Alla inlägg den 7 januari 2008

Av BeaTris - 7 januari 2008 20:47

Barnen är i säng & har somnat, det tog inte lång stund idag så förmodligen var det behövligt. Sent igår innan dom somnade, tidigt upp idag (trots ledighet) & så en massa utomhuslek. Tror dom kommer sova gott inatt. Imorrn blir det vanliga rutiner med skola & dagis igen. Jag ska försöka passa på att ta en timmes promenad när K är på dagis, tänkte försöka få med mig R om han är ledig.


Jag har tagit en avkopplande dusch & nu sitter jag här med lite the, åt en grov smörgås till, vill inte lägga mig hungrig. Men det räckte med en & så en kiwi till. Har klarat av att dricka the´t utan socker, det känns bra, förut hade jag i allafall 2 stycken i, ibland tre. Nu blir det snart sängen för min del med, är lite seg jag också.


Tycker dagen i sig varit bra, visst har jag fått slita med småätandet & suget, men jag försöker tänka på annat & dricka vattnet som hela tiden står framme. Har lyckats få i mig 1,5 liter, vet inte när jag drack så mycket sist. Nackdelen är väl toabesöken.....dom blir täta. Men det är väl en vanesak & det gäller att stå ut & fortsätta dricka, dricka, dricka :)

Av BeaTris - 7 januari 2008 16:47

Lagom tills vi kom ut för andra omgången så började det regna, men nästan en timme var vi ute.....i allafall K & jag som stannade kvar längst. Fick locka med att rita för att få med honom in. Han & jag ritade, R lekte med sin nya digitalkamera & tjejerna spelade Rim Memo. Tog ett äpple innan maten, var ganska hungrig, men försöker stå emot sötsug & annat. Det tar nog några dar att vänja kroppen vid att inte äta hur & när som helst. Trycker i mig vatten så det bubblar ur öronen :) Nu har vi ätit middag & ännu ett diskberg står & väntar & det får det göra en stund till.

Av BeaTris - 7 januari 2008 13:07

Gissa om jag kämpar med vattnet, har snart fått i mig 1 liter men det rinner ju för sjuttsingen rakt igenom. Sprungit på toan 2-3 gånger.....på en halvtimme! Jobbigt värre så vi blir nog hemma, men ska snart gå ut igen. Jag ska bara hämta våra kläder igen, dom borde vara torra tycker jag.


Av BeaTris - 7 januari 2008 11:55

Nu har vi kommit in i värmen.....inte för att det är speciellt kallt ute men ändå. Det har åkts tefat, lekt i snöhögen & så har vi varit kreativa & gjort en snögubbe. Nu hänger blöta kläder i torkskåpet i tvättstugan inför nästa omgång, för ut ska vi igen.....det har jag bestämt.


R kom tillbaka, han hade varit på Ikea samtidigt. Köpte med sig en bunt lågenergilampor & galgar. Det är sånt som behövs här nu. Som tack stekte jag omelett till honom också. Ungarna åt en varsin matlåda med rester från andra middagar. Nu leker dom tillsammans samtidigt som en Bamsefilm står på i bakgrunden.....härligt att se.

Av BeaTris - 7 januari 2008 09:06

Mina älskade ungar är sams, vilken härlig känsla. Klockan 5 i 9 så var dom ute i pulkabacken härutanför. Dom åker just nu för glatta livet & har redan rosiga kinder.


Jag ska ta & bädda sängarna & klä på mig & gå ut en stund jag med. R ska iväg & hämta sina termobyxor & så fixa något ärende. Ikväll ska han jobba & jag blev också uppringd, men ibland är det svårt att tacka ja med så kort varsel.

Av BeaTris - 7 januari 2008 07:20

Nu är jag igång, känner mig faktiskt motiverad & jag hoppas verkligen jag har karaktär nog att fortsätta. Men jag tror att vara öppen & skriva in mina uppgifter här i bloggen gör att det är lättare att kämpa. Dels ser jag själv när det händer något, dessutom har jag en massa andra ögon på mig. Jag har skrivit in min vikt & mina mått. Sen blir inlägget uppdaterat under dagen med vad jag äter, hur mycket vatten jag får i mig & om det blir någon motion. Har funderat lite på delmål & målvikt men jag vill få en start först & se hur det funkar att köra så här på egen hand innan jag sätter upp målen. Vill inte sätta för höga mål & inte för låga heller, det ska vara lagom & realistiskt.

Av BeaTris - 7 januari 2008 07:17

Startvikt: 86,4 

BMI: 31.6


Midja: 96

Lår: 64

Höft: 113

Överarm: 35


Nästa mätdag: 1/2-08

Av BeaTris - 7 januari 2008 07:14

Dagens vikt: 86,4 (Hujeda mig)

Förändring: +/- 0


Frukost: 1 port havregrynsgröt med äpple, kanel & mellanmjölk + 1 kiwi

Mellanmål: ---

Lunch: Omelett

Mellanmål: 1 Äpple

Middag: Potatis & korvgryta

Kvällsmål: The, grov smörgås, kiwi



Vatten: 1,5 liter

Motion:

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards