Alla inlägg den 4 januari 2008

Av BeaTris - 4 januari 2008 19:53

Nu sitter vi här igen, vid en varsin dator. Jag blir lite "åksjuk" för min skärm är inte riktigt som den borde vara, den flimrar & flackar fram & tillbaka. Bara hoppas den hänger med ett tag till.


Har chattat lite med I på Msn, berättade att vi var på bio & såg Förtrollad, hon vill ju se den också så jag trodde hon skulle bli lite avis. Men hon hade varit med T & sett den tidigare på dan igår, vilket sammanträffande. Vad K gjorde under tiden vet jag inte, får fråga honom på Söndag.....längtar efter dom nu.


Inatt ska R upp igen, vid 03 för att börja körningen Kl 04.00, är inte ett dugg avis. Jag ska spendera morrondagen med lite städning av både hem & marsvinsbur. Ska också om det är lite mindre blåsigt ta en promenad, det kan behövas. Annars har jag inga planer alls, R är ju tillbaka ganska skapligt på dan så jag slipper förmodligen spendera hela dagen själv.

Av BeaTris - 4 januari 2008 17:05

Vi har varit ute på blåsiga vägar & åkt lite. R har visat vart han är uppväxt & lite såna saker. Han hade ärenden till sin bank också så där var vi innan vi hamnade långt ute på landet & jag hade ingen aning om vart dom krokiga vägarna bar. Sen R´s gamla minnens tid så fanns det visst en gård som hade äggförsäljning, där hamnade vi till slut.


Jag är ju inte dummare än att jag fattar att ägg kommer från landet men jag är van att köpa mina 6-pack i butik. Nu blev det en platta med 30 färska ägg för 25 kr. Funderade på pannkakor till middag men i bilen blev jag sugen på räkmacka så det blev det. Nu är vi mätta & R har även lyckats trycka i sig ostkaka, jag avstår i nuläget.....men senare kanske.

Av BeaTris - 4 januari 2008 08:55

Det blev en kaffe hos A till slut, kul att träffa henne igen efter att inte setts på ett par månader. Hennes lille T har nästan fyllt 6 månader & hade växt ordentligt. En urgo liten kille men dock ganska snorig & hostig. Det har han varit länge nu & kan visst hålla på ett par månader till.....kallas tydligen 100-dagars hostan. Trots det så är han pigg & glad. Det var nästan så jag blev sugen på en liten, men bara nästan :)


Vid 16-tiden gick jag hem, ingen R hade kommit men han dök upp strax efter & hade med sig mat.....kinamat, underbara Älsklingen. Det var gott, jag hade bara fått i mig lite frukost & choklad under dagen, dessa satans chokladaskar måste ju ta slut, lite lättare att börja ett sundare liv utan frestelser i skåpen.


Klockan hann passera 18 innan vi åkte in till stan, fortfarande utan aning om vad vi skulle se. Vi tog svängen förbi Coop & köpte snacks & godis till filmen, blir ganska dyrt att köpa vid bion. När R hämtat ut biljetterna gick vi en sväng, det var kallt & blåsigt på vissa ställen men jag hade lånat med mig I´s mössa som tur var.


20.15 började filmen, hade fortfarande ingen aning om vilken det var, det var tre filmer som började samtidigt. Jag trodde nästan att han valt Arn men när Walt Disney´s logga kom upp på bioduken fattade jag att det var Förtrollad han valt. Den var faktiskt sevärd, en riktigt gullig film. Två timmar lång, en del musik & kärlek. Efter filmen åkte vi hem hit, släckte ner ganska omgående & tja det som hände sen låter jag vara osagt oskrivet :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards