Direktlänk till inlägg 11 november 2007

* Visst Hade Jag Rätt

Av BeaTris - 11 november 2007 13:29

Jag hade mina misstankar & visst var det Ullared vi skulle till. Upp & hoppa kl 04.00, in i duschen, upp med håret, på med kläder & iväg. Två bussar avgick & K min kompis skulle ju dit men hamnade i den andra bussen.


När vi kom fram var det stans kö, för er som varit där & vet hur det ser ut så slutade kön ända bort vid bussparkeringen. Den ringlade sig sen upp mot H&M en bit för att sen göra en liten U-sväng & så tillbaka ner, genom lekparken/bostadsområdet & bort mot ingången. Ca två timmars köande för dom som skulle in. Jag smet bakvägen med busschaufförerna.....dom har lite förmåner.


Väl därinne var det nästan kaos, folk & vagnar överallt & stackars R fick nog en smärre chock. Jag handlade inte så mycket, två större julklappar till K, ett par strumpor till I, leksaksavdelningen var överfull av personer & hon börjar bli så stor nu så jag iddes inte leta efter något. Jag har istället en annan ide´på julklapp till henne. Gladast blev jag när jag hittade en julstjärna på ekfot för 99 Kr. Hade tänkt köpa just den nästa månad innan advent men här kostar den ca 70 Kr mer så jag gjorde ett fynd. Hittade också en snygg huvjacka som hängde med i vagnen & så 2 * 2 strumpor. I kassan hade H, den andra chauffören hittat ett snyggt halsband, så han som visste vart det fanns sprang & hämtade ett likadant till mig.....passar till jeans & jackan jag köpte. Det åkte även ner en varsin julkalender med choklad till barnen. För lugnets skull tog jag två i samma färg så det inte blir bråk.


Hade ju som jag skrev innan inte så mycket pengar, men jag är nöjd med det jag hittade. Det blev ett par skor också, men dom fick jag på köpet när R & H köpte sina.....likadana dessutom, väldigt snygga. Hittade en plånbok som jag fastnade för så den tog jag för kontanterna jag hade i den gamla plånboken. Det kommer kanske bli lite tufft sista veckan men det har gått tidigare & ska nog gå igen.


Kram E

 
 
Loppan

Loppan

11 november 2007 14:20

Åhhh.. så skoj med Ullared. Jag skulle vilja åka dit ett år strax innan jul för att shoppa julklappar men vet inte om det är värt det.. jag kommer garanterat bli vansinnigt fattig.. *hihi*

Kul att du hade rätt i alla fall..

Kraaaaaaaaaaam

http://loppans.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

11 november 2007 16:43

Önskar jag orkade åka ner till ullared. Är en bit härifrån och så undrar jag om jag inte skulle få lite panik av allt folk, trångt osv.

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards