Alla inlägg under februari 2008

Av BeaTris - 7 februari 2008 10:02

Dagens promenad är avklarad, men det blir ju till att hämta K på dagis så då blir det fler steg. Igår måste stegräknare varit trött, jag tittade på den förut & som det såg ut så har någon fibblat med känslighetsknappen. Fick gå 100 steg igen & kolla & efter en ändring visade den ganska exakt. Jag körde även lite styrka när jag kom in & det är pinsamt hur otränade mina muskler är, men ett pass några gånger i veckan ska nog ändra på den saken.....bara jag orkar hålla det vid liv. Nu blir det apelsin till mellanmål.

Av BeaTris - 7 februari 2008 07:41

Dagens vikt: 82,4

Förändring: + 0,4

Totalt sen 7/1: - 4,0



Delmål 1: 80 Kg

Kvar: 2,4 Kg

Måldatum: 14/2


Frukost: 2 Wasa sport med ost (17 %) & leverpastej

Mellanmål: 1 Apelsin

Lunch: 3/4 Frödinge Skinkpaj, Sallad

Mellanmål: The, 1 Päron, 1 Ruta Marabou Premiun Dark

Middag: Fiskburgare med bröd, dressing & grönsaker

Mellis: ---


Steg: 15 700

Motion: Promenad + lite styrka

Av BeaTris - 7 februari 2008 06:51

Fick en nattgäst på madrass igår kväll.....ja, det var I, hon hade stora problem med att somna & vid halv elva ville ju R & jag också komma i säng. Så efter några minuter ropade hon & frågade om vi inte kunde ta in madrassen. Hon stör ju inte på golvet, det är nästan värre att ha K i sängen för han är duktig på att sträcka ut sig åt alla håll & kanter.


R har åkt till jobbet, blir sent ikväll (runt 22 för eget minne) barnen sover & jag skriver ju dagens första inlägg. Ska försöka få liv i Trollen om fem minuter. Jag har vägt mig men den är verkligen känslig, det skuttar åt alla håll & kanter, ska låta den vila nu & ta en ny vägning om en stund.....innan frukost.


Igår letade jag recept på fiskfäsburgare, tänkte testa något nytt. Ska leta upp ett bra & lätt idag & testa till middag. Rapport & ev recept kommer senare.

Av BeaTris - 6 februari 2008 21:10

Frukt, grönsaker & annat är nu påfyllt. R ska jobba ganska mycket kommande dagar så det var lika bra att handla rejält, så jag & ungarna klarar oss. Har planerat middagar fram till Lördag & det känns också bra.


Barnen har lagt sig, jag har börjat låta I vara uppe till 21, tycker hon klarar det ganska bra & komma upp på morronen, samtidigt får hon & jag lite tid tillsammans. Vi har tittat på Roomservice, det man från början tror kommer se jättekonstigt ut visar sig bli otroligt läckert.



Av BeaTris - 6 februari 2008 16:09

Måndag: --- (Sent mellis)

Tisdag: Amerikanska pannkakor (Nutrilett för mig)

Onsdag: Korv med bröd (VV-korv för min del)

Torsdag: Fiskburgare

Fredag: Taco´s

Lördag: Kycklinglasagne

Söndag: ?

Av BeaTris - 6 februari 2008 14:12

Fixar & trixar men känns inte bra, det får duga en stund.....har annat att göra :)


Uppdat 14.29) Nu känns det bra.....ett tag i allafall :)

Av BeaTris - 6 februari 2008 10:33

Nu har det gått en månad sen jag började gå ner i vikt. Även om det känns som det står still & att det inte hänt ett dugg så märks det att jag tappat både kilon & centrimetrar. Jeansen jag har på mig går att dra ut en bra bit från låren, det syns nästan att dom sitter löst. Dom sitter inte åt i midjan heller.....skönt :)

Fick höra av R igår att det både syns & känns när han tar i mig att jag tappat vikt. Det behövdes, jag behöver höra att det faktiskt inte bara är på vågen & måttbandet det syns, jag ser det ju bara i siffror.....Jag behöver höra att det syns på mig, kroppsligen. Jag måste nog skaffa mig en bra spegel så jag kan se resultatet jag också.

Av BeaTris - 6 februari 2008 10:28

Förmiddagen har gått fort, snart dags att hämta K på dagis igen. Vad ute & gick en timme, började med spåret med där var det lite för isigt & halt så vi gick ut på vägen istället. Nu har jag precis värmt upp mig i duschen. Dricker vatten för att släcka törsten & har tagit ett lite mellanmål. Det finns gott om sallad från igår kvar så jag tar nog den till lunch idag igen. Skulle behöva handla hem mer grönsaker, gurka går det år eftersom det äter vi ju alla.....även dom två fyrbenta :) Lite annat behövs också, få se om R kan komma något senare, annars klarar vi oss en dag till i värsta fall.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards