Alla inlägg den 20 oktober 2007

Av BeaTris - 20 oktober 2007 17:20

Nu är kalaset över för denna gång. Disken är avklarad & nu ska vi bara koppla av resten av kvällen. Det har varit riktigt trevligt att ha familjen här. Både jag & I har blivit bortskämda, även K fick ett litet paket, ett spel av något slag.....har inte hunnit titta än. Båda barnen fick två kexchoklad av min farfar & jag fick ett paket kaffe, det är nästan standard. Jag misstänker att han skickar kort till min födelsedag sen.


I present fick I:

* En ny kudde & 200 Kr i presentkort på en bokhandel av Morfar & hans fru

* Kläder, 100 Kr presentkort i en bokhandel & en necessär med lite smått & gott i av Mormor & Morbror

Jag fick 800 Kr på Ikea av Mamma, Pappa, Pappa´s fru & Brorsan.....tack så mycket. Nu blir det nytt köksbord snart med andra ord. Innan jul, helt klart.


Tårtan blev jättefin & smakade bara bra. Det blev en bit över & jag har en person som jag ska skoja lite med, få se om han nappar. Han skrev nämligen i sitt långa mail imorse att om det var prinsesstårta skulle han komma.


Kram E

Av BeaTris - 20 oktober 2007 08:45

Varför måste man städa?

Svar: Annars blir det smutsigt
Varför måste man handla?

Svar: Maten tar slut
Varför bor man i hus/ lägenhet?

Svar: Man tycker det är fint
Varför måste man duscha/bada?

Svar: För att man är smutsig
Varför måste man sova?

Svar: Man ska gå upp tidigt
Varför måste man borsta tänderna?

Svar: För att tänderna inte ska få hål


(K 5 år & 6 månader 20/10~07)

Av BeaTris - 20 oktober 2007 08:35

Nu är jag i farten igen, ingen sovmorron här inte (vaknade Kl 6). Tårtan är färdig, ska bara pudra över florsocker men det gör jag innan vi ska skära i den. Ska även ta kort då. Har vatnnat blommor, dom var törstiga. Nästa punkt på schemat är disk & sen stoppa K i badet innan I kommer hem & vill ockupera badrummet. Tro sen inte att det tar slut där, nää, jag ska göra fruktsallad till Mamma, göra vanlig sallad, skära kyckling i bitar & städa toalett & handfat. Men jag ska nog hinna hoppas jag, känns inte så stressigt än.


Kram E



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards