Alla inlägg under januari 2008

Av BeaTris - 17 januari 2008 13:47

Det blev en promenad imorse också, måste ju ge mig själv beröm ;)

Var ute ca 1 timme, hämtade sen mina ljuslyktor som jag vann på ett ljusparty för en evighet känns det som, men dom var visst slut & skulle komma in på nytt. Så nu står dom på diskbänken i väntan på placering. När jag kom hem var R här.


Nu har jag precis kommit hem igen. R & jag åkte till en pizzeria för lunch, han åt kebab & jag tog en kycklingsallad. Fick dressing & bröd vid sidan om så jag själv kunde välja hur mycket jag ville ha. Doppade bara vissa bitar av kycklingen & brödet i den, det kan inte blivit mycket. Salladen i sig var så fräsch & god att dressingen knappt behövdes. Av fyra bitar bröd av någon pizzaliknande deg tog jag två. Orkade inte all sallad heller.


Jag tog benen till stationen från stället vi åt, en promenad på ca en kvart. R åkte till jobbet, han hade visserligen ingen brådska men skulle höra lite med chefen om helgen & nästa vecka. Nu har han jobbat varje dag sen i Torsdags & borde få helgen ledigt tycker jag.

Av BeaTris - 17 januari 2008 07:45

Dagens vikt: 83,1

Förändring: - 0,5

Totalt sen 7/1: - 3,3


Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 3,1 Kg

Måldatum: 14/2



Frukost: Varm choklad, mjuk grov med Norrboda light, yogurt (0.1%)

Mellanmål: 1 glas drickyogurth

Lunch: Kycklingsallad, bröd & dressing vid sidan om

Mellanmål: 1 Ruta Marabou´s Premium Dark Rasberry

Middag: Nudlar & kött/grönsakssås

Kvällsmål: 1 Sesamknäcke med keso & tomat, 1 kiwi


Vatten:

Motion: 1 timme

Av BeaTris - 16 januari 2008 19:17

Inatt ska jag sova ensam, kan nog bli skönt. R har ju kommit sent båda nätterna & det gör att jag blir störd i min sömn. Det blir tidigt i säng, känner mig bra trött men tycker jag gjort mig förtjänt av att vara det. Har ju gått en hel del idag. Det blev ju ytterligare minutrar till dom tidigare 50.


Hoppade över middagen eftersom det blev paj med sallad hos A vid den tiden jag skulle ätit mellis, det blev lite hattigt med mattiderna. Men det ska nog inte påverka vikten något nämnvärt. Hoppas ju självklart på ett minus även i morron bitti.

Av BeaTris - 16 januari 2008 09:55

Jag var populär imorse. Hade knappt hunnit vaknat förrens messen började hagla. Först var det A som undrade vad jag ska göra idag. När jag höll på att bestämma träff med henne messade J & beordrade mig att gå upp, för det var dags att gå ut & gå. Nu har jag hunnit äta frukost, säga hej då till R & så varit ute & gått nästan 1 timme.....duktiga Jag :)


Ska fixa till mig, byta från promenadbyxor till jeans & en annan tröja. Väntar på att A ska ringa så ska jag gå bort till henne & bubbla lite skit. Vi har fått våran beställning från Jotex, hon ville ha nya gardiner & jag behövde lite handdukar. Har även köpt krokar att sätta under nyckelhållaren. Krokarna är till barnen & deras jackor, det är överfullt på min hatthylla när dom är här.

Av BeaTris - 16 januari 2008 08:36

Dagens vikt: 83,6

Förändring: - 0,3

Totalt sen 7/1: - 2,8


Delmål 1: 80 Kg
Kvar: 3,6 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: 1 mjuk grov med sweet chili skinka, juice, yogurth (0,1%)

Mellanmål: Äpple, kokt med bröd

Lunch: Paj & sallad

Mellanmål: ---

Middag: ---

Kvällsmål: Två riskakor med skinka & leverpastej + gurka, 1 banan


Vatten:

Motion: Promenad 50 minuter + 2 * 30 minuter

Av BeaTris - 15 januari 2008 20:28

Använde mig ju av matberedaren tidigare, vilket är ett snabbt & smidigt sätt att strimla grönsaker. Men innan jag körde igång så skar jag grönsakerna i mindre bitar för att det ska vara lättare att få ner dom i matarhålet. Jag min idiot tog en tandad brödkniv.....jag brukar använda en tandad kniv men inte så stor. Självklart så slant jag & höll på att skära av mig fingret. Så nu har jag tre små fina skåror på långfingret. Inte så farligt men det är ju dom små såren som svider, tänk bara att behöva sprita händerna på jobbet.....aj :)


Av BeaTris - 15 januari 2008 20:13

Det är ca 1 månad kvar till Alla Hjärtans Dag så jag har nu funderat på vad som skulle vara ett rimligt delmål. Jag borde kunna gå ner till 80 Kg, alltså 3,9 Kg till, vilket blir 1 Kg i veckan. Vill ju inte att det ska kännas som ett misslyckande om det inte går.



Av BeaTris - 15 januari 2008 19:53

Jag gjorde en räksallad, hade underbar hjälp av min lilla hjälpreda :) Strimlade sallad, tomat, gurka & morötter. Blandade i räkor & ett hackat, kokt ägg. Som "dressing" rörde jag ihop keso mini & lite citronmajonäs & blandade ihop med grönsakerna & kryddade med salladskrydda. Den blev kanongod.


Till lite kvällsfika tog jag en banan & skivade. Hade osötade frysta hallon som jag la på & så två bitar av Marabou´s Premium Dark Rasberry. Micrade en liten stund. Blev inte så supergott eftersom bananen blev lite väl mjuk. Nästa gång tinar jag nog bara hallonen & lägger dom varma på bananen & så toppar med choklad så den smälter. Tror det blir godare, jag är nämligen inte så förtjust i varm banan.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards