Alla inlägg den 30 november 2007

Av BeaTris - 30 november 2007 18:19

Nu är det färdigt här, det enda som återstår är ett litet berg av tvätt men jag tror inte jag orkar det ikväll. Det är ju ingen katastrof om det får vänta ett tag till. Sen blir det även en dusch för min del, men tror jag tar den när barna är i säng.


Vi har precis ätit också, det blev pommes & ostsnitzel. Nu blir det glass med ett par pepparkakor & 18.35 på 1an är det Häxan Surtant igen, hon är för skön den bruden :)


Kram E


Av BeaTris - 30 november 2007 13:11

Nu börjar det likna lite jul här. Blev helnöjd med köket, stjärnan gör sig verkligen där. Har även hämtat ner min adventsljusstake & gjort den iordning. Den är vit med texten God Jul i rött, i den har jag fyra vita ljus. Sen är den ganska djup så jag fyller upp med papper & så dekorerar jag med något passande.....i år blev det pepparkakshjärtan, ideén slog mig i morse. Annars brukar det vara godis i rött & vitt, typ Mariannekarameller. Men jag hade inget sånt hemma nu & hinner knappast köpa heller så då får jag hitta på annat. Men den ätbara dekorationen får man inte röra förrens julafton.


Har fått upp en stor röd julstjärna i vardagsrumsfönstret, tillsammans med röda (egentligen bordstabletter) dukar på bordet & Dvd-hyllan & lite lyktor blev det jättemysigt. I K´s rum sitter det en silluett-tomte i fönstret & I har fått en vit ljusstake. I mitt sovrum ska det vara en lite finare röd träljusstake med droppformade ljus. Men just nu får jag den inte att fungera, R skulle tittat på den igår men glömde bort det. Jag hoppas han kan fixa den ikväll eller imorrn så jag får upp den också innan Söndag.


Kram E

Av BeaTris - 30 november 2007 07:46

Det är Fredag igen, känns skönt för det var otroligt segt att komma upp, gick upp 07.08 & runt den tiden brukar jag försöka få upp barna annars. Men det är ingen mening med att känna sig stressad, vi hinner nog ändå. Barnen äter frukost & I är påklädd, hjälper jag K så kommer vi iväg skapligt skulle jag tro. Sen blir det hem & göra fint för min del, äntligen känns det som.


Kram E

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards