Alla inlägg under april 2008

Av BeaTris - 24 april 2008 13:29

Nu har jag konstigt nog fått mer kläder i garderoben, få se om jag kommer använda det eller om det blir hängandes.....som vanligt. Har även fått ihop tre kassar kläder som jag tänkt lägga ut på Tradera vartefter. Men det är ett par vinterjackor & så efter barnen & det känns lite svårsålt nu, får ta vår/sommarkläderna först. Nu är det bara I´s garderob kvar men jag vill att hon ska vara med & säga vad hon vill ha kvar & vad jag kan rensa bort. Om nu någon undrar varför jag gör det här idag i strålande sol så var det för att jag började känna sug efter lite plock igår kväll vid läggdags, lika bra att smida medans järnet är varmt & ta tag i det. Men nu ska jag nog ta en promenad, är inte så laddad men jag kanske blir när jag kommer ut.


Av BeaTris - 24 april 2008 07:46

Har börjat sova längre, vaknar mellan 7.30-8.00 nu istället för runt 6-7 tiden. Igår gick jag & la mig mitt i Grey´s, som jag bandade istället för att titta på det, ska se det till frukosten tänkte jag. Idag ska jag försöka få lite gjort, sortera tvätten från igår, organisera bland kläder så jag ska upp på vinden & hämta ner lite bortrensade kläder, kanske slänga ut lite mer på Tradera. Ska också ta ner sommarrelaterade leksaker & annat som ska finnas på en altan under sommartid. Så det kanske är bäst att sätta fart & inte sitta här.

Av BeaTris - 23 april 2008 15:02

Har spenderat större delen av dagen med att tvätta men nu är det klart. Ska snart gå ut & möta en kompis, ska få ett par tröjor jag beställt via henne. Vädret gör att det känns som jag skulle vilja köpa glass.....helst mjukglass men ska försöka spara mig till helgen, om nu vädret håller i sig.


På Lördag blir det kanske en resa till Göteborg, om jag nu kan följa med R men det verkar så. Nu blir det nog inte bara ner & vända utan vi kan nog se oss omkring lite. Hoppas på bra lönebesked på Fredag så jag kan unna mig något kul. Har lagt in en sjuhelsikes massa räkningar idag så jag hopppas verkligen jag kan betala dom, det finns inget värre än att släpa med betalningar som ska in både här & där.

Av BeaTris - 22 april 2008 16:53

Händer inte så mycket här, förutom att jag "fuskat" idag, fikade på choklad & Pop delight.....borde valt ett av alternativen om jag nu var tvungen att äta. Men påsen var öppen & det var dom sista chokladbitarna. Nu finns det bara en påse ostbågar, oöppnad som kan fresta mig. Men så länge den är oäppnad är det lättare att låta bli. Har även en öppen påse tacochips med dom är ingen fälla då jag inte är överförtjust i dom.

Igår var vi ute hos R´s kusin, där fick vi hemgjord räkmacka som vi själva fixade till & fika, jag tog bara en bit rulltårta + en liten tugga på en chokladkaka av R, bara för att känna smaken av mint. Jag lär väl gå upp det jag gick ner av att vara dålig i magen innan Fredag om jag inte skärper till mig nu.....& det tänker jag göra, i allafall försöka äta lite vettigt igen.

Av BeaTris - 21 april 2008 08:52

Är väl fortfarande inte tipptopp i magen men ska i allafall försöka få i mig lite ätbart idag, bra ätbart & inget slarv. Det finns en fördel med magrensning.....snabb viktnedgång, även om det mersta säkert är vätska men det ger en skjuts & nu ska jag försöka hålla mitt minus & få mer ändå. Men ni får vänta till Fredag innan jag avslöjar vad vågen visar.


Vädret ute är lika härligt idag så idag ska jag försöka få kraft till att borsta av på altanen & skura utemöblerna & ställa på plats. Annars blir det nog mest på hemmaplan idag, kanske blir en promenad senare idag när jag märker hur magen mår. Nu ska jag göra lite the & en god smörgås.

Av BeaTris - 20 april 2008 17:41

  Underbart vårväder ute & jag har varit inne hela dagen.....magsjuk. Nu är jag dock bättre även om det känns lite oroligt. Vet inte vad jag fick i mig igår som gjorde att det blev så här. Jag skulle åkt med R en sväng idag men fick avstå & stanna hemma. Nu har jag i allafall diskat & tagit en dusch.


Nu har nog barnen kommit fram till Frankrike, började sakna dom redan igår. Typiskt nog har I fått läkartid, på Tisdag så den måste jag avboka imorrn. Sen är det ju bara att hoppas hon kan få en ny tid så snart som möjligt. Hon har inte haft mer ont i magen sen Måndags så förmodligen blev det väl för mycket mjölk hos sin Pappa. Dom får nog minska ner hennes drickande till maten & ge henne något annat istället.

Av BeaTris - 19 april 2008 14:25

Snart dags att gå hem till Exet med barnen, så dom får packa sitt & komma i säng skapligt för imorrn bär det ju av. Jag tror dom kommer få några bra dagar. När jag lämnat dom ska jag gå handla ett par saker, ska hitta på något lätt & gott att äta i min ensamhet ikväll. R kommer senare då han kör Viking idag. Kan vara skönt att få en kväll för mig själv. Så det gör mig inget alls, funderar på om jag ska se någon bra tjejfilm från DVD-hyllan, tyckte Tv-utbudet är sådär ikväll. Få se vad jag känner för senare.

Av BeaTris - 19 april 2008 10:03

Här har varit fullt hus inatt, J´s barn sov över här. Jag hade lovat I att dottern L skulle få sova över. Sen kom K & frågade så sött om sonen L fick sova över.....hur ska jag kunna säga Nej? Så flickorna sov i I´s rum & pojkarna på sofforna. Det gick hur bra som helst, så nu ska det väl börjas för K´s del också. Flickorna är ju lika gamla men mellan pojkarna är det 2½ år, L går i 2an. Ändå är dom nästintill lika långa, det skiljer ½ huvud. Häromdagen när jag kom hem till J då K var där så var L ute & trixade med sin skateboard. Brevid trixade en annan pojke. Den här pojken hade en ljus jacka & andra skor än min K hade på sig så jag såg inte att det var han förrens han pratade. Jag trodde först att det var en annan kompis till L & kände därför inte igen mitt eget barn :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards