Alla inlägg den 19 januari 2008

Av BeaTris - 19 januari 2008 18:39

Mätt i magen igen, lite lagom. Det slank ner lite godis också men jag tänker inte leva med förbud, kan äta men med måtta. Känns som klockan är närmare 21 än 19. Ska sätta mig & göra R sällskap i soffan igen. Han fick upp mina krokar till slut men det var inte utan problem. Bara hoppas dom sitter nu eftersom den ena sidan bara har en halv skruv :)


Vi var ute & körde en sväng förut, det blåste rejält. Vi hamnade på ÖB, handlade bl.a två mindre förpackningar med spån.....10 Kr styck. Måste göra rent i marsvinsburen & jag har tomt i lådan. R´s pappa har dock fått ihop lite på jobbet nu men han hade glömt det på jobbet i går. Får det säkert en annan dag.


Imorrn måste jag se till att få upp julkartongerna på vinden, det börjar kännas att dom är ivägen i klädkammaren. Får ta det när vi kommit upp. R ska jobba kväll imorrn så han är nog inte här när ungarna kommer, men han hinner ju träffa dom i veckan. Vi ska ju höra med dom vad dom vill göra i helgen som kommer.

Av BeaTris - 19 januari 2008 13:00

Det skulle vara ett helt underbart väder ute.....om det inte blåste halv storm ute. Solen skiner från en klarblå himmel, & det är några plusgrader. Ett riktigt vårväder, men jag tror jag håller mig inne i allafall.


Jag har organiserat om lite i köket, flyttat om lite & slängt lite gammalt skit. Nu väntar jag på att R ska komma tillbaka, han är iväg & träffar en kompis som han hade lovat. Jag hoppas det inte blir så sent för på sista tiden har det känts som vi bara delat säng.


Ska i allafall få upp mina nya krokar till barnen sen, & så har jag en hylla jag ska ha på väggen inne på toaletten. Det har han lovat nu så jag får väl sätta en blåslampa i rumpan på honom annars ;)


Har tagit fram färs till middag, ska göra några biffar tänkte jag & så potatiskroketter & pepparsås till det.....tror jag. Eller om det blir creme fraiche med vitlök eller något annat. Jag har inte riktigt bestämt mig än.

Av BeaTris - 19 januari 2008 10:54

I believe the sun should never set upon an argument
I believe we place our happiness in other people's hands
I believe that junk food tastes so good because it's bad for you
I believe your parents did the best job they knew how to do
I believe that beauty magazines promote low self esteem
I believe I'm loved when I'm completely by myself alone

I believe in Karma what you give is what you get returned
I believe you can't appreciate real love 'til you've been burned
I believe the grass is no more greener on the other side
I believe you don't know what you've got until you say goodbye

I believe you can't control or choose your sexuality
I believe that trust is more important than monogamy
I believe your most attractive features are your heart and soul
I believe that family is worth more than money or gold
I believe the struggle for financial freedom is unfair
I believe the only ones who disagree are millionaires

I believe in Karma what you give is what you get returned
I believe you can't appreciate real love 'til you've been burned
I believe the grass is no more greener on the other side
I believe you don't know what you've got until you say goodbye

I believe forgiveness is the key to your own happiness
I believe that wedded bliss negates the need to be undressed
I believe that God does not endorse tv evangelists
I believe in love surviving death into eternity

I believe in Karma what you give is what you get returned
I believe you can't appreciate real love 'til you've been burned
I believe the grass is no more greener on the other side
I believe you don't know what you've got until you say goodbye
Until you say goodbye
Oh no no no no no

Av BeaTris - 19 januari 2008 10:03

4 port 9,5 Point/port


1 Stekt eller grillad kyckling

2 Paprikor

2 Msk Margarin

4½ Msk Vetemjöl

7 Dl Lättmjölk

3 Dl Riven ost 10 %

2-3 Tomater

9 Lasagneplattor


* Sätt ugnen på 225 grader

* Tag loss & skär kycklingköttet i mindre bitar.

* Tärna paprikan & fräs i margarinet i en kastrull, strö över mjöl & rör om.

* Häll i mjölk & koka under omrörning på svag värme några minuter.

* Ta av kastrullen från värmen, rör ner kyckling & 2 dl av osten.

* Smaka av med salt & peppar.

* Skär tomaterna i skivor.

* Varva sås, tomater & plattor i en ugnssäker form (ca 20*25 cm). Fyra lager sås, tre lager tomater & plattor. Sås först & sist.

* Strö över det sista av osten & gratinera mitt i ugnen 30-45 minuter.

* Servera med en god sallad.


Tillägg: Jag gjorde bara två lager, tre med sås & två med resterande. Så för min del blev det 6 plattor istället för 9, valde plattor av fullkorn. Jag hade dessutom bara 150 gr riven ost 12% som jag tog i såsen & inget ovanpå, det räckte gott & väl. Tyckte också att det var väl tilltagna portioner. Har t o m två matlådor i frysen. Den här kommer jag göra fler gånger, den blev kanongod.


Lycka Till :)



Av BeaTris - 19 januari 2008 10:01

Dessa fina fick jag av Älsklingen igår :)

Av BeaTris - 19 januari 2008 08:43

Det blev upp igen, men vi hade en mysig kväll igår. Vi drack lite vin till maten & istället för godis blev det lite Sheridan´s. Så ett plus får väl vara godtagbart. Har ju själv bestämt mig för att ta det lugnt & inte stressa. Det blir snart minus igen. Bara att kämpa vidare. Dessutom ska jag nog trycka i mig lite mer vatten.


Nu blir det frukost här, R ska visst iväg i allafall men inte på jobb som tur är. Tänk att köra buss i denna blåst. J ville ha med mig in & kolla lite rea men jag vet inte. Har lite jag tänkt göra & så har jag fler inlägg att fixa till.....bl.a på kycklinglasangen vi åt igår, den var en hit.


Av BeaTris - 19 januari 2008 08:39

Dagens vikt: 84,2

Förändring: + 0,7

Totalt sen 7/1: - 2,2



Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 4,2 Kg

Måldatum: 14/2



Frukost: The, 1 skiva grekiskt lantbröd med sweet chiliskinka

Mellanmål:

Lunch: 1 glas drickyogurth

Mellanmål:

Middag: Köttfärsbiffar, potatiskroketter, kall creme fraiche sås (mini), tomat/löksallad, stekt svamp

Kvällsmål: Godis


Vatten:

Motion:

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards