Alla inlägg under januari 2008

Av BeaTris - 21 januari 2008 15:39

Vet inte vad det är med vädergudarna idag. Kolla här bara:

* Imorse blåste det halv storm.

* Vid halv tolv började det regna småspik.

* Runt 12-tiden övergick regnet till snö.....hagel några mil härifrån.

* En timme senare slutade det snöa, himlen blev blå & solen skymtades.

* För någon timme sen blev det återigen mörkt & grått.

* Nu snöar det igen.


Av BeaTris - 21 januari 2008 14:10

Idag beställde jag en stegräknare, allt för skojs skull & hålla motivationen att promenera vid liv. Tittade lite förra veckan & hade funderingar på en, som idag när jag tittade såg helt annorlunda ut. Så när jag & J tittade hittade vi en annan, med alla möjliga vettiga funktioner & ändå inte dyrare än den jag tänkt från början. Vet att den redan skickats så jag hoppas dom dimper ner i brevlådan imorron, vi beställde nämligen varsin. Det vi fastnade mest för var nog att man kunde ställa in ett mål, t ex 10 000 steg eller 5 km. När man uppnått målet så larmar stegräknaren. Jag bockade även i att jag ville gå med i 10 000 stegsklubben. Det kostade gratis så varför inte?


Av BeaTris - 21 januari 2008 13:53

När R & jag var & såg Förtrollad visade dom trailern till denna film. Den tror jag kan vara riktigt kul så den ska vi försöka se med barnen. Var över ett år sen jag tog med barnen på bio så det är nog på tiden.

Av BeaTris - 21 januari 2008 12:55

Kors i taket, är det sant? Ja det verkar så.....det snöar ute, visserligen blötsnö men ändå. Det är så att marken börjar bli lite vit, kan ju hoppas det får ligga kvar ett tag. Det har varit så grått & trist flera månader nu.


Jag har hunnit hämta K & vi har ätit lunch, det blev plätt & nudelrester. Har tagit fram korv till middag, ska ha potatis & senapssås till tänkte jag, det är gott & det var länge sen jag gjorde.


K sitter & tittar på en film, han såg direkt att det fanns en ny i hyllan. Beställde två för 199 på Enjoy & så fick jag en gratis. Jag köpte Helene´s små underverk & Flightplan. Till barnen tog jag Arthur & Minimojerna. Det fanns bara tre att välja på & den verkade vettigast.



Av BeaTris - 21 januari 2008 12:12

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Favoritprogram


* Hur mycket tittar du på TV?

Det är olika från dag till dag, beroende på utbud & humör.


* Vilken kategori av TV-program föredrar du att titta på?

Serier av olika slag, typ Grey´s Anatomy, CSI & liknande.


* Finns det något du följer du slaviskt?

Har börjat följa Grey´s & det är något jag gärna inte missar, annars är det inget jag absolut måste se till varje pris.


* När och varför stänger du av TV´n?

När det inte är ett dugg jag är intresserad av, då sätter jag hellre på radion.


* Skulle du kunna leva utan TV, varför/varför inte?

Kanske inte själva apparaten eftersom det finns Dvd filmer & sånt, men utan Tv-program skulle jag nog kunna leva så länge ingen tar min dator ;)


Av BeaTris - 21 januari 2008 06:46

Att det känns så segt att vakna till alarmet på mobilen. Känner mig inte ett dugg utvilad. Det kanske beror på att jag delat säng med båda barnen, länge sen nu men först vaknade K & var jättekissnödig. Så efteråt fick han krypa ner hos mig. Då tog det inte lång stund innan I också vaknade till & ville att jag skulle komma. Självklart fick hon krypa ner hos mig. Det har varit trångt & varmt så inte undra på att jag känner mig överkörd.


Av BeaTris - 21 januari 2008 06:40

Dagens vikt: 84,1

Förändring:+/- 0

Totalt sen 7/1: - 2,3





Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 4,1 Kg

Måldatum: 14/2



Frukost: 1 liten skiva grekiskt lantbröd med skinka & paprika, ½ banan

Mellanmål: Caffe latte, ½ banan

Lunch: Nudlar med räkor & grönsaker, 1 sesamknäcke med keso, körsbärstomater

Mellanmål: The, 2 Riskakor med mosad avokado & leverpastej

Middag: Potatis, korv, senapssås & grönsaker

Kvällsmål: Gevalia Cappuccino Daim, 1 Sesamknäcke med ost (17%)


Vatten:

Motion:

Av BeaTris - 20 januari 2008 20:56

Nu sover mina små älsklingar, tror jag. Har inget hört så dom borde somnat som dom ska. Vi har kollat på Bolibompa & fikat på Solskensbullar som dom så vackert heter. I hade bakat hemma hos pappa & hade med sig fyra stycken. Jag passade på att diska lite under Ronja Rövardotter. Efter tandborstning var det dags för lite bokläsning men båda kidsen fastnade i Hemma hos Jamie Oliver.....K var imponerad över hur snabb han var med kniven. När K sagt godnatt & jag stoppat om honom satt I & jag & kollade på Singing Bee, varvat med något på Tv 6, folk som råkar illa ut i olika situationer. Hon fick stanna uppe till 20.30, lite längre än lillbrorsan i allafall. Det här blir mitt sista inlägg, ska göra mig klar för att sova jag med. Hoppas det inte känns för tomt utan R brevid.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards