Alla inlägg den 26 november 2007

Av BeaTris - 26 november 2007 21:03

* Ungarna sover

* Disken är diskad

* Marsvinen har fått rent & fint & godsaker att äta

* Nu blir det vikning av tvätt framför Tv:n


Kram E

Av BeaTris - 26 november 2007 19:45

Hela da´n har varit en sån som jag borde suttit instängd i en mörk garderob. Jag höll på att få ett rejält utbrott på K i affären.....ungen vägrar att lyssna. Det känns som att prata med en vägg. R betalade det vi handlade, lite frukt, mat & annat som kändes aktuellt just idag. Han lagade även maten medans jag tittade på. När vi ätit & dukat undan la han sig på sängen, bad mig göra detsamma, drog mig intill sig & frågade vad det var. Vad svarar man på det? När jag knappt vet själv varför humöret är labilt & nedstämt. Jag sa bara att jag kände mig låg, att det är en sån dag. Det verkade Ok för honom, att såna dagar måste en människa få ha.


Han har gjort sitt val, hans hjärta slår för mig & det är mig han vill bo hos, det sa han idag. Det har jag nästan förstått men än är det för tidigt, jag är inte redo att bo ihop med någon igen, jag vill kunna ha mitt eget ett tag till. Jag vill inte flytta ihop för att det är praktiskt, tryggt & ekonomiskt. Jag vill flytta ihop för att jag känner att jag inte vill bo ensam längre, för att jag vill ha ett hem tillsammans med någon annan, ha någon att dela hela vardagen med.


R jobbar ikväll & jag vet inte om han ska spendera natten här eller om han sover hos sig eftersom det blir sent. Han skulle höra av sig sen & jag vet inte vad jag vill, vill nog gärna ha honom här samtidigt som jag känner att jag kanske skulle behöva vara ensam. Men det är mer mina moraliska principer som säger så, jag vet att när han frågar så svarar hjärtat & jag att jag vill ha honom här, för det är helt underbart att ha honom i sängen, känna närheten, känna hans arm om mig.....ibland som ett skruvstäd när han sover tungt. Jag står tom ut med hans snarkningar, nästan hela tiden :) Får väl se sen vart han tar vägen, beror kanske på vad han har för jobb imorrn.


Nu ska jag natta unge nr 2, sen har jag disk, tvätt & städ av marsvinsbur som väntar. Har även en lägenhet i behov av dammsugning, men det får jag ta imorron när det är ljust.


Kram E

Av BeaTris - 26 november 2007 16:40

Har du en bästis?

Svar: Mmmm * ser glad ut *
Vad heter hon/han?

Svar: Moa
Hur gammal är kompisen?

Svar: 5 År
Vad brukar ni göra tillsammans?

Svar: Gunga & massor med grejor
Träffas ni ofta?

Svar: * Skakar på huvudet * (Ses dock på dagis nästan varje dag) Men på City Gross brukar vi träffa hennes mamma 


(K 5 år & 7 månader 26/11~07) 

Av BeaTris - 26 november 2007 16:36

Vad tycker du om snö?

Svar: Vet inte
Hur ser en snöflinga ut?

Svar: Så här * visar med fingret i luften *
Vad gör du ute i snön?

Svar: Kastar snökrig
Brukar du göra snögubbar?

Svar: Nae * "Ljuger" lite där *
Finns det något tråkigt med vinter och snö?

Svar: Det smälter, det är inte kul när det regnar, då får man ha galonisar


(K 5 år & 7 månader 26/11~07)

Av BeaTris - 26 november 2007 09:44

Jag känner mig låg, som om jag vaknat på fel sida. Är lättirriterad & nedstämd. Det som gör att det känns lite lättare är R, just nu står han i köket & diskar upp.....gulle :)


Jag är också orolig att det blir en tuff månad, mycket utgifter & när jag jobbar i kombination med aktivitetsstöd är det svårt att veta exakt hur ekonomin kommer se ut. Det är snart jul, lite som ska inhandlas & alla klapppar är inte köpta än. Men på något sätt kommer det gå, det har ju gjort det förut bara att det just nu känns lite tungt.


Kram E



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards