Alla inlägg under januari 2008

Av BeaTris - 25 januari 2008 13:05

Kanske dags att skriva några rader igen. R kom igår kväll så då känns då blir det inte lika mycket datatid. Nu har han åkt iväg, skulle hämta lite grejer hemma hos sig.....bl.a en Sodastramer som jag ska få låna. R är verkligen guld värd. När vi var & handlade så köte han något som jag inte förstod var det var. Så när vi kom hem fixade & trixade han & voila, han hade köpt en förpackning med tre kontakter & en fjärrkontroll så nu kan jag tända & släcka tre lampor i vardagsrummet med en liten manick :)

Har ju en golvlampa från Ikea, i den sitter det ganska starka lampor. En av knapparna till kontakten var med dimmer så den kan jag själv välja ljusstyrka på.....snacka om finesser, som nu K håller på & lär sig. R har även satt upp en sänglampa åt K, det blev en glad min från honom när han kom från dagis.


R betalde även en smaktillsats för vatten & tre extra flaskor till Streamern. Det var ju snällt eftersom jag handlade för mer än vad jag brukar men kände att vi var värda det, jag fick nämligen 2000 mer än vad jag räknat med i lön från stället där jag jobbar & jag har ännu inte fått mina Aktivitetspengar. Klarar jag mig inte denna månad vet jag inte vad jag gör för fel ;) Köpte varsitt spel till barnen eller dom får ett varsitt men det ska samsas om dom. Jag belönade mig med två nya krukväxter till fönstret & så en dubbelkruka som båda fick plats i.....blev så fint så.  Det har verkligen varit Shop til´you drop idag.

Av BeaTris - 25 januari 2008 06:55

Dagens vikt: 83,4

Förändring: +/- 0

Totalt sen 7/1: - 3,0



 



Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 3,4 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: 1 Skiva grekiskt lantbröd

Mellanmål: 1 banan

Lunch: Makaronipudding

Mellanmål: Blåbärssmoothie

Middag:  Hamburgare med bröd

Kvällsmål: Lite godis



Antal Steg: ---

Vatten: ---

Motion: ---

Av BeaTris - 24 januari 2008 15:49

Just nu leker barnen, alla tre Kurragömma. Dock har K lite svårt att vara tyst. När någon annan räknar & han gömt sig skriker han "Nu kan du komma" eller så svarar han "ja" när denna person ropar "Nu kommer jag". Gullungen kan ju heller inte räkna till 30 än (tjugonio, tjugotio) så han får räkna till 10 3 gånger istället :)


Av BeaTris - 24 januari 2008 15:26

Tvätten är avklarad, K är hemma från dagis & I med kompis från skolan. Börjar närma mig 10 000 steg, inte illa pinkat. Det blir fler än vad man tror på en dag. Här har vi ätit mellis, sesamknäcke & saffransbullar, eller vad dom nu ska kallas. Jag använde pepparkaksmått & la ihop två med mandelmassa emellan. Jag åt faktiskt två stycken, så nu är jag nöjd på fika. Till middag har jag tagit fram en port kycklinglasange till mig & köttbullar till barnen.


Imorrn blir det en lagom storhandling, ska bli skönt att få fylla på med lite bra alternativ igen. Tänkte göra hamburgare imorrn.....K önskade sig det idag men jag måste handla först. På Lördag funderar jag på en kycklingsoppa (ska utesluta fläsket) & toast/rostade mackor. På dagen ska vi till Gustavsvik i Örebro & ha en baddag. Tänker göra goda lunchmackor & lite annat gott att ta med.....tror det blir billigare än att äta någonstans på vägen. Mysigare också för den delen. Förhoppningsvis kan jag få en stund för mig själv, tänkte simma några längder, lite variation mot alla promenader.

Av BeaTris - 24 januari 2008 10:10

Har klarat av en liten promenad på 40 minuter efter avdumpningen av sonen på dagis. Så tillsammans med den stunden som jag inte direkt räknar som motion blev det 1 timme. Snart är det dags att gå samma sträcka igen & hämta, så steg blir det trots att skrället nollar sig emellanåt. Nu har jag lagt ihop stegen från imorse med promenaden & nollat om den, så nu är det bara att traska på igen. Ska tvätta idag & det blir ju lite spring.


Har även ätit mellis, inte världens bästa kanske men det blev något i magen i allafall. Delikatessyogurth är ju lite fetare men ack så god den är, dyr är den också, men nu kostade en hink 19,95 på City Gross så jag lät mig själv köpa en. Sesampinnar är som salta pinnar fast lite tjockare & så med sesamfrön på. Gott snacks om man vill ha ett smalare alternativ för chips. Hittade dom på ÖB för 5 kr.....billigt värre :)

Av BeaTris - 24 januari 2008 06:54

Dagens vikt: 83,4

Förändring: +/- 0

Totalt sen 7/1: - 3,0



Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 3,4 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: 1 liten grov med ost & paprika, juice, 1 kiwi

Mellanmål: Delikatessyogurth, sesampinnar

Lunch: 1 liten port spagetti & köttfärssås, räkor

Mellanmål: 2 sesamknäcke, 2 mindre "lussekatter"

Middag:  1 port kycklinglasagne

Kvällsmål: ---



Antal Steg: 10 621 (Mål: 7500)

Vatten:

Motion:

Av BeaTris - 23 januari 2008 18:09

Middagen är avklarad, Lilleman sitter nu & tittar på Bolibompa, jag ska snart göra honom sällskap. I & M sitter på rummet men jag tror det börjar bli dags för kompisen att gå hem. I har nämligen några sidor att läsa också innan läggdags & så här dags brukar vi båda vara ganska trötta & ha dåligt med tålamod. Jag har tagit av stegräknaren, hade kommit upp en bra bit & slänger ett öga för att kolla vad den står på. Då har den nollat sig.....*muttrar*, den gör det ibland om jag kommer emotknappen & det är lätt hänt när jag står vid diskbänken. Men det är ju ingen katastrof, vet ju att jag har varit duktig att röra på mig idag :)



Av BeaTris - 23 januari 2008 12:11

Trots att K & jag fått lite skjuts både till & från dagis har jag kommit upp i ganska många steg. Det är väl tack vare promenaden efter att ha lämnat K på dagis, det blev ju en halvtimme i allafall. Nu när jag skulle hämta honom så gick jag tio minuter tidigare & tog en omväg, jag tröttnar lätt på att gå samma sträcka jämnt & ständigt.


Vi har redan hunnit äta lunch, tre överblivna våfflor från igår. Två med sylt på till K & en med en keso/räkröra på till mig. Jag ska nog klara mig fram till mellis när I & en kompis till henne kommer hem. Till middag blir det spagetti & köttfärssås, lite mer matigt eftersom det bara är soppa i skolan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards