Alla inlägg den 7 november 2007

Av BeaTris - 7 november 2007 13:32

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Jämlikhet


* Vad är jämlikhet för dig?
Svar: Att komma överens & kunna mötas på samma nivå.


* Kallar du dig för feminist? Motivera gärna!

 Svar: Nej, jag är inte feminist.


* Är det viktigt att det är 50/50 manliga och kvinnliga chefer?

Svar: Det tycker jag inte, det är viktigare med kompetens. 


* Har du någon gång blivit diskrimerad på grund av att du är tjej?
Svar: Nej


* Är det viktigt att föräldrarna delar 50/50 på föräldrarledigheten?

Svar: Nä inte exakt, men det är ju bra att kunna dela upp det om det passar familjens ekonomi, det ska vara upp till var & en att avgöra.


Kram E

Av BeaTris - 7 november 2007 10:09

Om min farmor hade varit i livet hade hon fyllt år idag. Tror hon skulle blivit 82 år gammal.


Kram E

Av BeaTris - 7 november 2007 09:55

När R & jag började mejla med varandra hade vi båda satt upp murar, ingen av oss vågade inte riktigt släppa någon inpå livet. I morse sa R till mig att jag hade splittrat hans mur totalt. Min ligger också nere i bitar, jag vågar känna tillit igen. Det jag känner för R  är en lugn & trygg kärlek. Jag litar på hans känslor till 100%. Jag märker att han räknar med mig i framtiden, han pratar om nästa sommar, han ger pikar om att flytta ihop men det ligger mycket skoj bakom. På det planet känner jag att jag håller igen, det är på tok för tidigt & jag är inte redo att flytta ihop med någon & det vet R om. Jag har mina behov att få bo själv & ha tid för mig själv & jag tänker inte rusa iväg en gång till. Jag vill vara säker på mina egna känslor först. Jag vill bara ta en dag i taget & leva i nuet.


Kram E

Av BeaTris - 7 november 2007 08:15

Det blir en dag hemma, känner mig lite stressad över situationen just nu. På åtgärden & inget annat. Det är så mycket annat där nu så tiden för att söka arbete blir mindre. Dessa två dagar har jag bara känt mig anti & irriterad så då är det bättre att jag stannar hemma, laddar batteriet & gör det jag behöver för min del. Det är ju ändå det allt handlar om i slutet, när det här är över, då står jag där själv.


Kram E



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards