Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av BeaTris - 3 oktober 2007 18:29

Var kommer du ifrån?

Svar: Trollkarlen.

Hur gammal är du?

Svar: 5.

Varför heter du K.....?

Svar: För att det är ett fint namn.

Vart bor du?

Svar: Här & hos Pappa.

Vad vill du bli när du blir stor?

Svar: Djurskötare.


(K 5 år & nästan 6 månader 3/10~07)

Av BeaTris - 3 oktober 2007 18:24

Hur kan en båt flyta på vattnet?

Svar: För att det är luft i seglet.

Hur kan ett flygplan vara kvar i luften?

Svar: För att rymden är slut.

Varför måste man tanka bilen?

Svar: För att bensinen går slut.

Hur kan en luftballong flyga?

Svar: Med eld & luften.

Vad är skillnaden mellan en lastbil & långtradare?

Svar: Jag vet inte.


(K 5 år & nästan 6 månader 3/10~07)

Av BeaTris - 3 oktober 2007 17:25

Drog hem lite tidigare från Aktiv kompetens gruppen idag, åkte hem & tog det lite lugnt ett tag innan jag hämtade K. Hämtningen som idag tog ca 90 minuter från att jag gick hemifrån tills vi var hemma igen.


90 minuter tänker ni nu.....hur långt är det egentligen?

Inte så farligt ändå, det är en 10-15 minuters promenad beroende på toppfarten. Men idag var anledningen K´s kompis M.....tjejkompisen M. Dom två har hängt ihop som ler & långhalm ända från dagis början. Nu går dom på olika avdelningar men leker titt som tätt. Det har blivit lite mer nu igen tydligen.


Redan imorse så börjad K prata om att han ville följa med M hem idag så när jag kom var det bara att vänta in M´s pappa som kom 30-40 minuter senare. Tyvärr kunde dom inte leka idag så jag lovade K att hämta honom tidigare imorrn så kommer M hit istället för till dagis eftersom hon skulle börja efter lunch.


Så imorrn tänker jag dra hem vid lunch.....barnen ska gå före åtgärden & har jag lovat min son att äntligen få leka med en dagiskompis så tänker jag hålla det. Han börjar visa förståelse för att I allt som oftast leker med sina kompisar & självklart vill han också göra det & inte sitta ensam med Mamma flera timmar efter dagis. Medans dom leker kan jag söka något jobb eller fixa med Cv´t här hemma.


Kram E

Av BeaTris - 3 oktober 2007 17:05

M skriver i gåtor, det gör kanske jag med.....jag vet inte. Allt jag vill läsa är att han inte vill träffas mer, men han skriver det inte men det är så jag uppfattar honom. Jag skriver bara påståenden, som han inte ens svarar på. Loppan skrev i en kommentar att det vore kanske bättre att ringa & det kan jag till viss del hålla med om, men det är det sista jag tänker göra nu. Det borde han gjort från början & varit ärlig.


Han vill träffa den rätta precis som jag. På det svarade jag att det gör han säkert.....om han ger sig & henne tid att lära känna varann innan han blandar in sex. Fick något konstigt svar där det stod att han var lika singel nu, att han inte hittat någon. Han hoppades att jag skulle hitta den rätta nu.Jag har slutat leta efter den rätta, i alla fall den där wow känslan man kan få i början. Vet inte riktigt om & vad jag ska svara på det eller ska jag bara lägga honom på hyllan? Han lär nog se att jag läst mailet men mitt svar lär dröja. Har ingen lust att hålla på längre. Bättre att gå vidare även om det är med viss osäkerhet.....tänk om vi kunde fått det att ha fungerat? Men då måste man vara två om det & jag kände mig ju rätt ensam om att vilja ha en kontakt.


Nä ni, om någon vecka så är han bara en av alla tidigare misstag & jag kommer ha lärt mig något av det, för innan jag föll för M´s knep så var jag på god väg att kunna låsa mig lite, inte vara så öppen. Tro mig, jag kommer klara det igen.....med mer vilja än någonsin.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards