Direktlänk till inlägg 28 april 2008

* Point´sräkning

Av BeaTris - 28 april 2008 08:25

Förre veckan fick jag paket med posten, en Butiksguide från VV. Jag hade bett Annalee att köpa en åt mig då den inte finns att få tag i på VV´s nätsida. Så idag tänkte jag börja hålla mig till points, åtminstone göra ett ordentligt försök. Jag släppte loss i helgen & då menar jag inte bara shopping utan även på mat & godsaker. Så om jag ska få ett minus på Fredag igen så måste jag nog sköta mig i veckan & med hjälp av Points så går det nog lättare, tror jag tänker efter en extra gång om jag tittar vad en viss sak "kostar". Jag tror det är 20 p jag ska hålla mig inom (under 80) har jag fel eller rätt?? Ni som vet får gärna svara. Sen hur många aktivitetspoint jag får för mina steg vet jag inte riktigt så hjälp mig gärna med det också. Men jag tänker nog hålla mig till mina 20 i första hand.

 
 
camilla

camilla

28 april 2008 11:10

Det där med hur många points man ska äta räknas idag ut på hur gammal man är hur lång du är vad du väger hur mycket du rör dig i din dagliga vardag. När det gäller AP så är det likadant där hur mycket du väger hur länge du gått och intensiviteten låg,medel eller hög.
Själv brukar jag räkna mina promenader som låg även om jag skulle gå lite fortare och igentligen det skulle räknas som medel.
För då vet jag att jag inte har tagit för många AP.
Hoppas du blev något klokare...=) Undrar du något så får du fråga.
Ha det bra
Och tack så mycket för peppningen jag ska verkligen försöka nu igen ....=)
Kram och pepp till dig

http://www.hallonpajen.wordpress.com

 
Angel

Angel

28 april 2008 20:34

Det var någon blogg som hade hur man räknar ut hur många points man får äta för. Jag återkommer om jag hittar den.

Lycka till med pointsräkningen och glöm inte att mäta dig också.

Kramar Angel

http://angelwings.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

29 april 2008 20:00

Råkade hitta Pints uträkningen i mina gömmor!
Här är den.

Hur många points behöver du ?
1. Är du :
Man......15
Kvinna...7
2. Din ålder
18 - 20 år ....5
21 - 35 år.....4
36 - 50 år.....3
51 - 65 år.....2
65 + ....1
3. Din vikt
Ta den första siffran i din vikt,
väger du tresiffrigt ta de två första siffrorna
Ex. 78kg, ta då siffran 7
4. Din längd
Under 160 cm ... 1
Över 160 cm......2
5. Aktivitet
Hur mycket rör du dig under dagtid ?
Mest stillasittande.................0
Ibland sittande men mest stående....2
Ständigt i rörelse..................4
Fysiskt hårt arbete.................6
6. Önskar du
Gå ned i vikt........0
bibehålla vikten.....4
7. Slå samman siffrorna du fått fram så har du ditt pointsantal per dag.


http://gemini.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BeaTris - 7 januari 2010 11:06

Igår var brorsan här & hälsade på, kan inte minnas när vi sågs sist. Överdriver nog inte om jag säger att jag tror det var julen 2008. Oftast ses vi ju bara vid födelsedagar & sånt. Han jobbar också rätt ofta vid dom tillfällena så tiden rinner lätt ...

Av BeaTris - 28 december 2009 09:16

Jag är verkligen urdålig på att blogga här, kanske borde lägga ner här & bara ha min blogg om graviditeten. Men det känns som det är tillfälligt, mycket kretsar ju kring Bebisen nu. Vi har i allafall kommit in i slutet på år 2009, snart är det n...

Av BeaTris - 6 november 2009 19:22

Tänk att det ska behöva gå två veckor mellan varje inlägg, men det beror nog mycket på min andra blogg, sen har nästan varje dag sett likadan ut. Sen sist då Kristoffer hade feber har vi hunnit med att fira tre födelsedagar, dock samtidigt uppdelat p...

Av BeaTris - 20 oktober 2009 08:59

I Söndags em ringde telefonen här & i andra änden fanns en ledsen pojke som hade rejäl feber, huvudvärk & Mammalängtan. Kunde ju inte göra annat än att säga att han fick komma tidigare. Han har fått vara hemma Måndag & idag men är feberfri & mycket p...

Av BeaTris - 14 oktober 2009 07:58

En evighet sen sist, jag vet men jag har ägnat lite tid åt en annan blogg...en låst sådan. Jag har dom senaste veckorna mått lite dåligt & i den bloggen finns förklaringen. Nu mår jag bättre & funderar på att öppna den men vill du ha adress + lösen r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards