Alla inlägg under januari 2008

Av BeaTris - 19 januari 2008 10:01

Dessa fina fick jag av Älsklingen igår :)

Av BeaTris - 19 januari 2008 08:43

Det blev upp igen, men vi hade en mysig kväll igår. Vi drack lite vin till maten & istället för godis blev det lite Sheridan´s. Så ett plus får väl vara godtagbart. Har ju själv bestämt mig för att ta det lugnt & inte stressa. Det blir snart minus igen. Bara att kämpa vidare. Dessutom ska jag nog trycka i mig lite mer vatten.


Nu blir det frukost här, R ska visst iväg i allafall men inte på jobb som tur är. Tänk att köra buss i denna blåst. J ville ha med mig in & kolla lite rea men jag vet inte. Har lite jag tänkt göra & så har jag fler inlägg att fixa till.....bl.a på kycklinglasangen vi åt igår, den var en hit.


Av BeaTris - 19 januari 2008 08:39

Dagens vikt: 84,2

Förändring: + 0,7

Totalt sen 7/1: - 2,2



Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 4,2 Kg

Måldatum: 14/2



Frukost: The, 1 skiva grekiskt lantbröd med sweet chiliskinka

Mellanmål:

Lunch: 1 glas drickyogurth

Mellanmål:

Middag: Köttfärsbiffar, potatiskroketter, kall creme fraiche sås (mini), tomat/löksallad, stekt svamp

Kvällsmål: Godis


Vatten:

Motion:

Av BeaTris - 18 januari 2008 14:15

Nu har jag gjort en snabb städning här, sista omgången tvätt är på tork & jag ska snart bädda rent i dubbelsängen. När R kommer ska vi åka & handa. Har hittat ett recept på kycklinglasagne jag tänkte testa. Är inte så glad i vanlig men testar gärna något nytt. Om den blir lyckad lägger jag nog ut den vid ett senare tillfälle. Den är dessutom pointsberäknad & gjord på lätta produkter. Ska servera en god sallad till.

Av BeaTris - 18 januari 2008 08:02

Veckans tema hos Tjejsnack handlar om Födelsedagen


* När fyller du år?

Jag är född i Oktober, den 29.


* Hur gammal kommer du att bli nästa gång du fyller år?

36.


* Hur brukar du fira din födelsedag?

Eftersom I fyller den 17/10 brukar vi slå ihop oss, resten av familjen kommer, vi fikar, kanske äter mat beroende på om det är jämn födelsedag & så.


* Önskar du dig något speciellt i födelsedagspresent?

Har inte börjat fundera på det än.


* Kommer du ihåg något som du fick på din förra födelsedag?

Fick ett presentkort på 800 kr att köpa köksbord för på Ikea.

Av BeaTris - 18 januari 2008 07:25

Det blev ett litet plus idag, jag testade några gånger & det blev som jag fört in i inlägget. Vågen jag har är jättekänslig, den måste stå helt plant & det kan vara så att den inte gjort det tidigare. Men jag tror mitt plus beror på att jag slarvar med vattnet. Det kan ju även vara så att det är lite hormoner i omlopp.....jag är ju kvinna så att säga. Dessutom gör kanske alla promenader att kroppen bygger upp lite muskler.....inte mycket men ändå ;)

Av BeaTris - 18 januari 2008 07:23

Dagens vikt: 83,5

Förändring: + 0,4

Totalt sen 7/1: - 2,9



Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 3,5 Kg

Måldatum: 14/2



Frukost: Äpple

Mellanmål: Räkmacka, kaffe & en skiva mjuk pepparka

Lunch: Nudlar med keso/tomatröra

Mellanmål: 1 Yogurth 0,1 %

Middag: Kycklinglasagne, Vitt vin, Sheridan´s

Kvällsmål: ---


Vatten:

Motion:

Av BeaTris - 17 januari 2008 18:14

Trots att han var här en kortis för ett par timmar sen så saknar jag honom redan. Jag tror jag är kär :)

Men imorrn slutar han skapligt sen är han ledig, jobbar på Söndag men det är många timmar tills dess. Det lutar även åt att han får ledigt nästa helg, han jobbar ju nästan varje helg. Då ska vi hitta på något kul med barnen.....längtar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards