Alla inlägg under januari 2008

Av BeaTris - 15 januari 2008 15:48

Det blev ett minus imorse, tyckte jag behövde det för att höja motivationen igen. Det blev också en promenad, var igång bra länge men då gick jag även & handlade lite med en kompis. Sen har jag varit där, lite kallt var det inne så vi gick båda omkring med varsin fleccefilt om oss.....frågan är hur det såg ut utifrån :)


Jag lämnade säng obäddad & disk odiskad imorse, lämnade R här i sticket men han hade egna planer & jag behöver ju få göra annat också, han sätter inga käppar i hjulet. Ikväll när han jobbat åker han hem till sig, vi skulle höras senare sa vi. Nu blir det disken innan lite the & ett par riskakor till mellis. Funderar på att göra lite sallad till middag, få se vad det finns att tillgå.

Av BeaTris - 15 januari 2008 07:45

Dagens vikt: 83,9

Förändring: - 0,5

Totalt sen 7/1: - 2,5


Frukost: 2 Sesamknäcke med sweet chili skinka & leverpastej, drickyogurth

Mellanmål: Ostfralla

Lunch: 1 port fiskgratäng

Mellanmål: The & 1 riskaka

Middag: Räksallad

Kvällsmål: Banan med osötade hallon & två bitar mörk choklad


Vatten:

Motion: Promenad 2 timmar (inkl affärer)


Kvar till delmål 1 : 3,9 Kg

Datum för målet: 14/2 

Av BeaTris - 14 januari 2008 14:33

Har blivit utmanad av Mamman, såg det av en slump.


Här är reglerna:

Länka till den som utmanat dig.

Berätta 7 sanningar om dig själv.

Berätta 7  lögner om dig själv

Utmana 4 personer i slutet av ditt inlägg.

Lämna ett meddelande till dom fyra du utmanar.


* Länken är ovanför


* Mina 7 Sanningar

1) Jag föredrar mörkhåriga killar framför ljusa

2) Jag svär lite för mycket

3) Jag trivs med mitt arbete.....när jag får jobba

4) Jag blir lättirriterad när jag är stressad

5) Jag älskar mina barn.....oavsett vad

6) Jag är oerhört ordningsam, nästan för mycket

7) Jag kan vara långsint


* Mina 7 Lögner

1) Jag tycker choklad är superäckligt

2) Jag har svårt att visa känslor

3) Jag hatar att blogga

4) Jag kan ligga flera timmar i badet

5) Jag gillar inte att träffa människor

6) Jag äter inte kyckling

7) Jag är ihop med barnens pappa


* Jag utmanar: Jerry, Loppan, Angel & Åsa


* Anta utmaningen nu :)

Av BeaTris - 14 januari 2008 13:40

Det blev en promenad fast i samhället istället, tog med en kompis runt. Vi gick i lagom takt, kunde prata men fick samtidigt upp pulsen ett snäpp. Över en timme var vi ute, riktigt skönt var det. Nu har jag varit med henne & handlat lite så nu ska jag klara mig på det jag har hemma tills barnbidraget trillar in. Köpte ett 6-pack med ½-liters cola light, tog en till maten.....sååå gott efter allt vatten. Ska dock försöka att inte dricka det varje dag utan någon gång ibland. Vatten är ju det bästa men jag kände att jag var så trött på det efter en hel vecka med bara det till allt jag ätit. Nudlarna jag tänkte äta till lunch idag byttes ut mot snabbnudlar, det var dags för lunch & jag behövde något snabbt. Tar det en annan dag istället.

Av BeaTris - 14 januari 2008 07:53

Upp ett hekto, inte mycket men ändå. Så kan det ju inte fortsätta. Den där vågen kanske luras ;)

Jag har inte kommit iväg än, men ska jag tänkte gå bara det börjat ljusna lite. Måste ju se vart jag sätter fötterna. Ska messa R först så han vet vart jag är, jag vet inte när han slutar. Han har skjuts av skolbarn idag så det blir nog inte så sent.

Av BeaTris - 14 januari 2008 07:51

Dagens vikt: 84,4

Förändring: + 0,1

Totalt sen 7/1: - 2,0


Frukost: The & en tunnbrödsrulle med norrboda light

Mellanmål: 1 Äpple

Lunch: Snabbnudlar & 2 sesamknäcke med bredbar ost (tunt lager)

Mellanmål: 1 Äpple

Middag: 1 port Pasta parmesan + 1 morot

Kvällsmål: 1 Banan


Vatten: 5 dl

Motion: Promenad 1½ timme

Av BeaTris - 13 januari 2008 21:21

Fällor är till för att undvikas så det har jag gjort nu. Jag slängde popcornen.....dom blir ändå sega i skafferiet. Ädelosten frös jag in.....kan vara bra till någon god sås i framtiden. Pepparkakorna sköt jag längre in i skafferiet.....det som inte syns finns inte, eller? Efter en lång varm dusch & tandborstning tog jag med mig tvätten in till Tvn & vek den där. Sysselsättning för att mota bort suget efter det goda. Drack lite vatten innan jag satte mig här & ska snart dricka mer, är törstig så det är därför.


Tog mig en funderarstund i duschen.....på morrondagen. Jag ska gå ut & gå två varv i spåret tänkte jag, så raskt jag orkar. R kommer & sover här sen & han ska upp tidigt så då går jag upp i ungefär samma veva & ger mig ut innan frukosten. Tar vägningen innan, för efter borde ju vara fusk ;) Ett varv är ca 2,2 km & med vägen dit & hem kommer jag upp i 5 km. Hoppas bara motivationen finns i morrn bitti. Eller så blir det jobb så planen går i stöpet. Har även planerat vad jag ska äta till lunch.....nudlar med räkor & sweet chilisås.


Av BeaTris - 13 januari 2008 20:20

Attans också, det har gått så bra hela veckan. Nu har barnen åkt, jag är ensam & har lite långtråkigt. Det är då dom kommer smygandes, tankarna på allt gott som finns att äta. Kanske inte här hemma men det finns några fällor som jag försöker undvika:

* Popcorn sen igår

* Ädelost

* Pepparkakor

Finns säkert mer jag kan stoppa i munnen men nää, jag ska inte falla dit, jag vill inte falla dit så det är bara att stålsätta mig. Än har jag klarat mig, får dricka mer vatten & ta ett tuggummi :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards