska smidiga att göra. Så två omgångar bröd är mina planer av ena halva av da´n imorron.


Blir det fint väder på den andra halvan av Lördagen så tror jag vi ska försöka komma ut lite, kanske ta med lite fika & sätta oss i något höstfin hörna av världen. Kanske plocka lite höstsaker & göra en tavla, tror K är lite sugen på det efter Bolibompa igår. Men väder & vind styr som sagt imorron.


Kram E

Av BeaTris - 5 oktober 2007 16:02

Har dammat & dammsugat.....borde torka golven men både ork & lust tog slut. Det som är kvar är I´s rum men lilla damen får allt ta & röja lite först, ligger massa saker på golvet & hon har lovat att städa idag. Det får hon göra när hon kommer hem & hämtar övernattningspackningen.


Har även kompletterat mitt Cv på Ams´s hemsida.....nästan klart nu. Det Cv`t som ska skrivas ut & skickas med ansökningar är nästintill klart. Ligger på Usb-minnet. Jag & en tjej till som också är klar med sitt & inte behöver hjälp fick ju vara hemma & jobba idag. Vi två fick varsitt Usb-minne av ledaren för A.K Dom andra lär nog också få sen. Jag vet inte om det får behållas, hoppas det för det är ju bra att ha.


Efter lite avkoppling så hämtade jag K på dagis. Vi tog svängen förbi macken & köpte Fredagsgodis. På vägen hem stannade vi i lekparken en stund innan vi fortsatte hemåt. Han sitter nu i soffan.....nybadad & ren. Vill inte ha in en sandig liten kille när det är relativt rent på golvet. Han har ju med sig en ganska stor del av sandlådan med sig hem.


Maten är på G, det blir hemgjorda färsbiffar, ugnsstekta potatisklyftor med vitlök, Cafe´de Paris-sås & lite grönsaker. Så nu känns det att det är helg.....härligt.


Kram E

Av BeaTris - 5 oktober 2007 10:11

Nu har jag fixat & donat om lite med datorn, hade andra planer på vart jag skulle ställa den men se det gick ju inte eftersom det inte fanns telefonjack på andra sidan sängen. Men gjorde en annan justering så det blir nog bra ändå. Har även höjt bordet som jag har allt på men känner redan nu att det blev lite för högt så jag måste nog sänka ett snäpp.....för barnens skull också. Bäst att göra det, återkommer lite senare när jag fått lite annat gjort. Är hemma från åtgärden idag så jag känner lite skyldighet till att göra något vettigt inom det också. Men idag känns det som Alfons Åberg intagit min kropp.....ska bara.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards