Alla inlägg under april 2008

Av BeaTris - 28 april 2008 07:00

Dom var så duktiga igår, alla dansande barn & ungdomar. Tyvärr blev det inga bra bilder, jag satt lite för långt ifrån. När showen var slut letade vi upp I & kramade om henne lite. Hon fick vara kvar eftersom det var en föreställning till R & jag åkte & handlade, det blev ett rejält inköp som han betalade, är jättetacksam även om det igår kändes lite jobbigt att låta honom stå för det jag behövde ha hem. Igår blev det tidigt i säng, redan runt 9 så I fick ligga i min säng & K låg på madrass på golvet, R sov hemma hos sig så det var lagom trångt. Nu är det frukostdags, I ska snart till skolan, K & jag får vara hemma & fixa lite, har tvättstugan & städning av både bur & lägenhet behövs.

Av BeaTris - 27 april 2008 12:20

Nu har vi vaknat & tagit oss upp & ätit lite frukost. Det känns segt men jag ska nog kunna ta mig igenom dagen. Vi var hemma & i säng vid 4-tiden inatt, R somnade ganska omgående. Jag hade sovit på bussen & var väl lite piggare, men somnade snart jag också.


Idag är det dansshow, I´s grupp har uppvisning Kl 15 & 17, ska gå den tidiga föreställning. Innan dess måste jag nog åka hem & ge marsvinen lite att äta. R & mamma ska också gå. Måste även handla lite idag, men R är ju ledig så det ska vi nog hinna.

Av BeaTris - 26 april 2008 22:06

En timme kvar tills GHS är slut, men nu sitter vi i bussen & jag orkar inte ta ett steg till. Det känns inte nödvändigt då jag har över 24 000 steg. Vi har gått runt i Nordstan, ner till Hamnen, tillbaka till Nordstan, en sväng runt Trädgårdsföreningen. Tillbaka till bussen, vilade ett par timmar. Hade då en otrolig stark huvudvärk som inte släppte, försökte dricka vatten. Den rann ju rätt igenom & resulterade i mer huvudvärk. Gick ut & in på Liseberg, fick 4 Reliv-tabletter i infon, svepte 2 omgående & så tog det någon halvtimme så var det bättre. Har åkt Balder.....första gången & den var rätt cool. Eftersom det var Premiäröppning på Liseberg idag så avslutades kvällen vid 21.00 med ett hejdundrande fyrverkeri, har nog aldrig sett något liknande. Är sååå nöjd med dagen trots bristen på solsken, men det blir säkert fler resor. Vet att R uppskattade att jag följde med, det hade blivit lite långtråkigt att spendera 11 timmar ensam annars.

Av BeaTris - 26 april 2008 08:43

Vad kul det är när man skriver ett inlägg, sparar & så ser man just i det ögonblicket att man är utloggad, inte har uppkoppling mot nätet.....nackdelen med mobilt bredband kanske, att det kopplar ner i tid & otid. Nu ska jag vara duktig & kopiera texten ifall det händer igen.


Har precis ätit frukost, kaffe, fralla & ½ jättemuffins. Så nu fortsätter resan mot Göteborg. Förhoppningsvis klarnar det upp & temperaturen stiger vartefter vi kommer söderut.


Det jag skrev tidigare var att det blev nya skor igår, tre par för 398 Kr på Skopunkten. Ett par jogging/walkingskor, att ha vid mer planerad motionspromenad, alltså i träningskläder. Ett par skor till vardagspromenader & vardagsliv. Det sista paret blev ett par slip-in-skor, kan vara skönt att ha i sommar. Så nu kan jag stryka skoinköp på min måstelista =)

Av BeaTris - 26 april 2008 06:48

Nu ska vi se hur lätt det går att skriva ett inlägg på en skakande buss som kör i 90 km/tim. Vi är på motorvägen, R kör & jag hänger med & har det bra. Jag kan ju skvallra om att jag inte var så glad på honom igår, men nu har han sonat sitt brott & är förlåten. Idag får vi en heldag tillsammans medans hans resenärer.....mestadels tjejer ska gå på Göteborgs horseshow. Vad vi ska göra återstår att se, vi hinner nog både det ena & det andra eftersom hemresan är beräknad att börja Kl 23 ikväll *Zzzzz*


Av BeaTris - 26 april 2008 06:28

En man sitter hemma och kollar sport på TV när hans fru frågar:
- Kan du fixa lampan i hallen?
Han tittar snett på henne och säger:
- Ser jag ut som en elektriker?
- Men kan du fixa kylskåpsdörren då?
- Laga kylen? Ser jag ut som en kylmontör?
- Jaha, men du kan väl åtminstone fixa trappsteget vid ytterdörren.
- Jag är f-n ingen snickare och fixar inga trappsteg!! Ser det ut som det står Järnia i pannan på mig? Jag har fått nog jag går till puben..
Han går till puben och dricker några timmar och börjar få skuldkänslor och bestämmer sig för att gå hem och laga de trasiga sakerna. När han kommer hem märker han att trappsteget är lagat och lampan i hallen fungerar och att kylskåpsdörren är hel.
- Älskling? Hur har det här gått till?
- Tja, efter du hade gått satte jag mig på trappan och grät lite. Just då passerade en ung man och frågade vad som var fel. Och jag sa som det var. Han erbjöd sig att fixa alla sakerna om jag antingen hade sex med honom eller bakade en kaka.
- Mm.. Smarrigt! Finns det nån kaka kvar?
- Men hallåååå..... Ser jag ut som en konditor eller?

Av BeaTris - 25 april 2008 06:59

Startvikt 7/1: 86,4

Startvikt Midsommartåget: 79,7


Veckans vikt: 78,8

Förra veckan: 79,8

Förändring: - 1,0

Totalt Midsommartåget: - 0,9


Totalt sen 7/1: - 7,6


Delmål 1: 80

Delmål 2: 77

Delmål 3: 75

Delmål 4 (Midsommar - 6 Kg): 73,9


Kvar till nästa delmål: 1,8

Kvar till nästa stjärna: 1,4

Av BeaTris - 24 april 2008 20:47

Det blev en promenad i allafall, kändes rätt bra när jag väl kom ut. Det var lite småkallt i luften innan jag fick upp pulsen lite, då åkte tröjan av & efter en stund kavlade jag upp jeansen, måste ju börja grunda lite. Imorrn blir det räkmacka igen, sen ska jag se om jag ska åka in till City & leta upp ett par nya skor, jag måste verkligen ha ett par. R jobbar mitt på dagen & jag vet inte om jag har lust att åka in på eftermiddagen då allt folk ska Fredagshandla, dessutom är det ju lön för alla. Jag vet inte ens om R kommer hit ikväll, han sov hemma hos sig inatt & jobbade bara imorse, sen har han fixat hemma hos sig & nu ikväll skulle han till sin kusin & flyga helikopter igen.....modell alltså. Han hör väl av sig när han får tid, men jag går snart & lägger mig för natten. Trött fastän klockan bara är 9, det är fortfarande lite ljust ute så en liten stund till blir det.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards