Alla inlägg under januari 2008

Av BeaTris - 30 januari 2008 10:34

Har tagit en dusch nu, blev lite småsvettig av promenaden. Jag tog två varv i spåret (= ca 5 km) & det har sina partier med backar så det blev en ordentlig pulshöjare.....skönt eftersom jag vill känna att det jag gör ger något. Äter nu ett lite lättare mellanmål, ska försöka dra ut lite på tiderna & hoppa över kvällsmålet någon gång ibland.


För övrigt har jag inga större planer idag, har tvätt att vika, ska plocka i ordning på I´s skrivbord & boka en ny tvättid. Planering av lunch & middag idag står också på schemat. Men jag tycker jag kan ta det lite lugnt nu & koppla av, jag hinner nog med det som ska göras.

Av BeaTris - 30 januari 2008 06:54

Dagens vikt: 82,6

Förändring: +/- 0

Totalt sen 7/1: - 3,8


Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 2,6 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: Yogurth, 1 Skiva familjetoast med skinka & grönsaker

Mellanmål: Sesamknäcke med avokado & tomat

Lunch: Cous-cous, qornbitar med grönsaker, gurka

Mellanmål:  Melon

Middag: Två varma mackor (Gi-ruta, skinka, ost, lök, tomat, paprika, svamp)

Kvällsmål: Sesampinnar


Antal Steg: 9564

Vatten: 7 dl

Motion: Promenad 60 minuter inkl pulshöjande/ökande tempo

Av BeaTris - 29 januari 2008 21:15

Skulle ju egentligen inte testat en förrens imorron, men jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta på till middag så jag tog en sån istället. Vad jag tyckte? Tja, smakade väl sådär, finns både bättre & värre saker att sätta i sig. När det gäller choklad är ju jag ganska förtjust i själva godiset choklad men inte när det kommer till glass & shaker & sånt. Då är jag mer en vanilj eller jordgubbsperson så jag tror att om jag köper hem Nutrilett så blir det någon av dom smakerna istället.....någon som har erfarenhet av vilken som smakar bra? Nutriletten ska jag bara ta någon gång ibland, jag skulle nog aldrig kunna leva på enbart det om så bara för ett par dagar. Jag vill ha något att tugga på. Jag vill ha det hemma för att ta till vid situationer då det känns tungt eller när inspirationen tryter.


Av BeaTris - 29 januari 2008 20:18

Ska bli interssant (hur stavas det eg?) & se hur mör kroppen är imorron, var ju ganska länge sen jag simmade. Men det var jätteskönt & jag hoppas jag kan åka in en gång till denna vecka, nästa när barnen är blir det lite stressigt. Det kan gå, men då måste det vara planerat.....in i minsta detalj ;)


Nu har jag avslutat dagen med en god fruktsallad, till det åt jag av en slags fromage som Lidl har i sitt magra utbud Linessa. Har ju även testat deras yogurth & det är goda produkter. Krämiga men ändå magra, så har du Lidl i närheten, testa & se vad Du tycker.


R ska sova hemma hos sig inatt, nu har han ju sovit här några nätter så det lär säkert kännas tomt. Imorrn hade han visst en kortare körning på eftermiddagen. Själv vet jag inte om & när det blir jobb nästa gång. På torsdag måste jag i allafall in till jobbet & lämna in timrapporten.....måste bara minnas var min påse finns någonstans. Ska också förbi FK & lämna in en ändring till bostadsbidraget. Hyran har ju höjts några kronor så jag ska fylla i en sån lapp & ta med kopia på hyrespecen.

Av BeaTris - 29 januari 2008 14:36

Känner mig lite seg i kroppen, simningen var nog nyttig för både armar & ben. Nu har jag precis ätit en god sallad, har inte testat Cous-cous mer än någon gång tidigare men märker nu att det verkligen är gott & mättande, speciellt i sallad. Så nu står jag mig ett tag till. Har fått tre påsar Nutrilett av en kompis, ska testa en till frukost imorrn.....måste se om jag tycker om dom. I så fall blir det nog att köpa ett paket & ha hemma, byta ut något enstaka mål ibland.

Av BeaTris - 29 januari 2008 14:16

Det blev ett minus idag.....äntligen, känns som vågen trilskats hela veckan. Den hoppade lite som vanligt, jag står nog lite olika varje gång eller så busar den med mig ;)

När R åkte till jobbet följde jag & en kompis (som också kämpar för att gå ner) för att gå till simhallen. Vi hade tur & hann komma in på s. k Röd avgång, kom två minuter innan det var slut på det. Då har man rätt att utnyttja både bad, relaxavdelning & gym.....för 40 Kr. Nu hade vi bara badkläder, så vi körde två omgångar simning a´20 minuter. Däremellan mjukade vi upp oss i bubbelpoolen, härligt var det :)

Av BeaTris - 29 januari 2008 08:19

Dagens vikt: 82,6

Förändring: - 0,6

Totalt sen 7/1: - 3,8




Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 2,6 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: The, 1 Skiva familjetoast med leverpastej & tomat, Linessa Yogurth

Mellanmål: 1 Banan & 1 Müslibar

Lunch: Sallad (Cous-Cous, qournbitar, mozzarella light, majs, gurka, tomat, rödlök, avokado = Supergott)

Mellanmål:  Müslibar

Middag: Nutrilett

Kvällsmål: Fruktsallad (banan, kiwi, apelsin, mango, melon) + Linessa "fromage"


Antal Steg: 6881

Vatten: 9 dl

Motion: Simning 2 * 20 minuter (= 5800 steg) + 30 min rask promenad

Av BeaTris - 28 januari 2008 14:24

Vad har eran familj för bilmärke?

Svar: Inget, bara en nyckel
Vad är det för färg?

Svar: På båda? Grön & Silver!
Brukar mamma/pappa köra fort?

Svar: Nä, det är bara T (Pappas nya fru, Mamma har inget körkort)

Vem är bäst på att köra?

Svar: Pappa
Vad brukar du göra när du åker bil långt, tex läsa, sjunga mm?

Svar: Bara kollar i fönstret
Har du något bra tips på någon bra grej som man kan göra i bilen under resan?

Svar: Ja, & öppna dörren sen när dom stannar
Vilken bil tycker du är finast?

Svar: Pappas
Till sist, har du någon favorit bil/märke?

Svar: Ett märke, nää, jag menar alltså bästa bilarna, det är pappas, för dom är mycket snyggare


(K 5 år & 9 månader 28/1 ~08)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards